thingman Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je blijft luisteren zou het effect beter moeten zijn, je oren worden dan ook meteen gedemagnetiseerd Ik gebruik naast Densen ook de Sheffield demagnetiseer CD, beiden bieden hetzelfde resultaat, gewoon eens in de paar weken draaien dan blijft je set transparant en snel. (ook je autoradio vaart er wel bij) Ook erg goed is het furutech demagnetiseer apparaat voor CD's, als je die hebt gehoord koop je hem meteen. Dit alles is geenszins Voodoo maar gewoon natuurkunde: Componenten (weerstanden elco's e.d.) bevatten vaak magnetiseerbare metalen die langzaam aan gemagnetiseerd worden met gebruik. Het Aluminium van de CD is licht magnetisch materiaal dat door het snelle ronddraaien de servo's van de laser verstoord waardoor Jitter toeneemt. En dan heb je nog de Exorcist van "The Gryphon"...... KLIK Onder 'products' / 'exorcist' kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 ik vroeg me dus serieus af of de DeMagic ook werkt als je hem aanzet en wegloopt en even later weer terugkomt, of, moet je erbij aanwezig zijn en ernaar luisteren om de positieve resultaten te bereiken? Als je blijft luisteren zou het effect beter moeten zijn, je oren worden dan ook meteen gedemagnetiseerd Ik gebruik naast Densen ook de Sheffield demagnetiseer CD, beiden bieden hetzelfde resultaat, gewoon eens in de paar weken draaien dan blijft je set transparant en snel. (ook je autoradio vaart er wel bij) Ook erg goed is het furutech demagnetiseer apparaat voor CD's, als je die hebt gehoord koop je hem meteen. Dit alles is geenszins Voodoo maar gewoon natuurkunde: Componenten (weerstanden elco's e.d.) bevatten vaak magnetiseerbare metalen die langzaam aan gemagnetiseerd worden met gebruik. Het Aluminium van de CD is licht magnetisch materiaal dat door het snelle ronddraaien de servo's van de laser verstoord waardoor Jitter toeneemt. Sinds wanneer is aluminium magnetisch??? Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Aluminium wordt aangetrokken in een wisselend magnetisch veld. Op die manier wordt aluminium ook uit het afval gefilterd. In zekere zin is aluminium dus magnetisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Aluminium wordt aangetrokken in een wisselend magnetisch veld. Op die manier wordt aluminium ook uit het afval gefilterd. In zekere zin is aluminium dus magnetisch Aluminium scheiden ze d.m.v. Eddy Currents, dat wil zeggen ze trekken het niet aan, ze stoten het juist af. Aluminium is onmogelijk magnetisch te krijgen, diegene die dat voor elkaar krijgt heeft de Nobelpijs voor de Natuurkunde en Scheikunde alvast op zak. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Hallo, Ooit een kikker in een magnetisch veld zien zweven? Nee waarschijnlijk. Toch zijn er tests gedaan waarbij dat gebeurde. Misschien het ijzer in zijn bloed? Of zouden er toch nog onverklaarde of moeilijker verklaarbare fenomenen bestaan? Ik ben van het laatste overtuigd en geniet van elke verbetering die ik kan bereiken voor niet al te veel geld. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Hallo, Ooit een kikker in een magnetisch veld zien zweven? Nee waarschijnlijk. Toch zijn er tests gedaan waarbij dat gebeurde. Misschien het ijzer in zijn bloed? Of zouden er toch nog onverklaarde of moeilijker verklaarbare fenomenen bestaan? Ik ben van het laatste overtuigd en geniet van elke verbetering die ik kan bereiken voor niet al te veel geld. Groet, Leobus IJzer in bloed is niet magnetisch, gelukkig niet. Anders zouden we bij een MRI-scan toch een probleem hebben. Die kikker heben ze laten zweven d.m.v. diamagnetische levitatie en dat is geen magnetisme. Overigens legde ze daar een magnetisch veld voor aan met een fluxdichtheid van 16 Tesla, iets wat in je huis-tuin-en-keuken CD-speler niet zal gebeuren. Even ter verduidelijking een permanente magneet zoals gebruikt in luidspreker units en die wij als zeer sterk beschouwen, halen ongeveer 0,2T een MRI scanner haalt 3T. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts