Jump to content

KT88 tubes en klank

BLUE TUBE
 Share

Recommended Posts

Hi Folks,

Ik heb verschillende KT88 buizen geprobeerd en tot zo ver is mijn mening.

VALVE ART:

Deze buis heeft weinig muzikaliteit in zich. Het laag is sterk overdone (overdreven) en het midden gebied is troebel. Wel is dat het hoog detail opleverd die voor mij aannemelijk is.

SOVTEK:

Een leuke buis om te zien door zijn bijzondere vormgeving. De klank vond ik beter dan de valve art. Hij gaat lager, en er is een goede detaillering aanwezig. De soundstage is goed te noemen. Ik heb met deze buis bijna 1 jaar gedraaid en heb altijd genoten van de klank. Aanrader!!

ELECTRIC HARMONIX (CRYOSET):

Deze buizen heb ik net 2 dagen aan het draaien maar wat mij opvalt is dat dit t.o.v. de Sovtek meer rust geeft in de muziek. Het laag is gecontroleerder en neutraler en dan twijfel ik gelijk of de sovtek wel een neutrale buis is als ik dit gaat vergelijken met de EH. Het midden-gebied is open en elke zuchtje kun je horen.

Ik kan met deze buis heerlijk genieten van muziek en volgens mij is dit tot nu toe mijn neutraalste buis. De burn-in time is ongeveer 100 uur dus ik moet nog wat uurtjes draaien tot hij op TOP staat maar merk nu al grote verschillen t.o.v. de Sovtek.

Ik ga nog in de toekomst een setje Svetlana kopen om dit ook eens onder de loep te nemen. Misschien hebben jullie ook wat ervaringen over verschillende KT88 buizen. Dit lees ik graag hoor.

Ik hear het graag van jullie.

Greatings

Hank

Leuk onderwerp, leuk om te lezen!

Groet,

azh

Ga je in de toekomst ook deze test nog verder uitbreiden? Ik bedoel ook bijvoorbeeld na wat langere break'in tijden.

Ik zou het toejuichen, ik mis dit wel eens, het uitproberen van verschillende merken buizen en hun onderlinge verschillen op een versterker.

Ik wou dat ik daar de mogelijkheid voor had!!!

Ga zo door Blue Tube!! Ik doe er mijn voordeel maar mee.... :P

Ik heb dit effect waargenomen maar dan in de voorversterker.

Heb nu jj buizen in de voortrap,maar dit was een hele verbetering tov de oude oa.general.e,en mullard.

Open beeld,meer rust,mooiere stemmen.

Kan me voorstellen dat het met eindbuizen nog meer verschil maakt.

Guest tubejack
Ik heb verschillende KT88 buizen geprobeerd en tot zo ver is mijn mening.

Hallo,

Leuke posting :) Probeer ook eens een setje JJ's.

Groet,

Jack

Ik zal zeker ook eens gaan denken over een JJ, al ik wel soms mijn bedenkingen hebt, maar wie niet waagd.....

Er is ook nog wel een mogelijkheid voor de TESLA KT88 buizen, maar helaas is de goede start van Tesla ook weer verleden tijd. Ze hebben de deuren wederom gesloten. Erg jammer want ik vond Tesla toch wel een betere buis.

Zodra ik weer een recentie gereed heb, zal ik dit hear weer posten. Misschien komt er ook nog klein staartje t.a.v. de 6SN7 buis.

Greatings,

Hank

Ik zal zeker ook eens gaan denken over een JJ, al ik wel soms mijn bedenkingen hebt, maar wie niet waagt.....

Erg jammer want ik vond Tesla toch wel een betere buis.

Laat JJ nu een (ex)Teslafabriek zijn...................

;)