Jump to content

buren

charisma
 Share

Recommended Posts

Ik wil graag eens weten hoe de relatie van mede forumers is met de buren,als jullie geregeld muziek draaien

Ik heb gemiddeld een uur muziek aan per dag,meestal s,middags.

Ik woon in een rijtjeshuis,tussen 2 buren in,aan de ene kant een heel leuk stel met kinderen,waar wij erg goed mee op kunnen schieten,aan de andere kant een stel,waar ik het nu niet zo goed meer mee kan vinden.

Dit komt doordat zij vinden dat ik geregeld hard muziek draai,en zeggen nu dat ze jaren overlast van me hebben.

Ze hebben een half jaar terug een briefje in de bus gedaan dat ze het zat waren,en naar de woningbouw zouden bellen.

Mijn andere buren heb ik dit laten lezen,waarna ze in lachen uitbarstten,en zeiden dat ze amper iets horen van onze kant,en bij een klacht ook de woningbouw naar hun moest langssturen.

Ik ben in het verleden wel eens bij de klagers binnen geweest om te luisteren,en mn set op een volume gezet,waar ik gemiddeld mee speel.

Ik wil namelijk niet dat mensen last van me hebben,dus ben ik bereid tot een compromis.

Als je dan echt stil was,en er niets aan stond in huis,hoorde je in de verte inderdaad dat er muziek aanstond,met name de bas.

Dit was naar mijn mening niet hinderlijk,s,middags om een uurtje of 3,als je tegen elkaar ging praten hoorde je er niets meer van,je moest echt stil zijn.

Maar oke,ik sprak af,als het hinderlijk was,bel even aan,en ik zet de muziek zachter.

(We hebben het hier over s,middags,hooguit een minuut of 40.)

Ook zeiden ze de 1e keer dat we het erover hadden,dat ze best konden begrijpen dat ik na het werk een muziekje ophad.

Later werd het zo ,dat iedere keer dat ik muziek op had staan,ze op de muur ging bonken.

Dus inderdaad horen ze het wel, ze zijn zelf altijd stil in huis moet ik zeggen,hebben bijna nooit iets aan staan.

Ik vind het erg lastig,ga er minder door luisteren,en als ik speel,staat het op fluisteren,waardoor ik niet intens geniet.

Mn visite lacht me uit als ik zeg de muziek niet harder zet dan het op dat moment staat,en vinden het belachelijk zacht.

Mn neef cable talk,ook van het forum hier,vindt het overdreven zacht,als we het volume opschroeven naar een luisterbaar nivo,gaan ze zeker weer bonken.

Ik heb geen disco aparatuur met grote woofers oid.

Gewoon buizensetje met ribbon speakers,ontkoppeld van de vloer.

Ik ben er mooi klaar mee vind ik zelf,en mensen zeggen dat ik me er niets van aan moet trekken,zeker overdag,maar die wonen er niet naast...

Ik heb overigens niets van de woningbouw vernomen,en de andere buren om me heen hebben nooit last van me zeggen ze.

Het is vervelend als je zo,n hobby hebt,en je voelt je geremd in je mogelijkheden.

Naar mijn mening speel ik niet hard,ik zeg vaak bij anderen in huis,als Ik zo speel,krijg ik de buren op mn dak...

Zijn er nog meer leden op het forum met deze ervaringen,en wat kun je eigenlijk in zo,n situatie,of blijft het altijd een getouwtrek?

Vaak wordt er tegen me gezegd dat je overdag best wat harder mag spelen,maar hoever gaat dat?

grtz Leon :(

Ik speel zo hard als ik wil, maar ik heb dan ook een souterrain en de buren niet :)

Als ik je verhaal zo lees dan overdrijven die buren behoorlijk, zeker overdag kan je niet verwachten dat je buren muisstil zijn.

Klagen ze ook bij elke scooter en elke Sjonnie auto die langs rijdt met z'n knalpot?

In situaties dat iemand 's nachts werkt en overdag moet slapen kan ik het nog wel begrijpen, dan zou ik er zeker rekening mee houden.

In dit geval zou ik geen extra maatregelen nemen en zeggen dat ze overdrijven, ze hebben echt geen 'recht' op een volledig stil huis en ze mogen blij zijn dat je maar een uurtje per dag muziek draait i.p.v. tot 's avonds laat :D

Toen ik in een flatje woonde veroorzaakte mijn naaste buurman soms zoveel overlast (overdag) dat iemand van 2 etages lager bij hem ging klagen.

Ik zette dan mijn muziek zo hard dat ik hem niet meer hoorde maar niemand klaagde bij mij :P

Andr

Ik woon nu (sinds 1991) in m'n 3e appartement.

Qua akoestiek, indeling van de woonkamer en buren, had ik 't achteraf in m'n eerste woning nog 't best voor mekaar! :rolleyes:

Ik woonde daar namelijk op 'n hoek, met onder mijn woning een parkeer garage, naast me wel 'n buurman, maar die hoorde ik nooit. (en andersom ook niet)

en boven me woonde een oudere man alleen, die een gehoor probleem had! B)

In 1994 ging ik verhuizen, omdat m'n eerste appartement(je) toch wel erg klein was. (wel in hartje centrum)

Ik kreeg toen van de woningstichting een veel grotere flat aangeboden, met een slaapkamer extra en nog voor minder huur ook.

Maar,....dat was dan ook te mooi om waar te zijn.

Er woonde allerlei gespuis en de flats waren supergehorig! <_<

Ik had regelmatig problemen met de buurman, wat ik, de woningstichting en zelfs de politie niet konden verhelpen. :(

Na 2 jaar had ik 't helemaal gehad, en kocht ik uiteindelijk m'n huidige appartement.

Qua akoestiek/indeling van de woonkamer de slechtste keus van de 3,maarja...

Ik draai zelf nooit echt hard, nooit lang en dus ook nooit lang hard.

Ook heb ik 't geluk dat m'n huidige woning niet echt gehorig is.

Aan 1 kant zit bij mij de slaapkamer, aan de andere kant 1 oude vrouw.

Je kan 'n kanon afschieten...horizontaal spreid zich gelukkig weinig geluid.

Boven mij woont 'n jongedame, maar die hoor ik praktisch nooit.

Onder mij woont een wat ouder stel, die elk weekend de kleinkinderen over de vloer heeft. Dat hoor je wel, maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb.

Ik heb 'n prima verstandhouding met deze buren.

Ook vernam ik 'n keer via een andere flatbewoner dat m'n onderbuurman hoopte dat ik nog heel lang boven 'm bleef wonen, aangezien hij nog nooit last van mij heeft gehad!:)

(en dat soort uitspraken hoor ik uiteraard graag B) )

Als de flat waarin ik woon ook nog gehorig was, was ik zondermeer inmiddels verhuisd.

Ik wil niet dat ik last van anderen heb en andersom, en ook wil ik niet 'verplicht' op fluisterniveau muziek luisteren, of me schuldig voelen zodra ik de volumeknop wat verder naar rechts draai.

Dus,....gehorigheid en/of goede verstandhouding met je buren is zondermeer een big issue als HiFi/muziek je grote hobby/passie is!

Gelukkig had ik 't zelf slechter kunnen treffen... :rolleyes:

Mvg,

Alco

Beste Leon,

Ik heb zo het idee dat je buren "op zoek zijn". Het geluidsniveau dat er bij de buren te horen is (volgens jouw omschrijving) geeft hun geen recht te klagen. Zelfs als ze het op een rechtzaak laten aankomen, zullen ze het zeker verliezen, in acht nemende dat je luistertijd en -tijdstip correct is.

Wat wel vervelend is is dat als iets niet echt goed hoorbaar is, dit vaker als irritant ervaren wordt, dan dat iets luid en duidelijk te horen is. Ik heb zo'n vermoeden dat je buren ook last van dit fenomeen hebben. Remedie: nog luider spelen :rolleyes: zodat zij het beter horen.

Ik zit zelf wel een een bevoorrechte positite. Mijn huis is in 1991 compleet ge

Hoi Leon,

Ik weet helaas exact hoe je je voelt.

Ook ik woon in een rijtjes huis waarbij 1 stel buren echt helemaal top zijn, de andere buren heel erg stil zijn, nooit wat van muziek aan hebben staan

(alleen de video om te proberen hun dochtertje stil te krijgen <_< ).

Ik speel met kleine Magnetostaten die niet echt berucht zijn voor hun betonbarstende bassen.

De "verkeerde" buren zijn van die typetjes waar het misgunnen gewoon van afstraalt (maar we begrijpen echt niet waarom. En omdat ze niet met ons wensen te spreken wordt het moeilijk om daar achter te komen)

Het zijn zeer voornaame menschen met het hoofd in den neck...

Misschien kun je je er een beeld van vormen?

(dit beeld wordt trouwens door mede-straatbewoners bevestigd!)

De ellende begon al tijdens het intrekken.

We waren met een 3-tal werklieden een tussenmuur aan het plaatsen, als om 12:30 wordt aangebeld of het werk stop gezet kon worden.

Hun dochtertje ging haar middagdutje doen.

:blink::blink::blink:

Zit je midden op de dag, midden in een klein verbouwinkje... moet je ermee ophouden!!!

Tja... hoe egoistisch, egocentrisch enz. kun je zijn???

Telkens als ik boven kamermuziek-niveau uitkwam werd er aangebeld.

Het toppunt was de avond nadat we een schutting in de tuin hadden geplaatst.

(we waren het zat om door voornoemd dochtertje begluurd te worden als we eens in de tuin zaten :angry: .)

De muziek stond boven kamer-niveau. Zo luid speel ik ook nooit langer dan een nummertje of 3, 4. Dus nooit langer dan een half uur of zo.

Pech, want de politie stond voor de deur.

Ze zeiden, dat ze door de straat en rond de huizen gelopen waren, maar niets konden horen. Kunst! Ik was inmiddels gestopt. En tussen hun bellen naar en het arriveren van de politie heeft niet veel tijd kunnen zitten. :o

Maar dat er in geval van GEMELDE muziek-overlast niets te doen;

HET MAG NIET!

Zodra buren bij de politie klagen over dit soort overlast MOET de veroorzaker ermee ophouden.

Geldt zelfs en ook voor BBQen!!! :blink:, alsdus de dienstdoende agenten.

Jamaar, probeerde ik nog te verweren, hun wasmachine die om 23.00 uur staat te centrifugeren dan? (we liggen graag vroeg in bed)

Helaas; dat zijn "leefgeluiden". Net zo als krijsende kinderen die de hele dag de trap op en af liggen te bonken. En dat mag. :confused:

Ook ik ben daar goed ziek van, maar er zitten maar 2 dingen op als je je er niet bij kunt neerleggen;

verhuizen of inschikken.

Die goedbedoelde adviezen van vrienden en familie ten spijt; ze hebben het helemaal mis.

Als muziekliefhebben heb je nul recht van spreken.

En het tot een rechtzaak laten aankomen is ook al een "no go", want JIJ moet er toch maar naast wonen en een rechtzaak zal je woonplezier gegarandeerd en pertinent TOTAAL verzieken.

En dat is het begin van het eind.

:(

Sterkte!

Erjee.

Ik wil graag eens weten hoe de relatie van mede forumers is met de buren,als jullie geregeld muziek draaien

Ik heb geen enkel probleem, kwestie van rekening met elkaar houden en elkaar af en toe iets gunnen. Als er problemen zijn is dat meestal op meerdere vlakken het geval.

Normaal praten helpt meestal erg goed. Als je er echt niet uitkomt kun je vast wel bij je gemeente terecht voor buurtbemiddeling.

Een ander zijn stilte of muziek niet gunnen, op de muur bonken of de muziek harder zetten om buren stil te krijgen of te overstemmen is ronduit asociaal.

Ik heb geen enkel probleem, kwestie van rekening met elkaar houden en elkaar af en toe iets gunnen. Als er problemen zijn is dat meestal op meerdere vlakken het geval.

Normaal praten helpt meestal erg goed. Als je er echt niet uitkomt kun je vast wel bij je gemeente terecht voor buurtbemiddeling.

Een ander zijn stilte of muziek niet gunnen, op de muur bonken of de muziek harder zetten om buren stil te krijgen of te overstemmen is ronduit asociaal.

Tuurlijk,dat doe ik ook wel.

Ben zeker geen luidruchtig type,integendeel.

Maar na het briefje in de bus ben ik gaan denken zoek het nu maar uit.

Ik ga om 05;00 uur de deur uit,doe dan normaal erg zachtjes,start mn motorfiets zelfs verderop,duw m daarheen.

Dat doe ik nu niet meer,dat hebben ze verpest.

Ik hoor mn andere buren ook regelmatig,maar je moet toch kunnen leven?

Ik vind dat geen overlast,anders moet je vrijstaand gaan wonen vind ik.

Jamaar, probeerde ik nog te verweren, hun wasmachine die om 23.00 uur staat te centrifugeren dan? (we liggen graag vroeg in bed)

Helaas; dat zijn "leefgeluiden". Net zo als krijsende kinderen die de hele dag de trap op en af liggen te bonken. En dat mag. :confused:

Ook ik ben daar goed ziek van, maar er zitten maar 2 dingen op als je je er niet bij kunt neerleggen;

verhuizen of inschikken.

Zet zondagochtend om 8 uur de klopboor in de tussenmuur.

leefgeluiden weet je wel. :P

Het klinkt wellicht wat extreem, en is alleen aan te raden bij 'n koopwoning, maar 'n collega/vriendin van mij woont sinds een aantal jaren in 'n oud, jaren '30 woning, die supergehorig is.

Nu is 't zo dat de woonkamer van haar (gauw klagende) buren grenst aan haar woonkamer.

Vorig jaar heeft een "extra muur" aangebracht, dm.v. isolatie materiaal (eerst balken/latten, daarop dik, 10cm isolatiespul), en daarvoor weer 'n houten wand.

Dat scheelde enorm en ik heb 'r al tijden niet meer over de buren gehoord.

Het kost wat tijd,geld en moeite, maar geen fortuin en je kunt er jezelf + de buren een hoop toekomstig leed mee besparen! :)

Mvg,

Alco

Ik woon ook in een (jaren 70) rijtjeshuis. Van beide buren hoor ik hier (gelukkig) zo nu en dan muziek, omgekeerd waarschijnlijk ook :P Ik hou er wel rekening mee dat ik 's avonds na een uur of acht het volume niet vol open draai, maar bij verjaardagen is er over en weer wel eens tot een uur of twee 's nachts muziek te horen. Vooral de buren aan

Tja. Leon, ik ken de situatie, het is echt heel triest die mensen :( Als je - bij wijze van spreken - een harde scheet laat staan ze al voor de deur.

Volgens mij is het bij jouw buren (zoals zo vaak in deze situaties) pure afgunst ofwel het misgunnen van een ander z'n plezier. Als bij jou de muziek iets harder dan fluisterniveau staat, dan is het al mis. Normaal luistervolume is bij jou helaas niet mogelijk.

Op de tijden dat jij normaal gesproken naar je muziek luistert, vooral 's middags, kan er nauwelijks sprake zijn van overlast. Enerzijds omdat je al niet eens hard draait en anderzijds omdat er overdag zoveel ander geluid is ook. Daarom zou ik daar maling aan hebben inderdaad. Klaagt ze ook over elk vliegtuig dat over de tuin komt? Nou dan. Maar ik snap heel goed dat je geen ellende wil, je woont erg mooi in een prettig huis en echte oorlog met je buren zit je ook niet op te wachten.

In mijn eigen situatie heb ik geen last van de buren en zij ook niet van mij.

Ik heb namelijk het geluk dat ik in een 2-onder-1-kap huis woon, de buurman waar wij het pand mee delen, heeft dezelfde hobby dus er zijn nooit klachten over en weer.

Ik kan vrijwel altijd zo hard draaien als ik wil (nou ja, niet midden in de nacht natuulijk ;) ), hoef alleen rekening met mijn vrouw en/of kind te houden

.

Met recht geluk dus, volgens mij is de kans om de staatsloterij te winnen groter. Dus misschien ben ikzelf wel een beetje verwend in dit opzicht.

Ik woon in een studentenhuis. Daar wordt nooit zo moeilijk gedaan om een beetje meer of minder herrie ;):D Al heb ik wel eens m'n buurjongen erop aangesproken, als ie om 2 uur 's nachts nog steeds muziek of een film (met surroundsetje) aanhad. Maar tegenwoordig houdt ie zich koest, na 12 uur 's nachts :) Andere studentenhuizen hier in de buurt, daar doe je weinig aan, als ze herrie maken 's nachts. Maar als het echt te erg wordt, dan kun je altijd de security nog bellen. Die komen dan meestal wel vrij snel ff kijken (en er wat van zeggen)...

Ik woon op een hoekwoning (30e jaren huis) en tussen mijn buurman en mijn woonkamer zit een gang. Ik kan dus altijd op gewenste sterkte spelen. Mijn buurman hoort mijn muziek alleen op de toilet en dat vind hij acceptabel.

Ik vind de suggestie van Alco het best, gewoon bouwkundige matregelen treffen. NL huizen zijn overigens te weinig gebouwd op het voorkomen van geluidsoverlast.

Nou dat probleem kan ik maar al te goed.

Alleen bij mij is het precies andersom. :o:blink:

Ik ben dus de klager en mijn buurman de boosdoener.

Ik woon in een huurhuis uit de jaren 30 en vlak naast een spoorlijn met overweg,zon 15 meter van mij vandaan.Mijn buurman is muziekant en speelt accordion en electrisch accordion,zijn zoon speelt op de drums en zeer regelmatig wordt ik hier gek van de bassdreunen als het geram op het drumstel.Dit komt mede doordat onze woonkamers direct op elkaar aansluiten en het muurtje wat onze wonigen scheidt slechts 1 baksteen dik is.Alles staat direct in contact met elkaar en zelfs de vloerbalken lopen door in elkaars woning.

Verder als hun muziek maken gaat alles over een PA installatie van tig watt en vaak is het zo gezellig daar dat er ook het karoke apparaat aangaat en er lekker (vals) wordt meegezongen.Soms is het nog erger dan dit en draait boven de noon ongelovelijk hard zijn hoempapa muziekn en de dochter keiharde gabberhouse.

Ik wordt dan echt gek hier van de herrie en staan de kopjes te rinkelen in de kast.

Verleden jaar was het echt erg en ging het ruim 14 dagen elke dag zo en na diverse malen van verzoek of het allemaal wat zachter kon werd ik de boze buurman in hun optiek en werd ik zelfs bedreigd door 1 van de broers.Dat was voor mij de bekende druppel en ben ik gaan klagen bij de woningbouw en deze heeft toen een waarschuwingsbrief gestuurd naar de buurman.

Ijdele hoop dat het dan wat zou indimmen,maar ..... nee hoor.... het bleef maar doorgaan,ook na die offieciele waarschuwing.Ik had van de woningbouw ook een papiertje meegekregen waar ik m,oest invullen als het weer zich voordeet,met tijd en datum en wat de overlast was enz.

Nou, ik kan je zeggen dat het papier binnen 2 weken helemaal vol was geschreven en mij werd duidelijk dat ik hier niks mee op schoot.

We zijn dus op zoek gegaan naar andere woonruimte,maar hear heb je in Hilversum een wachttijd van 15 jaar als doorstromer en ik woonde hier dan ook pas 3 jaar,dus ik had geen andere optie dan iets te gaan kopen.

En zo geschiedde...

Volgende maand gaan we verhuizen naar de polder en daar krijg ik dan ook een eigen luisterruimte.Gelukkig heeft dit nieuwe huis contactloze muren en goed geisoleerd en is er geen sprake van burengeluiden.

Overigens nu de buurman weet dat wij weggaan hier is het ook rustiger geworden.

Weet niet waarom,maar ik ben al lang blij met elke dag even geen herrie van de buren.

Overigens in het begin zette ik mijn installatie zo hard dat ik de buurman niet hoorde,maar dat hield ik niet langer dan 1 maand vol,daar ik gek werd van mijn eigen geproduceerde herrie.

Ik luister nu dan ook heel weinig,want als ik muziek ga luisteren gaat hij ook gelijk beginnen en kan ik niet meer genieten van mijn eigen muziek.Je hoort hem er letterlijk erboven uit.

Ik heb maar 2x 60 watt en hij heeft 1600 watt PA.

Verder schieten we wel met elkaar op,behalve dit bovengenoemde.

Nou dat probleem kan ik maar al te goed.

Alleen bij mij is het precies andersom. :o:blink:

Ik ben dus de klager en mijn buurman de boosdoener.

Ik woon in een huurhuis uit de jaren 30 en vlak naast een spoorlijn met overweg,zon 15 meter van mij vandaan.Mijn buurman is muziekant en speelt accordion en electrisch accordion,zijn zoon speelt op de drums en zeer regelmatig wordt ik hier gek van de bassdreunen als het geram op het drumstel.Dit komt mede doordat onze woonkamers direct op elkaar aansluiten en het muurtje wat onze wonigen scheidt slechts 1 baksteen dik is.Alles staat direct in contact met elkaar en zelfs de vloerbalken lopen door in elkaars woning.

Verder als hun muziek maken gaat alles over een PA installatie van tig watt en vaak is het zo gezellig daar dat er ook het karoke apparaat aangaat en er lekker (vals) wordt meegezongen.Soms is het nog erger dan dit en draait boven de noon ongelovelijk hard zijn hoempapa muziekn en de dochter keiharde gabberhouse.

Ik wordt dan echt gek hier van de herrie en staan de kopjes te rinkelen in de kast.

Verleden jaar was het echt erg en ging het ruim 14 dagen elke dag zo en na diverse malen van verzoek of het allemaal wat zachter kon werd ik de boze buurman in hun optiek en werd ik zelfs bedreigd door 1 van de broers.Dat was voor mij de bekende druppel en ben ik gaan klagen bij de woningbouw en deze heeft toen een waarschuwingsbrief gestuurd naar de buurman.

Ijdele hoop dat het dan wat zou indimmen,maar ..... nee hoor.... het bleef maar doorgaan,ook na die offieciele waarschuwing.Ik had van de woningbouw ook een papiertje meegekregen waar ik m,oest invullen als het weer zich voordeet,met tijd en datum en wat de overlast was enz.

Nou, ik kan je zeggen dat het papier binnen 2 weken helemaal vol was geschreven en mij werd duidelijk dat ik hier niks mee op schoot.

We zijn dus op zoek gegaan naar andere woonruimte,maar hear heb je in Hilversum een wachttijd van 15 jaar als doorstromer en ik woonde hier dan ook pas 3 jaar,dus ik had geen andere optie dan iets te gaan kopen.

En zo geschiedde...

Volgende maand gaan we verhuizen naar de polder en daar krijg ik dan ook een eigen luisterruimte.Gelukkig heeft dit nieuwe huis contactloze muren en goed geisoleerd en is er geen sprake van burengeluiden.

Overigens nu de buurman weet dat wij weggaan hier is het ook rustiger geworden.

Weet niet waarom,maar ik ben al lang blij met elke dag even geen herrie van de buren.

Overigens in het begin zette ik mijn installatie zo hard dat ik de buurman niet hoorde,maar dat hield ik niet langer dan 1 maand vol,daar ik gek werd van mijn eigen geproduceerde herrie.

Ik luister nu dan ook heel weinig,want als ik muziek ga luisteren gaat hij ook gelijk beginnen en kan ik niet meer genieten van mijn eigen muziek.Je hoort hem er letterlijk erboven uit.

Ik heb maar 2x 60 watt en hij heeft 1600 watt PA.

Verder schieten we wel met elkaar op,behalve dit bovengenoemde.

Ik begrijp dit maar al te goed.

Bij mij is dit absoluut niet aan de orde hoor,ik heb maar 30 watt,al zegt dit niets.

Als mn buren klagen,staat het volume zodanig dat we hier in huis gewoon met elkaar kunnen praten zonder je stem te moeten verheffen.

Ik hoor hen ook regelmatig,maar wat dan nog?

Is dit nou s,avonds laat ok,vindt iedereen vervelend denk ik.(of er is ergens een feestje ofzo..)

Ik ben geen dj,heb daar ook de aparatuur niet naar,is ook niet mn bedoeling om maar iemand lastig te vallen.

Daarom maak ik me er ook druk om,vind dit al vervelend genoeg..

Maar een drumstel maakt echt wel veel kabaal,zeker een pa installatie!..maar dat is hier echt niet aan de orde.

mvg

Woon zelf in een (extreem gehoorige jaren 50 flat :o ) en kan weinig tot geen muziek draaien. Heb een jaar gedraaid met de visaton 890MkII brulbeesten, maar heb die helaas ook weer moeten verkopen. Gelukkig is mijn onder buurvrouw veel weg, zodat ik toch regelmatig kan blazen op zijn tijd. :rolleyes:

Twee verdiepinngen onder mij woond een alleenstaande vrouw die 2 tot 3 keer accordion speeld, en dat hoor ik 2 verdiepenigen verder ook, maar heb daar nog nooit over geklaagd, zeker omdat ze hoofdzakelijk speeld in de middag of vroege avond. :)

In de tijd dat ik op kamers woonde, ging ik regelmatig door de geluidsbarriere met 2 versterkers en 4 boxen. :D

Met hardrock en metal muziek, s'nachts met jazz en fusion. :rolleyes: