Jump to content

buren

charisma
 Share

Recommended Posts

Moet ook heel rot voor zo'n haan zijn om naast een audiofiel te wonen, heeft altijd van dat audiofiele gepingel opstaan :D

En dat op tijden dat die haan eigenlijk al op stok wil: hij moet de volgende ochtend tenslotte uiterlijk 5:00 uur z'n bed uit :lol:

Veel ruzies tussen buren hebben te maken met geluidsoverlast. Dat kun je niet meten want als mensen elkaar niet mogen dan kunnen geen enkel geluid verdragen en als ze elkaar graag mogen dat zit 'buurman weer lekker van zijn muziek te genieten'. Daarom kan je maar het beste goed in gesprek blijven met je buren als deze kwestie speelt. Soms is er wel wat aan te doen dat bepaalde geluiden veel minder doorklinken en die oplossingen hoeven niet duur te zijn. Speakers kunnen op de verkeerde plaats staan. Zie ook ... Handreiking Burenlawaai van VROM (PDF file)

http://www.bemiddelingamsterdam.nl/documen...burenlawaai.pdf

• 3 weeks later...
Geweldige verhalen allemaal met iedereen zijn eigen ervaringen op het gebied van buren geluid. De bijlmer is de echte TOP denk ik als ik de verhalen zo lees. Voor een HiFi freak blijft het lastig als je in een flat woont. Ik hoop daarom ook op een eigen vrijstaande huis, maar ja, dan moet ik eerst maar een partner zoeken t.a.v. de Hypotheek. Of dat laatste iets voor mij is??

Ik geef mijn geld al teveel uit aan Sneek... hahaha, maar daarvoor heb ik ook wat moois in huis.

Over vrouwen gesproken,

Hoe kan een vriend van mij die altijd redelijk grote luidsprekers en installatie had voordat hij trouwde, trouwen, en dan eindigen met heel kleine melkpakken aan luidsprekers in de woonkamer??

Resum

Als jij binnen de bebouwdekom woont en je hebt last van boederijdieren als kippen en vooral hanen moet de eigenaar dat oplossen.....

Je mag namelijk wel zulk spul in de stad houden maar er geen (geluids)hinder mee veroorzaken.........

Persoonlijk vindt ik dat ze het moeten verbieden om op zaterdag en zondag gras te maaien of heggen te snoeien....... <_<

Ach,nu heb ik twee wereldweken...

Ze zijn namelijk op vakantie!!!! :rolleyes:  :)  :)

Bof jij even zeg.

Als ik jou was zou ik gelijk zelf ook vakantie nemen en die 2 weken heerlijk uit m'n bol gaan en genieten van je installatie.

Veel plezier :D:D:D

Helaas ben ik juist deze week weer begonnen met werken,heb net 3 weken gehad.

Maar voor mn gevoel zijn er zojuist twee weken aan vast geplakt!

Ik ga ook zeker genieten(dat deed ik toch al hoor,ondanks de lage geluidssterkte)even geen buren om me heen.

Geeft een heerlijk gevoel,soms even onbeschaamd het volume te kunnen opschroeven.. :cool2:

• 2 weeks later...

Die van mijn gaan helemaal niet op vakantie, tenminste de beroerde kant dan. Wij hebben namelijk al 10 jaar ruzie met de buren en niet om de muziek maar om een hond. wij hadden een bastaard van 12 jaar oud en het beessie werd dement, zag dingen die er niet waren en dan begon hij te blaffen. wij hebben tot 4 keer toe de politie aan de deur gehad. De buurvrouw had ook last van onze beek(je) in de tuin, en de musjes die vrolijk door de tuin heen fladderen. Toen onze hond overleed heb ik een duitse herder gekocht en ben in de africhting gaan trainen. Deze hond voldeed echter niet voor deze sport en kocht ik er nog 1, toen had ik er dus 2. Mijn 2 duitse herders zaten gezellig samen in een kennel van 12 m2 in de tuin. Aangezien deze getraind waren om te verdedigen begonnen ze te blaffen zo gauw ze iets hoorde wat ongewoon was,dit vond mijn buurvrouw dus niet leuk maar, wat kon ik er aan doen? De politie heeft zelfs een buurt onderzoek gehouden ivm de overlast. Deze was er gelukkig niet maar, de druppel kwam toen ik s

Ik doelde op de "slechte kant" inderdaad, maar nog steeds wel met een hele vette

;) natuurlijk.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het zelf wel heel erg getroffen. Hoe dan ook blijft het geven en nemen natuurlijk, wil je fatsoenlijk naast elkaar kunnen wonen. En daar zit volgens mij een beetje het probleem: de huidige Nederlander neemt vooral en houdt weinig rekening met zijn omgeving.

Waar ik mij in onze straat vreselijk aan kan storen, is dat er diverse buren zijn met kinderen die al om 7:00 uur wakker zijn. Dat spul staat dus in het weekend om 8:00 buiten te schreeuwen. Hebben de ouders geen last van, die zijn toch al wakker. Onze kleine man (6 jaar) is niet echt een vroege vogel. Ligt in het weekend soms om 10:00 nog lekker te slapen. Wij zouden dan ook lekker kunnen uitslapen, ware het niet dat je wakker wordt van het kabaal van andermans kinderen :(

'N hutje op de heide... :confused:

Nee, in een studentenbuurt gaan wonen. No way dat daar iemand om 8 uur 's ochtends al wakker is (nou ja, uitzonderingen daargelaten), laat staan dat iemand herrie maakt... ;):D Ok, 's avonds/'s nachts is het wellicht wat langer rumoerig... ;)

• Members
'N hutje op de heide...  :confused:

Da's misschien ook nog een oplossing, maar verder denk ik persoonlijk dat het geluid van buitenspelende kinderen een niet zo vaak voortkomend iets meer is. Wij proberen onze kinderen juist zo vaak mogenlijk buiten te laten spelen (misschien niet om 8 uur, maar mochten zij dit willen, geen probleem), maar dit moeten ze toch vaak alleen doen, omdat de meeste kids blijkbaar liever televisie kijken. Een trent die ik toch liever omgeruild zou zien voor de ''hinder'' van buitenspelende kinderen. En wees nu eerlijk, dat deden wij vroeger toch ook ? Werd daar ooit over geklaagd ? Misschien een nadeel van de huidige 24 uurs-maatschappij, of toch gewoon typisch nederlands...

Ik doelde op de "slechte kant" inderdaad, maar nog steeds wel met een hele vette

;) natuurlijk.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het zelf wel heel erg getroffen. Hoe dan ook blijft het geven en nemen natuurlijk, wil je fatsoenlijk naast elkaar kunnen wonen. En daar zit volgens mij een beetje het probleem: de huidige Nederlander neemt vooral en houdt weinig rekening met zijn omgeving.

Waar ik mij in onze straat vreselijk aan kan storen, is dat er diverse buren zijn met kinderen die al om 7:00 uur wakker zijn. Dat spul staat dus in het weekend om 8:00 buiten te schreeuwen. Hebben de ouders geen last van, die zijn toch al wakker. Onze kleine man (6 jaar) is niet echt een vroege vogel. Ligt in het weekend soms om 10:00 nog lekker te slapen. Wij zouden dan ook lekker kunnen uitslapen, ware het niet dat je wakker wordt van het kabaal van andermans kinderen :(

Edwin,

Daar heb je idd gelijk in. Mijn kinderen 4 en 6 jaar zijn ook vroege vogels en als we in het weekend buiten zitten om een uur of 8 dan horen mijn kinderen gewoon niet te schreeuwen of wat voor herrie te maken dan ook.Er word ook wel rekening met de slechte kant gehouden qua herrie ik ga ook niet op een absurde tijd hard muziek draaien.En ik vind het ook jammer dat we geen normale band met de buren hebben,zou zoveel leuker kunnen zijn.

Gr Piet.

Wij proberen onze kinderen juist zo vaak mogenlijk buiten te laten spelen (misschien niet om 8 uur, maar mochten zij dit willen, geen probleem), maar dit moeten ze toch vaak alleen doen, omdat de meeste kids blijkbaar liever televisie kijken. Een trent die ik toch liever omgeruild zou zien voor de ''hinder'' van buitenspelende kinderen. En wees nu eerlijk, dat deden wij vroeger toch ook ? Werd daar ooit over geklaagd ? Misschien een nadeel van de huidige 24 uurs-maatschappij, of toch gewoon typisch nederlands...

Idd Arden het eerste wat mijn kinderen vragen als ze het ontbijt hebben weggewerkt ;mogen we op de computer. Eerst vonden we dat wel goed maar,nu is die tijd geweest. We hebben op nog geen 10 m voor ons huis een leuke speeltuin, een grote achter speelplaats en een trapveldje op nog geen 100 m ga daar maar lekker spelen.

Euh.... het kwam misschien iets teveel als klacht over, zo zwaar dient het ook weer niet opgevat te worden :huh:.

Ik irriteer mij er aan, omdat wij ons zoontje bij trachten te brengen dat hij niet buiten staat te schreeuwen op tijden dat de meeste mensen nog in bed liggen. Ofwel: beetje rekening houden met de medemens. Kennelijk hoef je dat niet meer terug te verwachten tegenwoordig :unsure:

Het is met de geluidsisolatie van veel woningen maar slecht gesteld. Ik heb zelf nooit last gehad van klagende buren. Ik heb wel eens last gehad van buren die vier kinderen hadden die met regelmaat nogal luidruchtig de trap op en af gingen. De jongste was ook een echte jankerd. We hebben nooit geklaagd want van een gezin met vier opgroeiende kinderen mag je zoiets verwachten en echt de spuigaten uitlopen deed het ook niet. Wel heb ik in een tijdelijke woning (bijna een jaar) last gehad van een haan die soms al vanaf 4.30 uur begon te kraaien (in een woonwijk met allemaal rijtjeswoningen). Als ik er langer had gewoond had ik er werk van gemaakt want ik werd 7 dagen per week wakker van dat klotenbeest terwijl het net licht begon te worden :mad2: . Maar ik heb het er maar bij gelaten, het was ook een beetje een volksbuurt dus wie weet met wat voor volk ik te maken had gekregen. :rolleyes:

Ik woon sinds begin deze eeuw in een nieuwe woning en je kunt merken dat er de laatste jaren weer veel meer aandacht is voor geluidsisolatie. Als het heel erg stil is en de buren hebben de muziek erg hard staan of maken anderszins veel lawaai hoor ik het maar dan moet je goed luisteren en bij mezelf in huis moet het absoluut stil zijn. Erg goede isolatie dus. Aan de andere kant zit mijn garage vast aan de garage van de buurman dus die hoort me nooit. Zelf zet ik de muziek zo hard ik wil maar ik hou wel rekening met tijden. Toen ik net een subwoofer had in mijn HT set en ik die een tijdje op standje windkracht 12 heb uitgeprobeerd heb ik gevraagd of de buren er last van hadden gehad. Ze hadden niets gehoord zei de buurvrouw en dat verbaasde me toen wel :lol: . Toen mijn broer in een jaren 70 rijtjeswoning woonde konden we daar bijna verstaan wat de buren tegen elkaar zeiden in de badkamer toen wij daar een keer sliepen. Verhuizen naar nieuwbouw is dus een serieuze optie.

Daarnaast, maar dat is een andere discussie bespeur ik de hoogst irritante tendens dat "wij Nederlanders" tegenwoordig van niks en niemand last meer willen hebben en direct op onze achterste benen staan. Als je van niks en niemand last wilt hebben moet je gaan wonen op de hei of in de bush bush van een dun bevolkt land. Ik heb wel eens last van anderen, ik vind dat geen probleem als het maar redelijk blijft. Het lijkt me dan ook normaal dat anderen niet bij elke scheet die ik laat aan de voordeur staan. Aanpassen akkoord, maar dan van beide kanten en ook in redelijkheid. Woongenot telt nl. ook voor beide kanten..

Wij proberen onze kinderen juist zo vaak mogenlijk buiten te laten spelen (misschien niet om 8 uur, maar mochten zij dit willen, geen probleem), maar dit moeten ze toch vaak alleen doen, omdat de meeste kids blijkbaar liever televisie kijken. Een trent die ik toch liever omgeruild zou zien voor de ''hinder'' van buitenspelende kinderen. En wees nu eerlijk, dat deden wij vroeger toch ook ? Werd daar ooit over geklaagd ? Misschien een nadeel van de huidige 24 uurs-maatschappij, of toch gewoon typisch nederlands...

Idd Arden het eerste wat mijn kinderen vragen als ze het ontbijt hebben weggewerkt ;mogen we op de computer. Eerst vonden we dat wel goed maar,nu is die tijd geweest. We hebben op nog geen 10 m voor ons huis een leuke speeltuin, een grote achter speelplaats en een trapveldje op nog geen 100 m ga daar maar lekker spelen.

Helemaal mee eens, Arden en Piet.

Mijn zoon speelt van nature al heel graag buiten, bij ons kan dat gelukkig. Ik vind het ook heel belangrijk dat hij met andere kinderen speelt en niet alleen maar aan de TV of computer "hangt". Maar hij mag anderen niet tot last zijn, vinden wij

(gelukkig denken jullie er ook zo over volgens mij ;) )

(...)

Daarnaast, maar dat is een andere discussie bespeur ik de hoogst irritante tendens dat "wij Nederlanders" tegenwoordig van niks en niemand last meer willen hebben en direct op onze achterste benen staan. Als je van niks en niemand last wilt hebben moet je gaan wonen op de hei of in de bush bush van een dun bevolkt land. Ik heb wel eens last van anderen, ik vind dat geen probleem als het maar redelijk blijft. Het lijkt me dan ook normaal dat anderen niet bij elke scheet die ik laat aan de voordeur staan. Aanpassen akkoord, maar dan van beide kanten en ook in redelijkheid. Woongenot telt nl. ook voor beide kanten..

Inzake mijn "klacht" die ik hier uitte (ahum, wat heb ik losgemaakt....) zal ik mij niet zo snel druk maken en ik ben al helemaal niet van plan op er zo'n moment iets van te gaan zeggen, integendeel. Leven en laten leven. Ook omdat ik in alle andere denkbare opzichten geen last van mijn buren heb. Maar in het kader van "rekening met elkaar houden" stoort dit facet mij wel, dat mag toch?

Veel mensen lijken echter een opvatting te hebben van "Als het mij niet stoort heeft een ander er ook geen last van" en dat is nu n

(...)

Inzake mijn "klacht" die ik hier uitte (ahum, wat heb ik losgemaakt....) zal ik mij niet zo snel druk maken en ik ben al helemaal niet van plan op er zo'n moment iets van te gaan zeggen, integendeel. Leven en laten leven. Ook omdat ik in alle andere denkbare opzichten geen last van mijn buren heb. Maar in het kader van "rekening met elkaar houden" stoort dit facet mij wel, dat mag toch?

Veel mensen lijken echter een opvatting te hebben van "Als het mij niet stoort heeft een ander er ook geen last van" en dat is nu n