AudioBill Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill Gebruik je grijze cellen eens een keertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Usher AC-20 (mits je de ruimte en versterking ervoor hebt) Daar loopt U toch al een poosje mee te leuren he. En dat met deze luchten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 5 juli 2006 Author Report Share Posted 5 juli 2006 Gebruik je grijze cellen eens een keertje. Moet ik mij niet schamen dat ik nu naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill Reference 3A Royal Master Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Simpel: Geen ene speaker is voor alles goed, is altijd een compromis. Dus, geniet van de sterke punten en accepteer de zwakke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill koop een set Quad esl63, en zet de Loudness knop aan...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 http://www.jbl.com/home/products/product_d...A&cat=K2&ser=K2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Simpel: Geen ene speaker is voor alles goed, is altijd een compromis.Dus, geniet van de sterke punten en accepteer de zwakke. Grandioos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 6 juli 2006 Author Report Share Posted 6 juli 2006 Beste Duck-Twacy, Aan die JBL's heb ik ook zitten denken, ook in combinatie met mijn McIntosh! Maar als ik de test in de HVT moet geloven zijn er 'mindere' cd's niet op te draaien. Ik zelf heb ze nog niet gehoord, wie wel en wat mogen deze tegenwoordig eigenlijk kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Ik wil helemaal geen speaker die mijn slechte opnames mooi laat klinken... En echt heel erg noodzakelijk lijkt het mij ook niet om speakers te hebben die met alle versterkers mooi klinken, terwijl ze hun leven maar met enkele gecombineerd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Kijk eens naar een van eigen bodem speaker: Xanadu. Laat alles wat je verandert binnen je set gelijk horen, slechte opnames klinken ook slecht goede gewoon goed, wissel je van speaker kabel hoor je ook verschil. Er zijn mensen die ze weg hebben gedaan omdat ze alles zo direct en eerlijk weergeven. Suc6 met de zoektocht, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Kijk eens naar een van eigen bodem speaker: Xanadu. Laat alles wat je verandert binnen je set gelijk horen, slechte opnames klinken ook slecht goede gewoon goed, wissel je van speaker kabel hoor je ook verschil. Er zijn mensen die ze weg hebben gedaan omdat ze alles zo direct en eerlijk weergeven. Suc6 met de zoektocht, Spijkie precies het tegenovergestelde wat de topicstarter vraagt, lezen blijft blijkbaar moeilijk, maar goed...mijn tips: Magnepan Epos ES14 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Kijk eens bij Tanoy rond Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Zo. De meeste merken zijn inmiddels weer voorbij gekomen. Succes met luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Sonus Faber, Impulse! Zo nog 2 merken die ik fijn vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Zo. De meeste merken zijn inmiddels weer voorbij gekomen. Succes met luisteren! Is Usher al genoemd Ja!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 geschikt voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 geschikt voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien gaat ie ermee toeren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 geschikt voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien gaat ie ermee toeren? Klaas F. achterna Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 geschikt voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien gaat ie ermee toeren? Klaas F. achterna Was dat gelijk een slinkse tip voor nog een merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 geschikt voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien gaat ie ermee toeren? Klaas F. achterna Was dat gelijk een slinkse tip voor nog een merk? Niet bewust, maar ach, waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Beste Duck-Twacy, Aan die JBL's heb ik ook zitten denken, ook in combinatie met mijn McIntosh! Maar als ik de test in de HVT moet geloven zijn er 'mindere' cd's niet op te draaien. Ik zelf heb ze nog niet gehoord, wie wel en wat mogen deze tegenwoordig eigenlijk kosten? Volgens mij zijn ze tamelijk prijzig (30K ofzo). Het lijken mij echter goede speakers (zonder fratsen). Omdat ze niet vreselijk laag gaan (onder de 40 hz doen ze niet zoveel meer) zullen ze niet zoveel kamerakoestiek problemen geven in het laagste laag (room boost kan ze nog een beetje helpen). Echter boven de 40 hz zal de size van de units zorgen dat je niets tekort komt. http://www.hifi.nl/allesover4.php?id=1764 Wat ik ook hele mooie speakers vind zijn deze http://www.ultraaudio.com/equipment/von_sc..._geniii_hse.htm Weet niet of ze nog te koop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 7 juli 2006 Report Share Posted 7 juli 2006 Mmm.. een luidspreker die het in alle luisterruimtes goed doet, bestaat volgens mij niet. Daarvoor speelt de akoestiek een te grote rol. Wel weet ik dat ik bij Master een universele luidspreker heb gevonden voor alle soorten muziek ( ik draai zwaar klassiek, electro, pop, rock, wereldmuziek en acapella zang). Ik ben er erg tevreden over en kan je aanraden om dit merk te gaan beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts