Jump to content

bedankt draaitafelfanaten

eric
 Share

Recommended Posts

Ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de benodigde know-how, welke mij ertoe gezet hebben om een draaitafel tweedehands aan te schaffen en zelf te modificeren.

Ik heb een thorens td166 aangeschaft en met behulp van diverse sites en forums een plateu gemaakt voor mijn thorens.

Een dikke mdf plaat op spikes onder de draaitafel gemonteerd i.p.v. het hardhouten plaatje.

Zelf een interlink gemaakt van microfoonkabel.Een ander netsnoer eraan.

De as gesmeerd en een en ander afgesteld en waterpas gezet,en een ander element(deze kan volgens mij nog beter?).

Na een grondige poetsbeurt was het dan zover.

Na het opzetten van een live l.p. van jean michel jarre in China, kwamen bij mij de emoties los.

Wauw wat een warmte en mooi hoog en een stereobeeld waar mijn cd speler niet aan kan tippen. En dat allemaal gedaan door mij, iemand die nog nooit een soldeerbout heeft aangeraakt en geen elektronicakennis

heeft.

Jongens nogmaals bedankt.

Zo zie je maar weer welk nut een forum heeft.

hoi eric.

een element van v/d hul mm 1

ik had hiervoor de denon dl 160

het eenigste wat ik nog zou willen doen is de voeding voor de motor willen veranderen

die via de voedings stekker word geleverd.

maar heb hier nog niks over gevonden.

dat komt omdat ik niet alle gegevens heb van de trafo ik kan namelijk niet bij de trafo deze zit achter mijn rack en dan moet ik alles er eerst uithalen dat doe ik wel als ik nieuwe netsnoeren heb.

nou mijn vrouw was dus de draaitafel aan het schoon maken wat ik altijd zelfdoe maar ik had die week geen tijd.

ik durf het bijna niet te zeggen maar eh toedeldoki weg kantilevel.

toen liep ik tegen de v/d hul aan.

over een jaar of 2 ga ik pas op onder zoek uit naar een nieuw element dan is deze voor de hobbykamer-draaitafel.

Deze draaitafel heeft mij incl. de nodige modificaties 70 euro gekost, dus ik zoek een niet al te duur element.

Omdat ik als ik verder wil gaan met deze hobby waarschijnlijk een stapje hoger wil, andere draaitafel/ander element.

Of het moet een element zijn die makelijk te plaatsen is in bijv. een toekomstige project of rega.

Geplaatst door eric:

Deze draaitafel heeft mij incl. de nodige modificaties 70 euro gekost, dus ik zoek een niet al te duur element.

Omdat ik als ik verder wil gaan met deze hobby waarschijnlijk een stapje hoger wil, andere draaitafel/ander element.

Of het moet een element zijn die makelijk te plaatsen is in bijv. een toekomstige project of rega.

Tip: hou de Thorens of kies iets anders dan de hierboven genoemden.

dan is de thorens toch boven verwachting goed, wat ik al vermoedde.

Alleen wat kan ik verwachten van een betere element, er zit nu een merkloos element in.

Hij is zwart met een rode naaldhouder, het merk is er volgens mij afgeschoven.

Het model lijkt op de ortofon f15 s.

groet eric

Dat is leuk dat er meer zijn die een

Thorens opknappen.

Ik heb de zelfde tafel alleen met MC10 super

van ortofon.Ik moet nog een paar dingen

verbeteren maar het klinkt nu al prachtig.

Wat is er al gebeurd:

Nieuwe olie.

Nieuwe snaar.

Afgesteld.

En dan:

Kabels en bodem vervangen.

Arm of shel.

Ander element bijd Denon 103 of een Benz .

Een leuk tijd verdrijf met een mooi resultaat.

:)

ja henrie,

Je weet nooit wat het resultaat wordt na veel gekloot van mijn kant(leek op het gebied van modificeren).

Maaaar ik ben gewoon blij dat het project gelukt is wat ik niet vermoedde.

Ach laat maar over het vermoeden, je wordt er zo moe van. :D

halo mede forumleden.

ik ben in het bezit van de thorens td 166 mk4.

hier bij is een stekkervoeding.

op deze netstekker staat deze gegevens.

primair 220V~/50hz

secudair 16V~/160ma 5va

nou zou ik graag een betere voeding hier voor willen hebben maar ze zijn ook te koop alleen vind ik ze balachelijk duur.

dus het komt neer op zelfbouw.

ik zou graag van jullie hier antwoord op willen hebben.

of het intern of externe voeding word weet ik nog niet dat hangt van de reacties af die ik krijg.

als jullie een schema weten of wat voor een voeding ik kan kopen en het liefst waar.

dan ben ik een nog gelukiger mens als dat ik al ben.