gruiter Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Ik meen me te herinneren dat ReneN ook MIT luidspreker kabels heeft en dat dit erg lekker klonk in zijn setup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Ik begrijp ook niet waarom M.I.T. nog steeds doorgaat met het maken van die kabels die werkelijk niemand in zijn set-up vindt passen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit alleen hier, in Nederland zo wordt ervaren. Ik vind dit wel erg kort door de bocht. In sommige set-ups doen die draden het helemaal niet slecht, of zelfs heel erg goed. Dat er MIT kabels zijn die camoufleren, moge duidelijk zijn, maar welk merk heeft dat niet? Onlangs bij de kabelvergelijking bij John Picoso, vond ik de MIT T2 duidelijk mooier dan de Kimber die eerder aangesloten was. Dat ie niet alles goed deed, ben ik met je eens, maar het was voor mij wel aangenamer om naar te luisteren. Ik heb jaren met een T2 in de set gespeeld. Deze draad hangt nog nu nog altijd in mijn 2e set en dat tot volle tevredenheid. OK, hij laat steekjes vallen, maar ik wordt er absoluut niet luistermoe van, iets dat ik met andere kabels wel kan hebben. Als je een meer upfront sound wil hebben, moet je deze kabel idd niet nemen. Probeer het maar eens, Avalon speakers, Spectral versterkers en dan bijv een NordOst kabels eraan. Dat werkt ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Ik begrijp dat ook niet zo van die afversie tgen M.I.T. kabels. Niet alle M.I.T. kabels zijn zo slecht als men beweert. Het gaat natuurlijk ook om matching van. Ik heb in het verleden ook M.I.T. ls kabels hier thuis gehad op proef en in een vergelijk met Transparant op Conrad Johnson en Audio Research versterkers (jaren 90). Hoewel ik van de MIT het hoog wat te scherp vond,vond ik het geen slechte kabel.Wat mij tegen hield destijds was de hoge prijs,maar dat geldt ook voor de Transparant bekabeling. Verder heeft een maatje van mij ook MIT bekabeling en op zijn set hebben we weleens mijn eigen bekabeling (twisted pair) gehad en direct vergeleken met MIT. Zijn set klonk beter met MIT dan met mijn twisted pair (tpd). Matching wellicht? Het is ook zo gemakelijk om iets af te kraken of maar iets te roepen,zonder het ooit zelf beluisterd te hebben.Het gevaar is wel dat zo'n fabrikant wel in ene een slechte naam krijgt en dat duurt meestal langer om van zo'n imago af te komen dan als men er positief over is.Mijn inziens gebeurt dat ook met VDH en Siltech Op zich ook geen slechte kabels die van VDH en Siltech,maar het is en blijft een kwestie van je eigen smaak en van matching met je hele hifisysteem. Zo heb ik jaren (10 jaar) gedraaid met VDH bekabeling en altijd naar tevredenheid. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Ik begrijp ook niet waarom M.I.T. nog steeds doorgaat met het maken van die kabels die werkelijk niemand in zijn set-up vindt passen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit alleen hier, in Nederland zo wordt ervaren. Ik vind dit wel erg kort door de bocht. In sommige set-ups doen die draden het helemaal niet slecht, of zelfs heel erg goed. Dat er MIT kabels zijn die camoufleren, moge duidelijk zijn, maar welk merk heeft dat niet? Onlangs bij de kabelvergelijking bij John Picoso, vond ik de MIT T2 duidelijk mooier dan de Kimber die eerder aangesloten was. Dat ie niet alles goed deed, ben ik met je eens, maar het was voor mij wel aangenamer om naar te luisteren. Ik heb jaren met een T2 in de set gespeeld. Deze draad hangt nog nu nog altijd in mijn 2e set en dat tot volle tevredenheid. OK, hij laat steekjes vallen, maar ik wordt er absoluut niet luistermoe van, iets dat ik met andere kabels wel kan hebben. Als je een meer upfront sound wil hebben, moet je deze kabel idd niet nemen. Probeer het maar eens, Avalon speakers, Spectral versterkers en dan bijv een NordOst kabels eraan. Dat werkt ook niet Beste Sodeju, Je was wel de enige die dat vond trouwens. De Kimber was de favoriet van de meeste luisteraars. Ook de andere kables, die van Hans van liempd en die van John van gent klonken veel opener en muzikaler. De MIT die jij bij je had klonk volgens de meesten geknepen en daardoor wat "duf" Dat heb ik bij vele andere MIT kables ook zo ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Ik geef toe dat de MIT niet geweldig is en dat de herkenning een groot gedeelte van de acceptatie is. Kraus vond de Kimber ook het mooist, maar bij hem klinkt het mid-laag net zo compact als bij John met de Kimber. Ik zeg ook duidelijk dat de MIT T2 geen wondermiddel is. Hij maakt het idd erg romantisch. Maar als je van een rustiger geluidsbeeld houdt en niet bij elke slam rechtop in je luisterstoel wil zitten (en die mensen zijn er ook), is de MIT zeker een optie. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er mensen zijn die wel het liefst een MIT in hun set willen hebben. Je weet wat ik van de Kimber vond. Dat ga ik niet meer herhalen, want dat heeft geen zin. Dat ik thuis op de hoofdset toch met iets anders speel dan een MIT heb ik ook gezegd. Die kabel had ik ook bij me, maar na het aansluiten van die draad hadden we ineens wat te letterlijk vuurwerk in de kamer . Jammer, want ik had 'm graag naast de anderen willen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Kijk, ik kraak niet af! Hoewel, ik ooit ook M.I.T. had, wat ik toen mooi vond klinken. Tot ik iets anders tegen kwam, toen was het gebeurt met de kabels met het kastje. Maar ANALYSIS laat bij mij werkelijk alles achter zich, ook de duimdikke silver Qued die ik ooit had. Wat ik heel vaak hoor van mensen, is dat niemand te spreken is over die kabels met die kastjes. Vandaar mijn opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 augustus 2006 Author Report Share Posted 7 augustus 2006 Toch is de beste set die ik ooit hoorde voorzien van MIT kabels. Kennelijk kunnen ze het wel. De goedkopere klinken alleen wat muf. Bij Peter ??? Nee, bij Huub H... maar die zul je wel niet kennen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Ik begrijp ook niet waarom M.I.T. nog steeds doorgaat met het maken van die kabels die werkelijk niemand in zijn set-up vindt passen. Kijk, ik kraak niet af! Ik zou dit nou ook niet direct positieve kritiek willen noemen Het is ook geen kritiek Kees, het is meer een vaststelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 En Zou die MIT dan de enige zijn die een positief resutaat kon bewerkstelligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 augustus 2006 Author Report Share Posted 8 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Hoi Hans, Mag ik de voorkeur geven aan 'luistertechnisch'? Je wilde de luistersessie hier voortzetten? Dat kan Wellicht om dan ook de Thorens in de stijd te werpen. Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Hier waren we zo'n beetje gebleven.... Zullen we het in september nog 'ns proberen...?? En dan in Huize Picoso?? of toch elders...?? Bij mij kan eventueel ook (in de huiskamer) daar staan m'n gemodde Pied Pipers. M'n versterkers sjouw ik wel naar beneden. Wanneer we met ander speakers zouden willen draaien dient iemand die mee te brengen, ik sjouw n.l. de Omega's NIET naar beneden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Ik meen me te herinneren dat ReneN ook MIT luidspreker kabels heeft en dat dit erg lekker klonk in zijn setup. Dat vind ik ook . Ik had eerst de MIT Teminator 2, maar draai nu met de MIT MH-750, een forse opwaardering voor relatief weinig geld. Maar.... ik heb dus eigenlijk geen ervaring met andere kabels. Wellicht dat een kabel zonder de "kastjes" het beter zal doen. Wat ik wel ondervonden heb, was het volgende: ik had door het verplaatsen van de set de behoefte aan een lange interlink tussen voor- en eindversterker. Ik heb daar eerst tijdelijk een oude JK voor gebruikt, die de gewenste lengte had. Maar, ik had de Transparent interlink (ook met van die kastjes) bij iemand gehoord en die klonk wonderbaarlijk goed. Dus er Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Hallo Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Nee. Heel anders. Het laag viel erg terug, maar ik had veel meer finesse in het midden en hoog verwacht van de Transparent. Nu valt het in het totaal niet meer op, maar nu ik er aan terugdenk, was dat wel een domper..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Hoi Hans, Mag ik de voorkeur geven aan 'luistertechnisch'? Je wilde de luistersessie hier voortzetten? Dat kan Wellicht om dan ook de Thorens in de stijd te werpen. Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Hier waren we zo'n beetje gebleven.... Zullen we het in september nog 'ns proberen...?? En dan in Huize Picoso?? of toch elders...?? Bij mij kan eventueel ook (in de huiskamer) daar staan m'n gemodde Pied Pipers. M'n versterkers sjouw ik wel naar beneden. Wanneer we met ander speakers zouden willen draaien dient iemand die mee te brengen, ik sjouw n.l. de Omega's NIET naar beneden... Ik kan me voorstellen dat je graag bij jou aan huis zou willen draaien. Wat vinden de andere deelnemers van de afgelopen sessie? En zijn er nog liefhebbers die op een nader te bepalen datum er nu wel bij willen en kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Komt er nog 'n vervolg...??? Meettechnisch of luistertechnisch ??? Hoi Hans, Mag ik de voorkeur geven aan 'luistertechnisch'? Je wilde de luistersessie hier voortzetten? Dat kan Wellicht om dan ook de Thorens in de stijd te werpen. Alles speelt weer - al weet ik niet of je een volgende keer nog naar dezelfde set kunt luisteren... Hier waren we zo'n beetje gebleven.... Zullen we het in september nog 'ns proberen...?? En dan in Huize Picoso?? of toch elders...?? Bij mij kan eventueel ook (in de huiskamer) daar staan m'n gemodde Pied Pipers. M'n versterkers sjouw ik wel naar beneden. Wanneer we met ander speakers zouden willen draaien dient iemand die mee te brengen, ik sjouw n.l. de Omega's NIET naar beneden... Ik kan me voorstellen dat je graag bij jou aan huis zou willen draaien. Wat vinden de andere deelnemers van de afgelopen sessie? En zijn er nog liefhebbers die op een nader te bepalen datum er nu wel bij willen en kunnen zijn? Wat mij betreft duurde die niet lang genoeg door bekende oorzaak en zou een tweede sessie cq een tweede kans erg leuk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Mag ik al vast een balletje opgooien voor een datum? Suggestie: zaterdag 16 september. Wie volgt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Mag ik al vast een balletje opgooien voor een datum? Suggestie: zaterdag 16 september. Wie volgt? Ik doe weer mee. Datum is prima, want ik heb dan toch vakantie. Mag de Audiotruth Forest weer mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 augustus 2006 Author Report Share Posted 13 augustus 2006 Mag ik al vast een balletje opgooien voor een datum? Suggestie: zaterdag 16 september. Wie volgt? Ik ga kijken of ik dan kan.... In september is er nogal wat te doen voor mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Mag ik al vast een balletje opgooien voor een datum? Suggestie: zaterdag 16 september. Wie volgt? Beste John, Ik kan. komt prima uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Op 16 september zou ik ook kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 16 september wordt voor mij niet mogelijk; ik meen dan te hebben afgesproken met Arden naar de opening van een vinyl-zaak te gaan. overigens kan ik mij wel voorstellen dat er nog een ervolg plaats vindt op de sessie bij Picoso; misschien ook een interlinkje er bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 16 september wordt voor mij niet mogelijk; ik meen dan te hebben afgesproken met Arden naar de opening van een vinyl-zaak te gaan. overigens kan ik mij wel voorstellen dat er nog een ervolg plaats vindt op de sessie bij Picoso; misschien ook een interlinkje er bij? Inderdaad was ik ook vergeten. Record Friend heeft dan haar openingsfeestje en daar zou ik ook naar toe gaan. Dus liever een andere datum Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2006 Report Share Posted 16 augustus 2006 Mmmm. Komt er een andere datum? Dan zou ik er wel graag bij willen zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Ik zou er ook graag bij willen zijn. Ik zou het meer op de meettechnische toer gooien. Die MIT-spoelen wil ik wel eens meten... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Ik zou er ook graag bij willen zijn. Ik zou het meer op de meettechnische toer gooien. Die MIT-spoelen wil ik wel eens meten... Groet, Jacco Leuk om eens kennis met je te maken. Als je de overige deelnemers maar niet steeds wilt blinddoeken of je eigen blinde aapjes meeneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts