Jump to content

floating 3

rienberends
 Share

Recommended Posts

Beste,

Vreemd dat er niemand reageerd.

Of misschien toch niet , want een Synthese Floating 3 telefoonhoorn model bestaat niet.

Er bestaan de Synthese 1/2/3.

De Floating serie 1/2/3.

De Camelion serie.

Als het een telefoon model was dan was het dus de Synthese 3 dat is de kleinste van de Synthese serie.

Alle modellen van Ivan Schellekens zijn buitengewoon goed en volgens mij zwaar onderschat.

Waarvan trouwens het grootste model met recht een high end weergever is/was.

Ook gemakkelijk aan te sturen en beslist goedkoop te noemen voor deze hoge kwaliteit weergevers.

Wat wil je er van weten ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik ken alleen de Floating Synthese 2. De rest alleen van plaatjes. De Floating 2 vond ik een zeer goeie speaker met een fantastische oplossing (dank zij de zwevend gemonteerde tweeter). Hij had het alleen moeilijk als er drukke passages weergegeven moesten worden.

Ik dacht dat Don zo'n "telefoonding" heeft/had".

Beste,

Vreemd dat er niemand reageerd.

Of misschien toch niet , want een Synthese Floating 3 telefoonhoorn model bestaat niet.

Er bestaan de Synthese 1/2/3.

De Floating serie 1/2/3.

De Camelion serie.

Als het een telefoon model was dan was het dus de Synthese 3 dat is de kleinste van de Synthese serie.

Alle modellen van Ivan Schellekens zijn buitengewoon goed en volgens mij zwaar onderschat.

Waarvan trouwens het grootste model met recht een high end weergever is/was.

Ook gemakkelijk aan te sturen en beslist goedkoop te noemen voor deze hoge kwaliteit weergevers.

Wat wil je er van weten ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Het gaat om de Synthese 3,dus niet floating. Hij staat te koop op hifi.nl (met foto) Ik ben geinteresseerd. Heb zelf nu de Floating 2,de pianolak zuilen.

De Synthese 3 is de kleinste uit de familie "telefoonhorens", verder bestaand uit Synthese 1 en 2.

Het principe van alle drie de typen is hetzelfde. Transmissielijn met onafhankelijk opgehangen mid- en hoogtoner.

Bij de Synthese 1 waren "inschuifkaarten" verkrijgbaar. Prints waarmee je het klankkarakter kon aanpassen aan smaak en omstandigheden. Of die kaarten ook bij de 2 en 3 geleverd werden weet ik niet zeker.

Bekend probleem is het vergaan van de schuimstof afdekkingen. Die zijn nog te krijgen maar vrij prijzig. De verkoper meld dat er een upgrade te krijgen is. Daarover weet ik niets.

Ik vind de vraagprijs van 750,- aan de hoge kant, technisch gezien. Maar de emotionele waarde die dit ontwerp (althans bij mij) oproept is daarentegen erg hoog. Laat ik het zo zeggen: als luidspreker zou ik er rond de 400,- per set voor over hebben, als kunstobject of, zoals je wilt, monument van industrieel ontwerp, veel meer.

Jelte

De Synthese 3 is de kleinste uit de familie "telefoonhorens", verder bestaand uit Synthese 1 en 2.

Het principe van alle drie de typen is hetzelfde. Transmissielijn met onafhankelijk opgehangen mid- en hoogtoner.

Bij de Synthese 1 waren "inschuifkaarten" verkrijgbaar. Prints waarmee je het klankkarakter kon aanpassen aan smaak en omstandigheden. Of die kaarten ook bij de 2 en 3 geleverd werden weet ik niet zeker.

Bekend probleem is het vergaan van de schuimstof afdekkingen. Die zijn nog te krijgen maar vrij prijzig. De verkoper meld dat er een upgrade te krijgen is. Daarover weet ik niets.

Ik vind de vraagprijs van 750,- aan de hoge kant, technisch gezien. Maar de emotionele waarde die dit ontwerp (althans bij mij) oproept is daarentegen erg hoog. Laat ik het zo zeggen: als luidspreker zou ik er rond de 400,- per set voor over hebben, als kunstobject of, zoals je wilt, monument van industrieel ontwerp, veel meer.

Jelte

Na navraag bij de eigenaar het volgende: De schuimdoppen zijn hier ook verteerd evenals de rubber ophangring v. d. middentoner. Vandaar de LAGE prijs volgens de eigenaar. Is dat zo? .Weet iemand de oorspronkelijke prijs?

Ik zou zeggen, NIET kopen.

Tenzij je ze alleen wil kopen voor het ontwerp.

Want het zijn inderdaad dingen voor het designmuseum later.

In nieuwstaat kl(o)inken deze speaker idd heel mooi bij rustige muziek maar bij groot werk werd het toch al snel een boeltje vond ik.

Wil je ze oplappen gaat het je trouwens nog aardig wat centen kosten vrees ik.

Na navraag bij de eigenaar het volgende: De schuimdoppen zijn hier ook verteerd evenals de rubber ophangring v. d. middentoner. Vandaar de LAGE prijs volgens de eigenaar. Is dat zo? .Weet iemand de oorspronkelijke prijs?

In deze staat zou ik inderdaad ook mijn bedenkingen hebben of het wel zo'n verstandige aanschaf is. :huh:

Hoi ,

Ik ken de hele lijn.

Ben zelf in het bezit geweest van de synthese 1.

Dit is een erg mooie speaker. Zijn nog steeds in het bezit van een familie lid.

De kleine 3 ook jaren mee bekent.

Op zich een mooie speaker. Erg mooie plaatsing , ruimtelijk .

Bij pop muziek kent deze speaker alleen snel zijn grens.

Dit tov de synthese 1 die is hiermee geweldig.

Bij de 3 wordt het sneller een brei of hij gaat in de beveiliging.

Mijn broer speelt nog met de 3.Deze hebben ook kaarten om het acoustisch aan te passen aan de ruimte.

De 3 is geen verkeerde speaker maar als je de 2 kan plaatsen heeft dat wel de voorkeur ook daar het geluidsbeeld omhoog gaat.

gr leo

Ik heb de drie 5 jaar geleden gekocht voor 1200 gulden. In goede staat. Ik heb ook mensen gehoord die de drie kochten voor 450 euro. De verkoper is mijnsinziens te duur met zijn prijs. Maar voor speakers rond de 500 euro zijn de Synthese 3 een leuke keuze.

Dank jullie voor de reacties/info. Ik luister hoofdzakelijk naar popmuziek m.nm.

Amerikaanse. Als de Syntheses 3 die niet altijd goed pakt,dan hou ik me voorlopig bij de Synthese floating 2(zuilmodel) Ook die doet soms wat moeilijk bij drukke passages maar t wordt nooit irritant. En na de overweldigende :( PPs wil ik even rust.

9

Ik heb destijd nog F5000 betaald voor de synthese 1 maar dat is lang geleden.

Eenmaal in mijn bezit heb ik de doppen moeten vervangen want die vielen gewoon uit elkaar kostte zo,n F 400.

Ook de middentoner was op een gegeven moment verteerd maar die waren gewoon te koop onder het merk SEAS bij S&C.

De tweeter heb ik vervangen voor een non fluid welke ik beter vond klinken.

De beveiliging heb ik los genomen want ik vond ze te snel in beveiliging gaan en defect zullen ze niet snel gaan door overbelasting(vervorming) want de versterkers leveren een dikke 300 watt .

Een zware versterker is wel noodzakelijk voor de synthese serie en ik raad ze niet aan met een buizenversterker

• 12 years later...