frankelsenburg Posted 10 juli 2006 Report Share Posted 10 juli 2006 Beste mensen, ik ben benieuwd naar jullie meningen en standpunten als het gaat om een vergelijking tussen de speakers Translator Reference en Elipson 1303. Welke is beter? Onderbouwing van een mening wordt zeer op prijs gesteld. Groet Frank Elsenburg Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Beste, Wat is beter? Dat kan alleen jouw oren zeggen in jouw beleving. Maar goed.... Tja ,moeten we diep graven in het geheugen,daar de beide speakers al ruim 20 jaar geleden zijn ontworpen en op de markt zijn gezet.Gelukkig heb ik afgelopen weekeinde weer eens een Translator Reference gehoord (van Geerdie) na evenzo een kleine 20 jaar. Het blijven mooie speakers die Translators,maar hebben een forse aansturing nodig kwa versterker (100 watt). Die Translotors hebben ook een hogere gevoeligheid (ik dacht 89 dB) en de Elipson 87 dB. De Elipsons is ook een mooie speaker en als je die vergelijkt met de Translator in een luistervergelijk met elkaar,lijkt mij dat de Translator harde en luider speelt en de Elipsons zachter. Wat mij nog bijstaat bij de Elipson is ook dat je er lang naar moet gaan luisteren om deze speaker goed te kunnen beoordelen.In het begin hoor je zeker niet alles erop,terwijl het er wel is.Bij de Translator hoor je in het begin wel alles en ik denk ook wat luider.De elipsons zijn veel rustiger. Wat mooier is ligt aan jezelf. Beide speakers zijn gewoon goede speakers en als het matched met de rest dan kan je je echt geen buil vallen. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts