RastaPhil Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Heb ondertussen een derde setje staan, vnl. om mijn zelfbouw-speaker-projecten op in te spelen... Het betreft een Pioneer versterker/equalizer (losse componenten-midi systeem) van de Z series: een DA-Z450 of zoiets (met ingebouwd DAC). Twee weken geleden vond ik een min of meer bijpassende CD speler; een zgn. "twin deck" Met de zelf bouw speakertjes eraan klonk het niet echt lekker: het deed denken aan een oude radio: plat, flets, geen bas, geen dynamiek... De speakers moesten nog inspelen en de amp had drie jaar stilgestaan op zolder. Dacht ga die Densen CD eens proberen... die Hifi Choice Tune Up disc had al zeer veel veranderd in de Luxman set... k heb het volgehouden met die Densen burn-in CD tot halverwege track 6 Toen heb ik het gepiep en geruis maar afgezet, ik was t Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Succes. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 He hallo, Dit is een goede CD ik ben nogal skeptisch ingesteld en wil eerst horen voordat ik ooit zou kopen. Ik kreeg de CD bij een beurs, heb zo nodig weer stapels LP's gekocht, en heb dit in mijn CD speler gedaan. Ik had een muziek stuk van te voren beluisterd en na Densen wederom beluisterd. Een behoorlijk verschil zodanig dat de sub met 2 DB terug gedraaid moest worden (is trouwens gemeten met een DB meter). Dus niet speculeren heren, gewoon kopen en luisteren, een wereld van verschil. Hoe het kan is nog steeds onbegrijpelijk, maar er zijn meedere dingen wat onbegrijpelijk zijn. Greatings Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 He hallo, Dit is een goede CD ik ben nogal skeptisch ingesteld en wil eerst horen voordat ik ooit zou kopen. Ik kreeg de CD bij een beurs, heb zo nodig weer stapels LP's gekocht, en heb dit in mijn CD speler gedaan. Ik had een muziek stuk van te voren beluisterd en na Densen wederom beluisterd. Een behoorlijk verschil zodanig dat de sub met 2 DB terug gedraaid moest worden (is trouwens gemeten met een DB meter). Dus niet speculeren heren, gewoon kopen en luisteren, een wereld van verschil. Hoe het kan is nog steeds onbegrijpelijk, maar er zijn meedere dingen wat onbegrijpelijk zijn. Greatings Hank Ja Blue Tube ik heb ook die ervaring. Volgens mij werkt deze cd zo dat hij alle electronische stress in de onderdelen in je installatie weghaalt of demagnitiseerd. Wel is het zo dat bij dit soort (voodoo)producten,net zo als b.v. AHP zekeringen jezelf moet uit proberen. Ik gebruik die densen cd dan ook regelmatig. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 He hallo, Dit is een goede CD ik ben nogal skeptisch ingesteld en wil eerst horen voordat ik ooit zou kopen. Ik kreeg de CD bij een beurs, heb zo nodig weer stapels LP's gekocht, en heb dit in mijn CD speler gedaan. Ik had een muziek stuk van te voren beluisterd en na Densen wederom beluisterd. Een behoorlijk verschil zodanig dat de sub met 2 DB terug gedraaid moest worden (is trouwens gemeten met een DB meter). Dus niet speculeren heren, gewoon kopen en luisteren, een wereld van verschil. Hoe het kan is nog steeds onbegrijpelijk, maar er zijn meedere dingen wat onbegrijpelijk zijn. Greatings Hank Bij mij werkt het ook. Gebruik het al jaren en zeer regelmatig. Mijn devies zelf proberen,maar dat is met de meeste (voodoo) producten. groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Heb ondertussen een derde setje staan, vnl. om mijn zelfbouw-speaker-projecten op in te spelen... Het betreft een Pioneer versterker/equalizer (losse componenten-midi systeem) van de Z series: een DA-Z450 of zoiets (met ingebouwd DAC). Twee weken geleden vond ik een min of meer bijpassende CD speler; een zgn. "twin deck" Met de zelf bouw speakertjes eraan klonk het niet echt lekker: het deed denken aan een oude radio: plat, flets, geen bas, geen dynamiek... De speakers moesten nog inspelen en de amp had drie jaar stilgestaan op zolder. Dacht ga die Densen CD eens proberen... die Hifi Choice Tune Up disc had al zeer veel veranderd in de Luxman set... k heb het volgehouden met die Densen burn-in CD tot halverwege track 6 Toen heb ik het gepiep en geruis maar afgezet, ik was t Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Heb ook een cd van Densen, maar er staat bij mij maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Heb ook een cd van Densen, maar er staat bij mij maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Heb ondertussen een derde setje staan, vnl. om mijn zelfbouw-speaker-projecten op in te spelen... Het betreft een Pioneer versterker/equalizer (losse componenten-midi systeem) van de Z series: een DA-Z450 of zoiets (met ingebouwd DAC). Twee weken geleden vond ik een min of meer bijpassende CD speler; een zgn. "twin deck" Met de zelf bouw speakertjes eraan klonk het niet echt lekker: het deed denken aan een oude radio: plat, flets, geen bas, geen dynamiek... De speakers moesten nog inspelen en de amp had drie jaar stilgestaan op zolder. Dacht ga die Densen CD eens proberen... die Hifi Choice Tune Up disc had al zeer veel veranderd in de Luxman set... k heb het volgehouden met die Densen burn-in CD tot halverwege track 6 Toen heb ik het gepiep en geruis maar afgezet, ik was t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Dit is de goedkleurige schijf {uitvoering}. Ik heb nog de zilverkleurige schijf uit 1994. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Deze heb ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Zelfs voor de DVD-speler. Tegenwoordig willen ze over geld aan verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 ik zoek een burn out cd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 ik vroeg me dus serieus af of de DeMagic ook werkt als je hem aanzet en wegloopt en even later weer terugkomt, of, moet je erbij aanwezig zijn en ernaar luisteren om de positieve resultaten te bereiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 ik zoek een burn out cd.... Jokkebrok, jij wil gewoon meer werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 ik vroeg me dus serieus af of de DeMagic ook werkt als je hem aanzet en wegloopt en even later weer terugkomt, of, moet je erbij aanwezig zijn en ernaar luisteren om de positieve resultaten te bereiken? Beste the ark, Dan een serieus antwoord,he Ik zou er zeker niet bijblijven,daar de geproduceerde geluiden niet echt aangenaam zijn voor je oren,want je moet tijdens het afspelen je volumeknop op DE stand zetten waar je het meeste op draait. Ik doe dat meestal nog wat harder dan gebruikelijk. Met een groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Dit is de goedkleurige schijf {uitvoering}. Ik heb nog de zilverkleurige schijf uit 1994. Iemand een idee waar dit te koop is en wat het moet kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Dit is de goedkleurige schijf {uitvoering}. Ik heb nog de zilverkleurige schijf uit 1994. Iemand een idee waar dit te koop is en wat het moet kosten? De importeur van Densen is more music te Groenekan. weblink Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Bedankt Audiofreak, ik ga eens met ze bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 De Cd is o.a. te koop bij Wijnbergen te Heerlen, en ik heb er, meen ik 13,- voor betaald! Dus dat is geen geld voor een tweakje! Volgens Densen heeft de cd in 1999 al goud behaald en dus 100.000 keer verkocht! En toch heb ik ze niet in de top 40 mogen horen! Cheers AudioBill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 De Cd is o.a. te koop bij Wijnbergen te Heerlen, en ik heb er, meen ik 13,- voor betaald! Dus dat is geen geld voor een tweakje! Volgens Densen heeft de cd in 1999 al goud behaald en dus 100.000 keer verkocht! En toch heb ik ze niet in de top 40 mogen horen! Cheers AudioBill. Heerlen is net effies te ver (200km ). Notering geldt wellicht voor de audiofielen top 100. Heeft je apparatuur er baat bij gehad Audiobill? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Heeft je apparatuur er baat bij gehad Audiobill? Blijft moeilijk om het voordeel ervan onder woorden te brengen! Het idee dat het iets doet is het belangrijkste, en zal ook per set verschillen! Gewoon uitproberen, bel maar eens met Heerlen, als je Paul goed aanpakt stuurt hij je het cd'tje wel op! Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 In mijn oren is het na de behandeling een verbetering, meer detail en meer rust. Is geen dure investering, en raad aan om het eens te proberen. Niet tevreden, dan verkoop je het maar terug aan iemand anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 13 juli 2006 Report Share Posted 13 juli 2006 Bedankt heren. Er is overigens een dealer in de buurt die het kan leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 ik vroeg me dus serieus af of de DeMagic ook werkt als je hem aanzet en wegloopt en even later weer terugkomt, of, moet je erbij aanwezig zijn en ernaar luisteren om de positieve resultaten te bereiken? Als je blijft luisteren zou het effect beter moeten zijn, je oren worden dan ook meteen gedemagnetiseerd Ik gebruik naast Densen ook de Sheffield demagnetiseer CD, beiden bieden hetzelfde resultaat, gewoon eens in de paar weken draaien dan blijft je set transparant en snel. (ook je autoradio vaart er wel bij) Ook erg goed is het furutech demagnetiseer apparaat voor CD's, als je die hebt gehoord koop je hem meteen. Dit alles is geenszins Voodoo maar gewoon natuurkunde: Componenten (weerstanden elco's e.d.) bevatten vaak magnetiseerbare metalen die langzaam aan gemagnetiseerd worden met gebruik. Het Aluminium van de CD is licht magnetisch materiaal dat door het snelle ronddraaien de servo's van de laser verstoord waardoor Jitter toeneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts