Edwin Snoek Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Mijn grootste prijspakker is toch wel de Magnat Vector 55 geweest. Een luidspreker die heel open klinkt en heel gedetailleerd en levendig, zonder vermoeiend te worden. Ze kosten maar 139 Euro per stuk, en ze zijn ook erg mooi gebouwd met een hele stevige behuizing. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het bouwen kunnen voor het geld. Mijn andere prijspakker is toch wel de Harman kardon HD-970. Een CD-speler die ik echt fenomenaal vind klinken. En dat voor maar 400 Euro. Wat is jullie prijpakker. Of beter gezegd, jullie beste koop? Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 juli 2006 Author Report Share Posted 8 juli 2006 Een andere goede koop was toch wel deze versterker. De NAD 319. Een versterker die een enorme grip en controle heeft op het geluid. Je zou het niet verwachten van een NAD, maar deze versterker geeft geen krimp. Hij is niet zo gepolijst klinkend als een Klasse A versterker, maar z'n kracht en controlle maakt als compensatie een hoop goed. Dit blijft Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Grootste prijspakker, 2 euro op koninginnedag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Grootste prijspakkers: [*] Yamaha CDX-880 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 juli 2006 Report Share Posted 8 juli 2006 Mijn marantz CD94mkII voor 150 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 juli 2006 Author Report Share Posted 8 juli 2006 Grootste prijspakker, 2 euro op koninginnedag! Dat is inderdaad pas een echte prijspakker. Hij ziet er nog keurig uit. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Teac VRDS T1 voor 75euro Hadcock GH tonearm voor 192euro Sonneteer Dryden dac voor 250euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Mijn Dynaudio Contour 3.0 in kersen uitvoering nieuw in doos voor 2300 euri's Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Stoetkit II mk2 kit 995 euro Sony scd555es 700 euro (nieuw) Toshiba SD-900E 450 euro (nieuw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Qua uiterlijk (helaas) 1 van de lelijkste speakers die ik in huis heb gehad, maar qua klank en VFM mijn grootste prijspakker: de Rogers Studio 3 Koste mij 300,- euro, p.p. in nieuwstaat, van een kennis en heeft bij mij tot nu toe een setje B&W N805's (2000,-euri) en tot mijn verbazing (met gemak) een setje Stirling LS3/5a's verslagen. (nieuw 1500,- euri) Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Beste Ruud, Bedoel je de N805 met de Stirling LS3/5a, of beide speakers in vergelijking met de Rogers ? Het ging mij er alleen om dat 't een prijspakker is omdat ik in mijn set/kamer de Rogers prefereerde boven de N805's, voor 'n fractie van de prijs. (ps...beide speakers werden omschreven als prima combinatie met een Naim Nait-5i, dus die overeenkomst hebben ze wel ) De vergelijking met de LS3/5a vind ik op zich nog niet zo vreemd, De Rogers Studio-3 en de LS3/5a hebben als overeenkomst dezelfde gesloten kast, zelfde afmetingen en inhoud. (de Rogers heeft wel intern AudioNote bekabeling, de LS3/5a dunne rood/zwarte kabel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 9 juli 2006 Report Share Posted 9 juli 2006 Maar dat klopt ook wel. Alleen zijn dit dan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Bij Correct in de koopjeskelder voor 600 euro: Solid as a rock! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 EB-TA2020. Een van de Evaluation Boards van Tripath. Vergelijkbaar met T-Amp. Ik meen voor iets van 70 euro. Prima eindversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 mijn prijspakker, 2dehands voor 100 eurie. en met ALPS volumepotmeter, en andere luidsprekerklemmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 mijn prijspakker, 2dehands voor 100 eurie. en met ALPS volumepotmeter, en andere luidsprekerklemmen Da's nog een Harman/Kardon uit de "goede" tijd. Prijs niet gek ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 grootste prijspakker? de Usher M 700-II speakers. iets meer dan 1/4 deel van mijn beschikbare budget, Ik heb dus niets beter kunnen vinden tot 4x de prijs van de Ushers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Een Audio Note DAC 1 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 13 juli 2006 Report Share Posted 13 juli 2006 Tja, voor mij zijn deze Master luidsprekers de kroon op mijn set geworden en omdat ik ze als demo's heb gekocht de prijspakker: In mijn huidige luisterruimte heb ik nu het geluid dat ik wil en eigenlijk geen wensen meer. Eindelijk een luidspreker gevonden die het met alle soorten muziek echt lekker doet en de kamer ook op laag volume goed vult met muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Mijn grootste prijspakker was mijn Krell KAV-250a. Ik was eigenlijk op zoek naar een Rotel RB-1090 maar kwam op een Duitse audiosite deze geweldenaar tegen voor 1200 Euro, terwijl de laagste prijs die ik op Nederlandse sites tegenkwam minstens het dubbele was. Geen moment getwijfeld en blind gekocht. Het was wel even een weekje zweten terwijl hij onderweg was uit Oostenrijk, want ik had een aantal maanden van te voren een adapter voor een camcorder naar mijn ouders in Spanje gestuurd en die is nooit aangekomen. Maar de Krell is in prima staat aangekomen en ik heb er nu nog elke dag veel plezier van. De component met de beste prijs/kwaliteit-verhouding is voor mij nog steeds mijn Behringer Ultracurve,voor maar E 236,- een wereld van verschil ten goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Zie de andere topic : "Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten": Okee, laat ik me dan maar schamen... Ik heb altijd lopen schelden op japanse versterkers. Ik weet het. Maar ik heb ook altijd gezegd dat er wel degelijk goeie zijn geweest. Denon Pioneer en anderen hebben echt wel goeie producten afgeleverd. Een van de in de UK best beoordeelde versterkers was een Marantz. Mijn Rotel (niet japans) was bezweken. Stond in de huiskamer. Moest een andere voor komen. In de internationele hobby- literatuur gekeken. In What HiFi staat een Marantz PM 4001 op 5 sterren. In het duitse blad Stereo staat hij met 70 punten boven en tussen allemaal dingen van 500 Euro met een sterretje (Geheimtip of zo). In Hifi Choice heeft zijn grotere broertje 90 %. Waren ze dus erg over te spreken. Mijn vriend B. Oling keurde hem ook niet helemaal af. Hij staat overal voor 300 Euro. In een hifi- etablissement, waar ik eigenlijk niet mag komen qua reputatie vond ik hem voor 199 Euro. Foei: ik nam hem mee! Tegen betaling dan. Ik moet zeggen: valt heel niet tegen. Moet nog inbranden, maar valt erg mee. Ik ben tov. de ouwe 930AX echt niet zo veel finesse kwijt. Die was destijds (11 jaar geleden) 500 gulden en dit ding is dus 440 gulden. In een tijd waarin hifi toch duurder is geworden. Ik vind het toch geen slechte aankoop. gezien het beschikbare budget. Ik geef eigenlijk nooit veel uit aan hifi. Kan me goed inhouden. Moet ook wel, gezien de studiekosten van de kids en zo. Rotwoord eigenlijk: "kids". Bijna net zo erg als "phonotrap" ! , Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 In de internationele hobby- literatuur gekeken. In What HiFi staat een Marantz PM 4001 op 5 sterren. In het duitse blad Stereo staat hij met 70 punten boven en tussen allemaal dingen van 500 Euro met een sterretje (Geheimtip of zo). In Hifi Choice heeft zijn grotere broertje 90 %. Waren ze dus erg over te spreken. Laat jij je inspireren door deze reclamebladen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Mijn allergrootste prijspakker was toch eigenlijk die tegeltjes van gemalen autoband van een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 In de internationele hobby- literatuur gekeken. In What HiFi staat een Marantz PM 4001 op 5 sterren. In het duitse blad Stereo staat hij met 70 punten boven en tussen allemaal dingen van 500 Euro met een sterretje (Geheimtip of zo). In Hifi Choice heeft zijn grotere broertje 90 %. Waren ze dus erg over te spreken. Laat jij je inspireren door deze reclamebladen? Waardoor laat jij je inspireren? Wanneer vertel jij eens iets? Ten eerste: zoals ik al zei: mijn budget is schandelijk laag voor deze hobby. Altijd al. Als andere hobbyisten me daarom minder een kenner vinden: dikke voor ze! Maling. Middelvingertje dus omhoog. Van harte... Het risico is dus ook laag. Propeer me dat dus niet in de schoenen te schuiven... En hoeveel decennia loop ik al niet mee, denk je? Noem het maar dom... Kom eens luisteren, zou ik zeggen. Niet verkeerd hoor, voor dit geld! Scheelt weinig met mijn vorige versterker. Op sommige punten zelfs beter! Het gaat me er niet om, tegen een torenhoog budget de klank veilig te stellen. Denk je nou werkelijk dat al die patsers die zich met bakken gald in de armen van die schreeuwende lala- verkopers werpen echt minder miskopen hebben dan ik? Geloof je toch zelf niet,heeh? Moet ik zo'n stelletje onbenullen vertrouwen? Er zit weinig bij wat er echt kijk op heeft hoor. Het onbenul en gebrek aan betrokkenheid z straalt er toch overal vanaf? Ik krijg altij het idee dat ik ze in de weg loop. Dan hoef ik nog niks te zeggen. Ik streef gewoon naar een goeie prijs- kwaliteitsverhouding. Ik ga uit van de reputatie van merken en modellen. Ik vind dat mijn ervaring en gevoel voor de goeie technologie me daarbij helpen. Ik ga echt wel naar demo- weekends, waar ik mijn gehoor oefen. Maar ik luister zeker op mijn eigen manier. Ontken ik niet. Ik gebruik ook mijn eigen tracks om iets te beoordelen. Ik meen het kaf van het koren te kunnen scheiden. Ja. Fijne neus. Ik ga ook zeker niet uit van 1 tijdschrift. Noem jij het maar dom. Ik ben er altijd heel goed mee weggekomen. Ik ga zeker niet uit van wat de nederlandse journalistiek zegt. In de engelse journalistiek en sommige www- bronnen vertrouw ik meer dan de nederlandse of de duitse. Ik wacht normaliter ook echt totdat ik bepaalde producten overal goed uit test zie komen. Ik luister naar wat op forums over merken wordt gezegd. Neem dus zelden genoegen met Luxman of zoiets. Maar dat is me zowiezo te duur. Tot nu toe heb ik al mijn aankopen binnen een selecte club best- buys gehouden. Is me altijd goed bevallen. Ik heb gemerkt dat die engelsen er veel kijk op hebben. Hun manier van luisteren klopt wel met die van mezelf. Noem het dom.. Scheelt me niks. Weet je wat ik echt vind tegenvallen: die JK- monitor die ik pas hoorde. Peperduur. Resonant. Kunstmatig. Die Mission 761- zelfbouw van mezelf rent er keihard omheen hoor. De Rotel kan je bestellen. RA- 01. Dan zit je eraan vast. Maar die is te duur ook. Tis dus een gok.In mijn prijsklasse hoef je geen demo- inspanningen te verwachten. Ik kan het me nou eenmaal niet veroorloven op tegen een torenhoog budget iemand aan de gang te krijgen vooor demo- inspanningen en jezelf zo de kwaliteit binnen te kopen. De markt is nou eenmaal sterk verwrongen. Het is echt geen verkeerde aankoop hoor. Zeker niet. Kom maar luisteren! Bij die winkel was geen enkele 2- kanaals versterker aangesloten. Toch heb ik hem genomen. Voor die prijs vond ik het niet zo'n groot risico. Gezien inderdaad wat ik in die bladen las. Voorbeelden uit het verleden waar ik nooit spijt van heb gehad en die toch allemaal door de journalistiek en www- bronnen zijn ingegeven: Luidspreker: Mission 761 Versterkers: Sansui 555 A Rotel RA 930 AX NAD 3020A Marantz PM4001 AT 3400 - zeker Tuners: Sansui TU-9S Sansui TU-217 Akai K-04 Elementen: ADC QLM 34 -III Ortofon VMS-10 EII Benz MC20E-II Nagaoka JT 322 Shure M91ED Technics P30 Draaitafels: Thorens TD160, TD165 Sony PS 1700 Dual 505, 701, 704 Technics SL- J2 CD- speler: Sherwood CD5010-R Arm: ADC- ALT-1 Hoofdtelefoon: Sennheiser HD 565 Ovation Knosti- reiniger Jan Kool Test- LP HFN- testlp Shure- weger Ik vind het een leuke hobby, ondanks aanwezigheid van sommige irritante verwaande mede- hobbyisten. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 (edited) zo, lucht dat even op. En nu weer van de muziek genieten. Edited 16 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts