Members Arden Posted 8 augustus 2006 Members Report Share Posted 8 augustus 2006 Ik vind het ook heel belangrijk dat hij met andere kinderen speelt en niet alleen maar aan de TV of computer "hangt". Maar hij mag anderen niet tot last zijn, vinden wij (gelukkig denken jullie er ook zo over volgens mij ) Klopt als een bus. Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn, en dus ravotten, buiten spelen (ook als het regent, dat het daarna thuis een blubberboel kan worden, so what), en stoute dingen kunnen doen, zodat ze van hun fouten kunnen leren. De huidige tv- en computergeneratie blinkt uit in dik zijn, het geven van enorme grote monden, schijnen zich altijd te vervelen, en hebben opeens allemaal ADHD (vroeger heette dat geloof ik gewoon een druk kind). Deze kinderen willen trouwens ook nog wel eens buiten spelen, maar, heel raar, 's avonds na 9 uur (ik heb het hier over kinderen van een jaar of 7-8), en houden zo dus mijn kinderen wakker ! Nu wil ik niet generaliseren, maar vaak zijn dit dus kinderen van mensen uit de stad die hier zijn komen wonen. Die willen na een dag hard werken rust, en schoppen de sleutelkinderen naar buiten want die zijn te druk. Gek he, dat die kinderen wat aandacht willen... Per slot van rekening hebben die de hele dag op school gezeten, en gingen daarna achter de computer, om vervolgens als pa en moe thuis komen via een diepvries pizza om een uur of 8 de straat op te worden geschopt... Gelukkig gaan wij goed om met de buren, en eigenlijk wel met iedereen hier in de straat. De kleine ergernissen die dan wel eens voorkomen, gaan dan ook vaak over de kinderen, en dan helaas niet omdat er met voetballen een raam is gesneuveld (iets waar ik vroeger patent op had), maar vanwege een grote mond of het moedwillige toebrengen van schade... Om nu weer even on-topic te komen (want pfeww, wat een off-topic verhaal), onze directe buren links zijn 9 maanden in het jaar op vakantie, dus a) ik geen last, en ik hoef met hen ook geen rekening te houden. Van de rechterkant is hij hard-horend (dus alweer geen probleem), en zij ongeveer de meest meegaande persoon die je kunt vinden, en hoort niet veel meer als haar wederhelft. Wat buren betrefd ben ik dus een gelukkig man... Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 8 augustus 2006 Author Report Share Posted 8 augustus 2006 Jji hebt dan wel heel erg mazzel zeg ik heb daar wel 2000 euries in de maand voor over... maand voor over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Ik ben 2 weken geleden verhuisd en heb nu 3 problemen: 1) kleine woonkamer met plavuizen, galmt als de grotten van Han 2) een buurman die van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 (...)De gedachte dat dit maximaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Lang verhaal, kort opschrijven: Huis stond al 3/4 jaar te koop, op dinsdag verkocht, krijg op donderdag te horen dat de aktiviteten van mijn werkgever gereorganiseerd gaan worden, in deze organisatie is in NL geen plaats voor mij, bij de organisatie die een deel van de aktiviteiten overneemt is wellicht wel plaats (maar dan in Frankrijk), opties openhouden om te kunnen verhuizen naar Frankrijk -> geen huis kopen maar huren dus, "betaalbaar" huurhuis gevonden, fijne buren, leuke akoestiek. Bij het zoeken van de volgende woning zullen we proberen rekening te houden met akoestiek en buren, maar blijft erg moeilijk. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 (...)Het lijkt me dan ook normaal dat anderen niet bij elke scheet die ik laat aan de voordeur staan. (...) Dat kan worden veroorzaakt door het volume of door wat je hebt gegeten Overbevolking is de oorzaak van alle overlast. In mijn jeugd in de Drentse bossen werd het grootste lawaai veroorzaakt door een konijn dat over een boomwortel struikelde. Voor de rest hoorde je nooit wat. Maar nu: scooters, rijdende disco's, doe-het-zelvende buren, bladblazers, sirenes, barbecues, sportvliegtuigen, dronken lieden, u zegt het maar. Jaja, de wereld is er niet rustiger op geworden Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts