Jump to content

asw?? cantius???

Guest HAJE
 Share

Recommended Posts

Guest HAJE

Ik zoeken naar nieuwe boxen, zegt een kennis "ga luisteren naar Cantius 6 van ASW, wel groot maar wel lekker". Nog noooooit van gehoord, Wat is ASW?? Kortom, ik naar het forum van deskundigen met de vraag.

"Is dat watt?" Omvang is voor mij geen probleem maar moeten wel lekker klinken, warm, diep laag en sprankelend.

Geacht forum, wie heeft ervaring?? Bedankt.

Hallo HAJE,

De Cantius 6 zijn forse luidsprekers, prijs ca. 3000,- per set.

3 weg systeem, dubbele midrange, dubbele 20cm klopper voor het laag, meer een speaker voor de echte Brontosaurusjager dan voor bijv. een damesmodeontwerper. Toch loopt het laag niet uit pas, hij kleurt niet bovenmatig en kan ook hoge volumes aan. Wel een serieuze versterker bij gebruiken, daar ze een nominale 4 Ohm`s impendantie hebben en het rendement niet gigantisch is.

ASW is een duitse luidsprekerfabrikant, ze zijn dicht bij de Nederlandse grens gevestigd (in de buurt van Aalten) in het plaatsje Vreden. Men is ooit begonnen als kastentoeleverancier voor andere fabrikanten (en dat doet men nog steeds), maar sinds enkele jaren bouwt men ook een eigen lijn luidsprekers. Standaard heb je de keus uit 16 kleuren/fineersoorten, kom daar nog maar eens om bij andere fabrikanten!

Voor dealers kun je bellen naar 00-49-2567-3434, als je `s morgens belt en naar Hans Rietman vraagt wordt je keurig in het Nederlands toegsproken.

Ook wij zijn ASW-dealer, maar hebben vanwege het formaat (122 cm hoog, 27cm breed en 41 cm diep) besloten om de Cantius 6 niet permanent in onze winkel hebben. Maar in overleg met ASW kunnen wij ze desgewenst aan je demonstreren.

Groet,

Marcel

Guest Ruud Flohr

Ik heb sinds 1 maand de ASW Cantius VI in huis staan en ik ben erg tevreden. Mooi laag, helder hoog en midden. Keurig afgewerkt en zonder meerprijs in 16 !!! afwerkingen te koop. Zware knapen trouwens, 50 kg per stuk.

Als je in Drenthe woont, kom gerust binnen.

Ruud

Beste Haje,

ASW is een merk die in Nederland erg exclusief is.

Je zult dus weinig dealers vinden , maar Van Maserati zijn er ook niet veel dealers.

In het Noorden weet ik er wel een paar n.l. Het Hifihuis in Zuidlaren,Spaan Audio in Emmen, Merkenstijn in Hengelo,Audio Selectief in Sneek en Mijn hifi in het Zuiden.

Verder maakt ASW te veel kwaliteit voor te weinig geld maar dat zul je vast niet erg vinden.

Het rendement zit op bijna 90 db en de Impedantie komt nergens onder de 3,2 Ohm terwijl sommige luidsprekers van gemiddeld 8 Ohm soms wel onder de 2 Ohm komen.

Dat komt omdat er geen luidspreker is die bij elke frequentie dezelfde impedantie heeft en de impedantie hobbelt dan ook vaak van pakweg 1 Ohm tot wel 40 Ohm bij bepaalde frequenties soms nog wel gekker.

De luidspreker Cantius 6 kan op laag volume heel mooi spelen en alles is aanwezig en in balans en kan ook heel luid spelen als het moet.

Natuurlijk met een betere versterker presteert hij beter dat betekent dat de luidspreker dusdanig goed is dat de verschillen met een betere versterker duidelijk hoorbaar zijn.

Daar kun je nooit een miskoop aan doen, alleen ze zijn niet klein.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Beste Haje,

Sorry !

Vergeten om te vertellen dat de fabrikant inderdaad in Vreden (Duitsland) zit en ze voor veel andere fabrikanten de kasten bouwen.

De ontwerper komt uit Engeland .

Ze hebben ook een site nl :

www.asw-loudspeaker.com/

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS