Jump to content

Bluenote Ducales

gruiter
 Share

Recommended Posts

Gefeliciteerd Gruiter! Het lijkt me een fantastische combinatie, die je nu hebt staan.

Groet,

azh

@ AZH en Bellavista

Dank voor de felicitaties :rolleyes:

Als stand heb ik de fraaie Dynaudio Stand 4 gekozen (chromen uitvoering met zwart glossy boven en onderplaten). Combineert dus heel mooi met de rest.

200556__Stand_1.jpg

Het Ducales/Klipsch/Ducale vergelijk liet meteen horen dat de Ducales veel natuurlijker en ruimtelijker klinken. De Klipschen klonken in mijn beleving wat vlakker. Weer was duidelijk te horen dat een electrische piano toch heel anders klinkt dan een klassieke piano. Ik was toen meteen overtuigd.

Gefeliciteerd Gerald. Wow man, ik denk dat je een zeer goede keus hebt gemaakt.

Genietse.

Hank

Hoi Gerald,

:o

Zo zo zo Gruitertje van de Klipsch af.

Zegt het voort !! :D;);)

Nee geintje hoor.

Gefeliciteerd met je keuze.

Het is mooi spul dat Bluenote.

Nu heb je volgens mij bijna alles vernieuwd dit jaar..

Veel luister plezier en groet,

:cool2:

Dank jullie wel :D

De afgelopen weken heb ik heel veel muziek gedraaid (ondanks de warmte), maar je wilt toch een weloverwogen beslissing maken en dan ben je continue bezig met de gedachtes

"klinkt het nu zoals het hoort?",

"weet ik zeker dat het mooier is, of is het alleen anders?",

"vind ik het het geld waard?"

etc. etc.

Vanavond heerlijk ontspannen naar een paar CDtjes geluisterd ('t is te warm voor LP) en nu ik de knoop heb doorgehakt, luistert het nog lekkerder en ongedwongen. Gewoon puur genieten waarvoor muziek bedoeld is :cool2: en dat zal ik voorlopig zeker zo blijven doen.

Ik heb het afgelopen jaar inderdaad flinke stappen gemaakt waar ik erg blij mee ben en die ook leerzaam zijn geweest. Voorlopig is het "klaar" en zal ik me nog meer op de muziek zelf gaan richten. Er valt nog zo veel te ontdekken.

Nog bedankt voor het meeleven :) en de tips/suggesties.

Gerald

Wreed, Gerald, veel luistergenoegen gewenscht! :cool2:

Mooie installatie Gruiter, gefeliciteerd!

Nog even iets over het inspelen van de Lyra Dorian, hiermee heb ik een soortgelijke ervaring.

Vorig jaar rond november heb ik een Bluenote Picollo (black) inclusief Lyra Dorian aangeschaft, waarbij ik als phonotrap de Phono 1 van Bluenote gebruik.

Zo op het eerste gezicht geen slechte combinatie om je platen op af te spelen, totdat de eerste elpee werd gedraaid....

smilie

Dat viel toch wel even behoorlijk tegen: een dun, iel, scherp geluid in tegenstelling tot wat ik had verwacht, namelijk vol, warm en muzikaal. Cd's klonken vele malen beter, maar dit zou volgens Haudio allemaal nog wel anders worden...

Na 1 maand nog nauwlijks verbetering waar te nemen (ik had er ook niet erg veel zin meer in op deze manier en heb er zelfs aan gedacht om de hele handel maar weer terug te brengen naar Sneek). Tot ik op het idee kwam om de stekker van de Bluenote Phono om te draaien (ivm de fase) en ik aangenaam verrast werd: weg was het iele, scherpe geluid en ineens begon het analoog te klinken (lees: muzikaal en vol). Mijn voorkeur gaf ik echter nog steeds aan de cd speler, welke gewoon gemakkelijker en sprankelender klonk dan de Bluenote/Lyra combi. In ieder geval kon ik nu wel horen wat de potentie was van mijn platenspeler.

Inmiddels zijn we alweer heel wat maanden verder en ik kan nu pas toegeven dat de Bluenote/Lyra niet langer hoeft onder te doen voor de cd speler. Bij bepaalde elpees hoor ik nu details die ik daarvoor nog niet eerder waarnam en dit gebeurt allemaal op een onopvallende, natuurlijke manier. Eigenlijk precies zoals ik in het begin gehoopt had dat mijn platenspeler zou klinken. Het kan dus inderdaad wel "eventjes" duren voordat het Lyra element hiertoe in staat is, maar ik heb zelf kunnen horen dat dit mogelijk is.

Gewoon geduld hebben en elpees blijven draaien dus. Op een bepaald moment krijg je waarschijnlijk een soortgelijke ervaring als ik heb gehad en merk je eigenlijk dat de Lyra eigenlijk onopvallend goed is voor zijn geld.

Veel (luister)plezier in elk geval met je aanschaf!

Voor de geinteresseerden:

Mijn versterker + cd speler zijn van de Burmester Rondo serie, waarbij de cd speler is gemodificeerd door Bas (medeforummer). Luidsprekers zijn de Dali Helicon 400.

Gewoon geduld hebben en elpees blijven draaien dus. Op een bepaald moment krijg je waarschijnlijk een soortgelijke ervaring als ik heb gehad en merk je eigenlijk dat de Lyra eigenlijk onopvallend goed is voor zijn geld.

Zo zie je maar met wat geduld kom je er wel.

Het blijft mooi spul,he ...dat spul van .eh..Bluenote.

;):D

Beste Nilemetal,

Leuk om te lezen dat iemand bijna exact dezelfde combinatie gebruikt voor de analoge weergave. Ik neem aan dat onze armen wel verschillend zijn. Ik speel met een Bluenote Borghese arm en jij?

Ik ben blij te horen (lezen) dat de klank uiteindelijk toch naar je smaak goed is gekomen. Dat geeft hoop :rolleyes:

Ik heb vanavond sinds ruim een week weer LP's gedraaid (eindelijk iets koeler). Het hoog kan inderdaad soms wat nadrukkelijk aanwezig zijn (vergeleken met CD), maar ik moet wel zeggen dat het al een stuk beter klinkt dan een paar weken geleden. Ik probeer er niet al te veel op te letten en lekker van de muziek te genieten. Dat lukt heel erg goed en kwa ruimtelijkheid wint de draaitafel het echt wel ten opzichte van de CD speler.

Een kwestie van even geduld hebben, maar ik heb alle tijd.

De arm op mijn Picollo is de B5 mk2, welke volgens mij de standaard arm is.

Die Borghese arm is weer een stukje fraaier, dus ik denk dat jouw combinatie tot heel wat moois in staat kan zijn.

Dat het hoog soms wat nadrukkelijk is, kan misschien ook komen door de nieuwigheid van je luidsprekers (inspelen)?

groeten,

Nilemetal