Jump to content

Luidsprekerkabels bij Picoso

Recommended Posts

ik sta weer verbaast van de vele reacties, allemaal zo positief..

Ik vond het goed om zo samen met elkaar een aantal luidsprekerkabels te beluisteren met een kritische oor. Natuurlijk kun je kabels ook meten maar je bent toch persoonlijk verbonden aan smaak en karakter wat niet echt te meten valt. Een muziek stuk kan ik meten en beluisteren met een goed gevoel, terwijl iemand anders dit walgelijk vind en of onrustig wordt. Een kabel heeft een eigen karakter en dat was bij iedere kabel weer geheel anders. Helaas was er een probleem en ik hoop dat het voor John weer snel opgelost kan worden want genieten doe je wel met een stuk muziek.

De test zelf was goed te noemen en er was duidelijk veel enthousiasme aanwezig. Catering was geweldig, alles was aanwezig en vooral het soepje was erg lekker.

Ik hoop dat er gauw een vervolg mag komen in je mooie huis, en huh,,, volgende keer speel ik wel een solo stuk op de piano..

Veel sterkte John met de ziekelingen en tot gauw.

Oh ja, de Kimber was nummer 1, alhoewel, de van den hull klinken ook mirakels. Mooie set.

Greatings,

Hank

Verdorie John, wat een pech dat je apparatuur de geest heeft gegeven. Gelukkig ben je bij Johan aan het juiste adres. Die gaat door tot alles op het bot is uitgevonden en daarna zul je weer jaren luister plezier hebben.

Bij een volgende luistersessie zou ik ook graag aanwezig zijn. Ik heb nog steeds een zwak voor Ketelaar spullen. Ik heb zelf de Reference 1+2 gehad en de JK integrated.

Nu speel ik met buizen maar soms denk ik ...

Jos

[...]

Klasse D heeft het gewoon niet. :) Het is leuk voor een subwoofer, maar niet meer dan dat. B) [...]

Je loopt duidelijk achter. Er zijn al heel wat ontwerpen heden ten dage die dat klasse-A er helemaal uitspelen. Of bedoel je klasse-A in een forse tegenkoppel-lus?

Groet,

Jacco

Welnee, er is op dit moment nog geen Klasse D versterker die Klasse A kan verslaan qua schoonheid en klankkleuronderscheiding in het geluidsbeeld.

Ik heb zowiezo nog nooit een andere versterkertechniek gehoord, die Klasse A kan verslaan. Wel qua controle en dynamiek. Maar niet qua schoonheid.

Bijvoorbeeld een Threshold Klasse A eindversterker, daar legt iedere Klasse D versterker het tegen af. Het komt niet eens in de buurt.

Dat is nou eenmaal mijn mening. Klasse D vind ik 'gewoontjes' klinken.

Ik lijk Jopie wel met z'n stelligheid. :D

Edwin

bedoel je analytisch qua klank of qua tecnische uitleg?

Wat klank betreft vind ik analytisch niet eens zo gek bedacht. Maar het klinkt dan vooral analytisch door het ontbreken van klankverschillen. Ik vind het dus eigenlijk meer een gebrek in het geluid. Dat maakt het geluidsbeeld ook vlakker klinkend.

Maar misschien komt er ooit nog wel een Klasse D ontwerp die wel goed klinkt, of die ik tot nu toe nog niet heb gehoord.

Ik ben lang niet de enige die Klasse D niet echt bijzonder vind klinken.

'Gewoontjes' is het eerste wat in mij op komt, als ik aan Klasse D denk.

Groeten

Edwin

Edited by HEAR

In alle eerlijkheid, ik denk dat een goed klinkend klasse-D ontwerp een buizen ingangsversterker zal hebben. Daar wil ik de discussie mee afsluiten, want we zitten geloof ik op een lijn zonder het met elkaar eens te zijn. Dat kan ook en ik heb er geen problemen mee.

Groet,

Jacco

Edited by HEAR

Zo nu even een reactie van mij als panellid bij de luistersessie in "studio Picoso"

Allereerst John, heel hartelijk bedankt voor de mogelijkheid en de ruimte die je hebt geboden op deze dag en dan het ontvangst......GEWELDIG gewoon!!!! en dat zonder winstoogmerk.

Ik had daadwerkelijk gedacht dat gastvrijheid een beetje verdwenen was uit deze wereld.......het tegendeel is waar.

We waren met een hele leuke ploeg samen om deze uitdaging aan te gaan. Uit alle delen van het land, zelfs 4 uur reizen (Sodejuu) en dat terwijl ik niet meer dan 30 km hoefde te reizen.....(half uurtje).

Wat voor mij deze dag als "audiofiel-baby" erg naar voren is gekomen is dat er een hoorbaar verschil bestaat tussen (luidspreker) kabels onderling, bij de

Leuke verslagen om te lezen!

Welke JvG-kabel is er nu gebruikt, de zilveren of de zilver-goud kabel?

Ik heb zelf zowel tussen CD-spler als tussen v.v. en e.v. zeen SEECactieve interlink (ASC2) zitten als de zilver-gouden John van Gents. Afhankelijk van de CD die ik opzet switch ik. Wil ik veel details en een glasheldere weergave, dan ga ik voor de JvG's, wil ik een zeer neutrale weergave dan kies ik voor de CvH's (Cees van Haren; SEEC's).

Ik heb zelf zowel tussen CD-spler als tussen v.v. en e.v. zeen SEECactieve interlink (ASC2) zitten als de zilver-gouden John van Gents. Afhankelijk van de CD die ik opzet switch ik. Wil ik veel details en een glasheldere weergave, dan ga ik voor de JvG's, wil ik een zeer neutrale weergave dan kies ik voor de CvH's (Cees van Haren; SEEC's).

De kabels van John van Gent waren door een ander meegenomen en bij mij is niet bekend welk type dit was.

Misschien een van de andere panelleden die hier (toch) meer van weet te vertellen. Maar goed was tie wel, zeker gezien zijn prijs.

John van Gent heeft maar 1 type ls kabel. De interlinks zijn er in drie versies.

Het is een verzilverde koper versie.

John had hem ter beschikking gesteld vcoor de vergelijking. Het is niet mijn kabel ik heb een Kimber Monocle X.

Prima kabel die van John en ook redelijk geprijsd.

Vandaag op stap geweest met 'de ziekelingen'.

M'n Ultimaatje doet het weer - met nieuwe torren, en er zijn nog een paar weerstanden en wat kleine elcootjes op de printplaat vervangen. Eigenlijk is de schade beperkt gebleven.

Vandaag gehoord - piekvermogen van een Ultimate Power-Amp: 5600 Watt :blink:

CD-transport - kabels - DAC - Pre: allemaal goed - geen problemen. Luidsprekers idem.

Bejaarde Active I block werkte toch wel - maar slechts eventjes. Ergens in het signaal-pad zit nog een contact los - wordt nog naar gekeken. Dus die is nog even achter gebleven in de ziekenboeg van Ketelaar Hifi - 'k gebruik 'm toch niet en heb bovendien nog genoeg anderen staan ;) .

JP: "Kosten?" - want ja, dat wil ik dan toch eigenlijk wel - gewoon even dokken voor de uren moeite die er per acuut in geduwd worden waardoor het een kwestie is van halen en dezelfde dag weer meenemen.

JK: "Service!"

(terzijde: ik sta niet op de loonlijst bij JK, maar doe wel

Phoe, een steen van mijn hart B) Ik had mijn verzekeringsagent al gewaarschuwd :rolleyes:

Wat een super service van JK. Je hebt alleen een paar dagen niet kunnen luisteren. Dat is ook vervelend, maar zoals je al eerder opmerkte, er zijn ergere dingen.

Veel nieuw luisterplezier met je set en volgende keer dioen we zoiets niet meer in de zomer ;)

Fijn dat alles op zo'n korte termijn weer speelt, bijkomend prettig is dat de reparatie een uitermate goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.

Wanneer kunnen we weer... :rolleyes:;)

:D

Wie in de buurt is, moet het maar even laten weten - wellicht kunnen we wat organiseren.

(Zat jouw boekhouder niet in Bourtange? Dus Ruud, je komt hier wellicht weer eens in de buurt)

Er kan ook gewoon 200 watt A gespeeld worden - zelfs als het warm is; maar 't is net als met een M5 van BMW: vanuit nulstand naar plankgas..., 't kan wel, maar 't geeft zoveel rook (en vuur?)

JK: "Service!"

Dat is nog eens geweldig! Top zo'n zaak/man.

Het aardigste is het kijken naar het vakmanschap - tijdens het 'klaar terwijl u wacht' heb ik een tijd doorgebracht in de JK-operatiekamer. Prachtig hoe JK en Joop de problemen stapsgewijs razendsnel opsporen, repareren en weer laten spelen. Overigens niet alleen JK-acoustics, ook andere elektronica. Ik houd wel van de ambachtelijke aanpak van dit soort doorgewinterde vaklui. Als ik dat zie pijnig ik mezelf steeds weer: hoe kan ik er voor zorgen dat dit soort vakmanschap, deze inzet en toewijding blijven bestaan naast al het commerci

[...]Ik houd wel van de ambachtelijke aanpak van dit soort doorgewinterde vaklui. Als ik dat zie pijnig ik mezelf steeds weer: hoe kan ik er voor zorgen dat dit soort vakmanschap, deze inzet en toewijding blijven bestaan [...]

Dat vraag ik mij ook af als IC ontwerper. De vakmanschap verdwijnt naar andere landen, waar het goedkoper is. Trieste ontwikkeling.

Groet,

Jacco

Guest Kraus vonBentinck
Als ik dat zie pijnig ik mezelf steeds weer: hoe kan ik er voor zorgen dat dit soort vakmanschap, deze inzet en toewijding blijven bestaan naast al het commerci

ja Jk kan ook niet anders

als dit allemaal zo op een forum gezet word.

Eerst knalt zo'n versterker uitelkaar door het aan en uitzetten

en nu het is hele goeie reklame, ik had er nog een setje kabels bij gedaan :P

Nee zonder gekheid ik vind het mooi opgelost voor iedereen