Alva Posted 18 juli 2006 Report Share Posted 18 juli 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill Dit lijkt me een beschrijving van PROAC-speakers, de Response D15 en D25 bijvoorbeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Ik heb vele luidsprekers gehad zowel heel luid met subwoofer dolby pro logic noem maar op. Ik vond eigenlijk altijd wel iets wat mij op een gegeven moment ging storen. Lang heb ik gespeeld met 2 zelfbouwprojecten met VIFA en PHILIPS units op een buizenversterker maar daar ontbrak toch de echte brute kracht en het heel diepe laag. Toen kocht ik de synthese 1 welke matig klonken op een buizenversterker maar uitstekend voldeden op 2 keer een tan 80. Deze samenstelling heb ik nu alweer ruim 8 jaar zonder dat ik behoefte heb om over te gaan op zowel andere versterkers en luidsprekers. De set klinkt loepzuiver en gedetaileerd heeft een zeer diep( full range) laag en kan ook behoorlijk luid spelen (zonder beveiliging aangesloten) Bij deze nog een keer dan ALLEEN de vorm en de afmetingen van de synthese bevallen me niet maar dat is bijzaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Een universele luidspreker bestaat niet.. !..Altijd afhankelijk van versterking, bron en akoestiek.. naar mijn mening is het een kunst om de juiste match van apparatuur te vinden.. En als je begint met en goede luisterruimte kom je een heel eind..zonder dat je aan esoterische prijzen hoeft te denken.. vr gr, pp Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Beste Audiobill..je zoekt een luidspreker die ook slechte opnames goed laat klinken..?? Als je de juiste match van versterker - bron- luidsprekers hebt moet je voor lief nemen dat slechte opnames helaas slechter klinken dan op een budget set.. Een goede combinatie geeft weer wat hij als bron aangeboden krijgt..dus is de opname slecht , dan klinkt het slecht.. vr gr, pp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 juli 2006 Members Report Share Posted 30 juli 2006 Beste Audiobill, misschien moet je eens contact zoeken met Piet v Soest, deze speelt ook met McIntosh op een set Kef luidsprekers. Deze combinatie heeft in zijn situatie bijzonder goed uitgepakt. In combinatie met andere versterkers vind ik het vaak wat minder, maar dit doet het echt goed. Uiteraard hoor je het verschil tussen een goede- en minder goede opnames, maar het blijft ten alle tijden autoriteit houden, en betrekt je bij de muziek. Je stoort je er als het ware minder aan. Een eigenschap die toch veel high-end speakers ontberen. Praktisch in deze is ook, dat het dezelfde importeur als van jouw McIntosh set betrefd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 B&W is universeel, kan alle muziek types goed aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 Beste Rene, Dat denk ik niet. alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen. Ik denk dat een Klipsch met hoorn daar een stuk dichter bij komt. Hoog van rendement, B&W niet Hoog van Impedantie,B&W niet Gemakkelijk aan te sturen,B&W niet Gelukkig is de spreiding beperkt van Klipsch, daardoor geen overdreven refecties naar muren ed ivm acoustiek. Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat B & W luidsprekers slecht zijn , want dat zijn ze niet ! Ze zijn zelfs erg goed , alleen niet voor alle versterkers geschikt en ook niet voor alle ruimtes. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 juli 2006 Members Report Share Posted 30 juli 2006 Ik denk dat een Klipsch met hoorn daar een stuk dichter bij komt. Hoog van rendement, B&W niet Hoog van Impedantie,B&W niet Gemakkelijk aan te sturen,B&W niet Beste Haudio, ook ik ben voorstander van een hoog-rendements luidspreker met daarop aangesloten een potente versterker. Alleen denk ik dat het in dit geval een beetje overkill gaat worden. Audiobill speelt met de MC 402, oftewel een heerlijke 400 watt per kant. Een veel stabielere trap zul je niet snel vinden, dus zaken als rendement en impedantie, oftewel een eenvoud van aansturen zal hier geen issue zijn. Op zich valt er voor deze combinatie wel wat te zeggen, het rustige ingetogen geluid van de McIntosh (buizenkarakter?) zou op een hoorn in theorie wel degenlijk goed uit kunnen pakken. Hetzelfde versterkers-combo deed het op mijn Tannoy's ook bijzonder goed. Echter, daar McIntosh wel iets gevoeliger is voor storing van buitenaf, krijg je met dit soort hoog rendementluidsprekers ook eerder last van brom en dergelijke bijgeluiden. Iets waar je over het algemeen niet op zit te wachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 Echter, daar McIntosh wel iets gevoeliger is voor storing van buitenaf, krijg je met dit soort hoog rendementluidsprekers ook eerder last van brom en dergelijke bijgeluiden. Iets waar je over het algemeen niet op zit te wachten... Met een hoogrendements speaker hoor je dit soort ellende dus ook duidelijk, echter ook bij een speaker met een lager rendement doet dit zich ook gelden, gevolg hiervan is onherroepelijk verlies van detaillering, ook al lijkt het minder aanwezig, de weergave wordt er door be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 augustus 2006 Members Report Share Posted 2 augustus 2006 Aan die JBL's heb ik ook zitten denken, ook in combinatie met mijn McIntosh! Ben je eigenlijk nog wel eens wat wijzer geworden tijdens je zoekaktie naar McIntosh luidsprekers ? Je zal waarschijnlijk een flinke woonkamer nodig hebben, maar dat zou op papier toch ook een aardige combi moeten zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Transtec demonstreert altijd met Quad. Goede match binnen het importeurschap. B&W en Classe bijvoorbeeld: niet doen... Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 Beste Arden, Transtec heeft maar een model McIntosh speakers (zie hun site), die hebben ze wel in hun eigen demo ruimte staan maar verder nergens, schijnt in europa totaal geen vraag naar te zijn! Had daar wel kunnen gaan luisteren, maar is er nog niet van gekomen! AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Waarom adviseert niemand eigenlijk een speaker zoals bv. de SonusFaber 'Cremona' ?? Of voldoet die niet aan voldoende aspecten van de vraag! Schijnt wel goed te gaan met een McIntosh, ik zelf heb ze nog nooit gehoord. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 De Cremona is een hele mooie speaker. Ik had ze bijna ook gehad. Op het laatste moment is het niet doorgegaan, maar dat vond ik niet zo erg. De Cremona moet vrij kunnen ademen. Hij moet dus ver van de achterwand geplaatst worden, anders krijg je echt teveel laag. Bij mij kan dat niet. Daarom ben ik er niet erg treurig om dat de deal toen niet door is gegaan. Degene die ze verkocht deed ze noodgedwongen weg, omdat toen hij zijn huis verbouwd had, hij de speakers niet meer aan het klinken kreeg. Was dat wel het geval geweest, had hij ze zeker niet verkocht. De Cremona is ook niet zo'n gangbare speaker. Vermoedelijk dat dat de reden is waarom ze niet genoemd zijn. Ik was vorig jaar ook op zoek naar andere speakers. Mijn keuze was gevallen op De Sonus Faber Cremona, Dali Euphonia MS4 en Thiel CS3,6 of CS6. De Cremona kan dus dat laagprobleem geven. De Dali is erg lastig te plaatsen en de Thiel CS6 was idd een optie. Uiteindelijk heb ik geen nieuwe speakers gekocht en mijn vertrouwde B&W N804 gehouden. Wat er wel is gekomen? Een andere voorversterker, want daar bleek bij mij het probleem te zitten. Die oplossing was bovendien goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Heb inderdaad ook enkele malen van speaker gewisselt (en dus veel geld verloren) hoewel het uiteindelijk ook aan de (voor)versterker lag (Levinson)! Die klonk bij mij met geen enkele speaker echt goed, op sommige hele goede cd's na! Nu heb ik dan de Vienna Ac. Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Hey Bill, De volgende twee zijn ook nog opties. Wat minder bekend, maar daarom niet minder mooi... 1) Verity Audio Parsifal Encore (Verity Audio 2) Hyperion HPS-968 (Hyperion mvg, Roeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Ik heb de kleine broer van de parsifal gehoord. En heb andere speakers beluisterd met de audiotechnology drivers (zoals door Verity gebruikt) en kan slechts zeggen dat deze speakers zeker het beluisteren waard zouden kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Nou, eenvoudige vraag met een heel moeilijk antwoord denk ik. Welke speaker is voor alles geschikt, dus voor alle soorten muziek, versterkers en luisterruimtes. Tevens moet hij goede sacd's high end ten gehore brengen, maar daar tegen over ook slechte opnames goed kunnen weergeven zo dat je niet de helft van je cd's hoeft weg te doen! Kom maar op met je suggesties, ze mogen ook rustig wat kosten.. Groetjes AudioBill Iedereen heeft zijn gehoor anders gecalibreerd. Wat de een fantastisch vind vind de ander niets. Onmogelijke vraag dus, dit moet je gewoon zelf uitmaken. Tip: vergeet niet naar de muziek en de performance te luisteren, herinner je de tijd dat je met je eerste setje bezig was en eigenlijk uitsluitend bezig was muziek te ontdekken...Als de set maar gewoon lekker klonk (en dat deden die budget setjes van vroeger) was de muziek veel belangrijker. Ga dus niet teveel voor de zeer hoog geprijsde high end, wees juist zeer kritisch wat die high end nu werkelijk voor extra muziekgenot geeft ten opzichte van een goede 2-weg in de middenklasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stadium III Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 mmm ik hou het gewoon bij de speakers die ik nu heb Acoustic energy Aelite three Waarom omdat ik er al veel gehoord heb en dit toch bestebleef voor me Heb ze ook in rotterdam op de doelen gehoord en het bleef gewoon mooi !!! stadium III Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Beste Audio Bill, Mischien zijn Elac luidsprekers iets voor jouw. Die komen het meest aan jouw wensen te gemoet . Vooral de 200 serie. Gr Eip . Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 En bill ben je er uit zo ja wat is het geworden. Ik ben benieuwd en vele met mij. Dit is de nieuwe fs210a van Elac. voor het ultime luistergenot. Groet Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 12 augustus 2006 Author Report Share Posted 12 augustus 2006 Tja Eip, Ik hou het nog even bij mijn oude speakers, hoewel die ook pas Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Deze staan nu te koop, is dit wat ik zoek voor zowel klassiek als zware metal met mijn McIntosh?? Of moeten deze jongens een grote ruimte hebben? http://www.xanaduspeakers.nl/aw35/index.html AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Als ik jou was, zou ik de Mahlers een overwegen............ Heb ze zelf ook en heb ze vergeleken met de cremona's............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 september 2006 Author Report Share Posted 1 september 2006 Ik heb de Mahlers eens bekeken, maar hebben die niet te veel bas in een kleinere ruimte? Er zijn toch 4 bas speakers die de zijkant op blazen. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts