BLUE TUBE Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Heeft iemand CD-gegevens van die Fransoos die S.O.T.A Jerry had meegebracht? DAg John, Het was even zoeken allemaal want ik wilde perse deze ook hebben. De orginele uitgave is namelijk niet meer te koop. Wel is er een heruitgave en dit is naar mijn idee goed gebeurt. Deze is bij Bol.com te koop voor zo'n 19 euro. Hier is de link http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...1&lgl_Section=1 Gegevens: Michel Jonasz La fabuleuse Histoire de Mister Swing Le temps Pass Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Dag John, Weet je al wat het probleem is t.a.v. het probleem dat bij onze luistersessie is ontstaan?? Ik hoor het graag nog. Hoop dat dit gauw weer opgelost is. De CD is fantastisch van die fransoos. Tot horens. Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 juli 2006 Members Report Share Posted 24 juli 2006 De CD is fantastisch van die fransoos. Alleen jammer dat je hem zo snel zat bent. Er staat ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Hoi Marco, Die versterker werd enkel ingeschakeld (met mijn ls kabeltjes eraan ). Er stond nog geen muziek op. Er is alleen gedemonstreerd met iets van Ravel. De Framboos heeft dus niks gesloopt. Misschien dat de versterker Ravel wel beu was Mari Boine is zeer de moeite waard. Dat Laps is idd niet te begrijpen. Maar ik heb wel meer van dat soort taaltjes hier. Van Noors en IJslands begrijp ik ook niet veel en mijn Japans en Koreaans is ook van geen niveau. Laat staan dat ik een of ander Siberisch dialect kan volgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Mari Boine is zeer de moeite waard. Dat Laps is idd niet te begrijpen. Heb hem ook, een paar nummers zijn wel gaaf [oudbollig woord ]!! Maar begrijpen doe ik het ook niet !! MVG Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Ja Sodejuu, "onze" goed belezen Ruud neem je niet zomaar in de boot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Ja Sodejuu, "onze" goed belezen Ruud neem je niet zomaar in de boot. Sami peopleFrom Wikipedia, the free encyclopedia (Redirected from Sami) Jump to: navigation, search Sami Total population 80,000-100,000 Regions with significant populations Norway, Sweden, Finland, Russia Language Sami languages, Swedish, Norwegian, Finnish, Russian Religion Lutheranism, Orthodoxy, Shamanism Related ethnic groups Finnic peoples The Sami people (also S Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 tube 300 Geplaatst op 15 Jul 2006, 20:35:17 ja Jk kan ook niet anders als dit allemaal zo op een forum gezet word. Eerst knalt zo'n versterker uitelkaar door het aan en uitzetten en nu het is hele goeie reklame, ik had er nog een setje kabels bij gedaan Nee zonder gekheid ik vind het mooi opgelost voor iedereen JK kan best wel anders en ik heb moeite gedaan om een rekening los te peuteren, maar 't is me niet gelukt. De schade viel achteraf eigenlijk best mee. "Uit elkaar knallen van de versterker"..., zover is het gelukkig niet gekomen. Ik heb wel een keer inductieschade bij bliksem gehad in zo'n versterker: alle printbanen stonden toen als sierkrullen op de print - fl 6500,- schade. Dom, bij (zwaar) onweer de boel aan laten staan. Gebeurt me tegenwoordig niet meer. Hank, Binnenkort verwacht ik een kopietje van de Fransoos via Jerry. Wat het probleem met de Ultimate Power Amp is geweest zal wel nooit helder worden. Zwak elcootje ergens, een weerstand die wat te warm geworden was, in combinatie met het opschakelen van stand-by naar ineens 200 Watt A...? Maar ja, waarom dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Kan Jerry (Of Arden) tijdelijk een .wav van Le Temps Pass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 juli 2006 Members Report Share Posted 25 juli 2006 Als je me effe verteld hoe ik dat moet doen, geen probleem. Het nummer duurt goed 11 minuten, en neemt iets meer als 15 MB in beslag (ben wat dit soort dingen betreft een koekenbakker). Als je me anders even PB't, maak ik anders wel gewoon een kopie van de gehele dubbelaar, en stuur ik die wel op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Je kunt het nummer per MSN oversturen, dan moeten jullie wel beiden gebruik maken van MSN. Een andere mogelijkheid is het bestand op je webspace deponeren. Dat kan met een ftp programma (LeapFTP of CuteFTP bijvoorbeeld). Van je provider krijg je ruimte voor een website te bouwen. Die ruimte kun je ook gebruiken om dingetjes neer te zetten die anderen er kunnen DLen. Dat doe ik ook met mijn ruimte. Gewoon 50MB om data neer te zetten die ik kan delen. Je moet alleen ff bij je provider die ruimte activeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 juli 2006 Members Report Share Posted 25 juli 2006 Nou, ik heb een poging ondernomen, hier is de link... [url="http://www.esnips.com/doc/0d483092-f055-4503-bfae-29b31a2a52ba/02-Le-temps-pass Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Nou, ik heb een poging ondernomen, hier is de link... [url="http://www.esnips.com/doc/0d483092-f055-4503-bfae-29b31a2a52ba/02-Le-temps-pass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 juli 2006 Members Report Share Posted 25 juli 2006 Je moet het me maar vergeven, ik ben een analoog-man, en geen bitjes-freak. Ik heb nu een poging ondernomen op uploading.com, maar nu kom ik weer niet verder als dit... http://www.uploading.com/en/?get=6XFJTTS3 ...schiet mij maar lek, maar verder gebeurd er dus niets... Je mag hem ook op mijn homepage met ftp uploaden Eeehhh? Op jouw site krijg ik alleen maar foto's e.d. Waar moet ik dat dan doen? Misschien beter als Jerry vanavond een poging onderneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Ik heb hem gedownload en hij speelt nu op m'n pc dus het is gelukt Er zit alleen een wachttijd bij, ik kies 'free' waarna de wachttijd in gaat. Het is niet echt overzichtelijk allemaal Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 juli 2006 Members Report Share Posted 25 juli 2006 Ok..., ik weet dan dus niet hoe, maar het is me dus wel gelukt. Blij toe. Ik ga me hier toch maar eens in verdiepen. In ieder geval veel plezier met meneer Jonasz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juli 2006 Author Report Share Posted 30 juli 2006 JK kan best wel anders en ik heb moeite gedaan om een rekening los te peuteren, maar 't is me niet gelukt. De schade viel achteraf eigenlijk best mee. "Uit elkaar knallen van de versterker"..., zover is het gelukkig niet gekomen. Ik heb wel een keer inductieschade bij bliksem gehad in zo'n versterker: alle printbanen stonden toen als sierkrullen op de print - fl 6500,- schade. Dom, bij (zwaar) onweer de boel aan laten staan. Gebeurt me tegenwoordig niet meer. Net terug van vakantie, lees ik dat het gelukkig meevalt (zeker kwa geld... ). Hiermee laat JK zien dat kwaliteitsspullen (vrijwel altijd) reparabel zijn. Bij een dergelijk storing zal de werkelijke oorzaak wel nooit gevonden worden. Gelukkig gaat JK hier ook soepel mee om (net zoals de meeste high-end merken). Hansko merkte op dat de meeste eigenaren van hun kabel deze ook kozen als beste kabel. Is het eigenlijk ook niet zo dat je een kabel kiest naar je smaak. Ik heb inderdaad niks met een duffe en dichtzittend geluid. Dynamiek, natuurlijkheid en openheid zijn voor mij de belangrijkste eigenschappen van een goede set. En dan die scherpte.... ik ben er ondertussen achter dat deze hoofdzakelijk door de bron en dan nog meestal door de software wordt geproduceerd. Wanneer een kabel de op de plaat of CD staande scherpte dus niet laat horen is er in mijn oren iets mis. Ik vindt het daarom jammer dat er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Hoi Hans, Mag ik de voorkeur geven aan 'luistertechnisch'? Je wilde de luistersessie hier voortzetten? Dat kan Wellicht om dan ook de Thorens in de stijd te werpen. Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Vertel... De JK acoustics Ultimate Pre-2 en Ultimate DA-converter-2 zijn uit. Recent heeft een collega van mij dezelfde luidsprekers aangeschaft als waar ik naar luister, met het nieuwe Ultimates front-end (i.c.m. Reference CD-transport en eindversterkers Reference mono's van JK). Ik ben al twee keer uitgebreid wezen luisteren . Dit setje leverde voor mij een paar nieuwe dimensies - en dat was nog zonder accuvoeding (Accu-pack op Pre en DAC). Op redelijk korte termijn verwacht ik dus wat wijzigingen in het front-end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 augustus 2006 Author Report Share Posted 5 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Hoi Hans, Mag ik de voorkeur geven aan 'luistertechnisch'? Je wilde de luistersessie hier voortzetten? Dat kan Wellicht om dan ook de Thorens in de stijd te werpen. Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Ik vind het prima, maar wat gaan we dan precies doen. De twee extremen nog 'ns met verschillende soorten muziek beluisteren..? Of juist twee (of meer) dicht bij elkaar liggende kabels met verschillende soorten muziek te beluisteren. Doel zou dan zijn of er zoiets is als een "klasiekemuziekkabel" , een "Jazzkabel" en een "popkabel". Ik stel maar wat voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Je hoort ook vaak dat de ene CD speler beter is in Jazz, en de andere weer beter is in popmuziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Maar dat bedoel je denk ik niet, iedereen zou zoals s-39 steeds dezelfde bandjes moeten afdraaien natuurlijk Wat (speaker)kabels betreft vind ik het wel ver gaan om een muziekgenre als specialiteit toe te kennen. Bij speakers gebeurt dit al en vanwege de diverse klankkarakters kan ik me dat wel een beetje voorstellen, al zeg je dan eigenlijk dat een speaker niet all-round is en wat mij betreft kleurt hij dan flink. Om het naar het extreme te trekken vond ik de MIT speakerkabel zo slecht dat hij m.i. voor geen enkele muzieksoort geschikt is Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Ik begrijp ook niet waarom M.I.T. nog steeds doorgaat met het maken van die kabels die werkelijk niemand in zijn set-up vindt passen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit alleen hier, in Nederland zo wordt ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 augustus 2006 Author Report Share Posted 6 augustus 2006 Ik begrijp ook niet waarom M.I.T. nog steeds doorgaat met het maken van die kabels die werkelijk niemand in zijn set-up vindt passen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit alleen hier, in Nederland zo wordt ervaren. Toch is de beste set die ik ooit hoorde voorzien van MIT kabels. Kennelijk kunnen ze het wel. De goedkopere klinken alleen wat muf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts