tube 300 Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Hoi ik heb zelf een platen speler gebouwd en een korte tijd met een denon dl103 gedraaid ,die overigens heel goed klinkt. Toch wil ik graag wat meer uit deze platen speler halen en ben nu opzoek naar een serieus element. De arm die ik gebruik is een 12 inch Scheu classic nu heeft Scheu (door Benz Micro) ook een element laten maken voor deze arm de MC Scheu heeft iemand hier dit element al eens gehoord of gebruikt? hij is afgeleid van de Glider en op enkele punten nog wat verbeterd maar ik denk zelf dat hij toch een beetje met de Glider overeen komt dit stond dus op mijn verlanglijstje. Tot ik ook nog een EMT vd hul aangeboden kreeg 2de hands maar weinig speel uren Heeft iemand hier ervaring mee? het schijnt dat dit ook een erg mooi element is de uitgangspanning is wel een stuk lager maar het zou nog net kunnen met mijn overige spullen ,op het randje dan. Het geluid dat ik zoek mag open zijn vol details is leuk maar niet klinisch of dun en een goede laag weergave (hoeft niet super strak) er mag best wat leven in zitten . Oke dit is mischien een vraag die niemand me kan beantwoorden maar mischien kan iemand die er zelf 1 gebruikt of ze mischien beide gehoord heeft me bepaalde indrukken geven van de elementen. groeten Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB-muziek Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Hallo, Ik heb zeer goede ervaringen met Koetsu en Lyra elementen. Lyra is betaalbaar Koetsu weet ik niet wordt niet meer gedaan in Nederland Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 juli 2006 Author Report Share Posted 11 juli 2006 hoi Jan maak het aub niet nog moeilijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Ik ga hier niet nog eens neerzetten wat ik je eerder al per e-mail verteld heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Beste, Koetsu wordt gedaan door Dynamic Solutions, Lyra ook, EMT niet maar daar kun je beter dan een EMT vd Hul voor nemen. Een Benz Micro Ace 580,00 is erg goed voor het geld, een Glider 885,00 is mooier maar kost ook meer, een Lyra Dorian 749,00 is weer mooier dan een Glider , daarbij is een Lyra Dorian goedkoper. Verder heb ik zelf een Koetsu Urushi voor 4500,00 euro en hij klinkt niet beter dan een Jan Allaerts MC 1 Boron voor 1996,00 MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 juli 2006 Author Report Share Posted 11 juli 2006 hoi Roger ik vroeg mensen die er zelf mee gespeeld hebben of de Scheu echt gehoord hebben of mischien wel beide Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juli 2006 Report Share Posted 11 juli 2006 Probeer eens www.analog-forum.de daar zitten nog al wat Scheu adepten die je graag verder willen helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
silent_krystin Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 maybe it is a little off the topic, but where can i find a rims manufacturer?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 juli 2006 Author Report Share Posted 12 juli 2006 bedankt Het gaat nu even om de 2 elementen die ik in mijn berichtje noemde Ik weet dat er nog veel betere zijn en veel meer verschillende maar dit is waar ik een keuze tussen wil maken. gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 In dat geval zou ik er voor kiezen enige reserve te hebben en niet op het randje te balanceren, dit zou je wel een kunnen gaan irriteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Tube 300,wees wijs vergeet die twee elementen. Ga eens ergens luisteren naar een zeer goed MM element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 juli 2006 Report Share Posted 12 juli 2006 Lijkt mij dat die MC Scheu in ieder geval een "perfect match" met de arm zou moeten zijn, omdat dit element speciaal voor die arm ontwikkeld is. Klankmatig durf ik geen voorspelling te doen. Ik sluit mij aan bij Scat-Man: ga ook eens kijken in de MM-wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 juli 2006 Author Report Share Posted 15 juli 2006 Ben net terug uit duitsland Ik had het aanbod gekregen van iemand om verschillende elementen te beluisteren. De platen speler was een HMP 100 kg zwaar waarvan 35 kg voor het plateau dat op magneten zweefde. De motor die het aandreef stond 1 meter verderop en werd met brede bandrekorder band aangedreven er was een Pluto arm op gemonteerd en een Audiotechnica 4 elementen heb ik beluisterd een Koetsu uruschi Black een originele Benz Ruby open air (niet van Lukaschek) een Coral en een EMT mc1 met zilveren spoelen allemaal erg mooi de EMT zit qua geluid tussen de koetsu en de benz in De Benz had de grootste "wow" factor maar ik denk dat ik me na verloop van tijd aan het hoog ga storen en ik ben geen detail jager meer, die tijd heb ik gehad. De Koetsu was heel mooi legde een klein randje rond stemmen en kleurt vooral in het midden gebied. (maar wel een mooie kleur ) Het hoog was heel mooi en het laag goed ik vond hem eigenlijk zo mooi dat het bijna saai is . De EMT heeft een enorme precisie met stemmen het mid laag is geweldig krachtig en kleurt maar dan onder de stemmen dat is wat ik wel mooi vind het hoog is minder dan de voorgaande elementen het is er wel maar houd erg in maar ik zou er mischien mee kunnen leven of ga ik dat dan ook saai vinden........ ik ga in elk geval de EMT op mijn eigen set proberen Dan de Coral dit was het goedkoopste element dat ik vandaag beluisterd heb en deed zeker niet onder voor de anderen Een enorme drive en precisie druk en mooi hoog helaas word niet meer gemaakt. Het was een leuke leerzame en gezellige middag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Dat is toch een heel andere arm dan jij wilt gebruiken? Dan zegt het allemaal niet zo veel. Bij jou zal het waarschijnlijk heel andere resultaten geven. Een element moet nu eenmaal goed combineren met de arm (of andersom) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 juli 2006 Author Report Share Posted 15 juli 2006 Ja het was ook maar om een beetje een indruk te krijgen tussen met name de EMT en de Benz De verschillende elementen zijn ook op 1 en dezelfde arm beluisterd verder zegt het totaal niets. Het was wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 juli 2006 Members Report Share Posted 16 juli 2006 Ja het was ook maar om een beetje een indruk te krijgen tussen met name de EMT en de BenzDe verschillende elementen zijn ook op 1 en dezelfde arm beluisterd verder zegt het totaal niets. Het was wel leuk Ik merk echter wel, dat je bij beider elementen in de voorronde al kant-tekeningen plaatst. Als dat in zo'n vroeg stadium al plaatsvindt, denk je niet dat er dan in een andere hoek gezocht moet gaan worden ? Niet om het onoverzichtelijker voor je te maken, maar gezien jouw eerdere opmerkingen over het hoog, en het feit dat je jezelf geen detail-zoeker meer wil noemen, misschien zou je het ook nog in de Linn hoek kunnen zoeken. Deze elementen laten alles horen, kleuren weinig, en zijn ietwat ingetogen van karakter. Iets wat het vaak prima doet op een massa-loopwerk, wat jij nu dacht ik ook bezit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Beste Tube, Wat wil je zelf ? Wat is je smaak ? In welke installatie moet het gezochte element dienst doen ? Welk loopwerk,arm,phonovoorversterker ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2006 Author Report Share Posted 16 juli 2006 hoi Arden en Haudio Ik heb er kanttekeningen bij gezet om de klank aan te geven het waren alle 4 elementen die goed waren als ik er 1 zou mogen uitzoeken zou ik het heel moeilijk vinden ze waren alle 4 zeer goed. Een perfect element bestaat niet er zijn zoveel verschillende opnames componenten luister ruimtes smaken het is toch nooit perfect. De Benz was heel eerlijk en kleurt het minste zelf hou ik wel van een beetje kleuring stemmen moeten mooi weergegeven worden het midlaag vind ik belangrijk dat dit krachtig is mag best wat aangezet zijn De EMT had dit wel een beetje de Koetsu kleurde over het gehele freq. gebied ook erg fraai maar gaat boven mijn budget. Ik wil max 800 euro uitgeven aan een element. Mijn arm is een 12 inch unipivot scheu classic het loopwerk is een nagebouwde scheu Premier. Tribute 1:10 cobald amorfe stepup trafo's En als phono versterker gebruik ik een zelf gebouwde Phono dude volumeregeling gebeurd door een 24 stappen autoformer van Tribute. De versterker zijn zelfgebouwde monoblokjes 2 stage single ended met als voorbuis een direct verhitte Telefunken RE404 uit 1941 interstage gekoppeld aan een ux 245 uit 1928. Interstage en uitganstrafo zijn van Tribute en op amorfe kernen gewikkeld het uitgangs vermogen is 1,5 watt de speakers zijn Oris fronthoorn 110 db/1watt gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Beste Robert, Dan is het een stuk gemakkelijker. Er vallen dan een heleboel af want het moet bij de arm passen bij het loopwerk maar ook bij de Phonostage en andere componenten, dan wel prijs en smaak. Een Lyra Dorian geeft een spanning af van 600 microvolt en is dus geschikt heeft geen kleurig is snel open en ruimtelijk, past ook bij je Phono trap. Een Benz Micro Ace M is ook geschikt kleurt een beetje en haald net niet het kaliteitsniveau van een Glider die ook geschikt is en ook een beetje kleurt tov de Lyra en daarbij wat grofstoffelijker klinkt, maar wel weer de M ivm je phono pre. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2006 Author Report Share Posted 16 juli 2006 hoi Haudio Mijn stepup phono pre versterkt behoorlijk ik denk zo.n 5500 x mischien nog iets meer ik zou met 0,3mv uitgangsspanning genoeg versterking hebben de denon die ik nu heb geeft 0,37 mv en gaat net wat te hard t.o.v mijn dac Ken jij mischien de mc Scheu dit is een glider die op een paar puntjes verbeterd is er zitten bv ook zilveren spoelen in en zou beter klinken dan een glider Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 juli 2006 Members Report Share Posted 16 juli 2006 Cardas heeft ook voortgeborduurd op de Benz elementen. Volgens mij zijn dit varianten op de door jou beluisterde Benz Ruby. Wat ze hier in prijs doen, geen idee, in Amerika gaan ze voor rond de 2200 dollar... ------------------------------------------------------------------------------------------- Sorry, lees net dat jouw budget tot 800 euro gaat. Ik laat hem toch maar staan, ik vind het een heel mooi plaatje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Toch hoor je wel zeggen dat de Ruby beter klinkt dan de LP. Ik ken iemand die eerst een LP had en nu een een Ruby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 PS We praten vaak over elementen maar wat is de voor vele bekende referentie? Overigens valt me op dat Ortophon weinig genoemd wordt terwijl ze wel vaak goede commentaren krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2006 Author Report Share Posted 16 juli 2006 hoi Carl tja ik denk dat het bij de goeie elementen alleen maar te maken heeft met smaak elk element heeft eigen identiteit en het is maar wat je mooi vind. bij de betere elementen kan je niet meer van goed of slecht spreken Ik heb hier op aanraden van de duitser de vta achter een stuk laten zakken en de denon dl 103 is gewoon een ander element geworden de ingangsimp. van de phonotrap een stuk aangepast en het klinkt nu nog veel beter wil ik wel wat ander s?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Hai Tube, Rond een draaitafel is gelukkig genoeg aan te passen. Ik vind wel dat je niet te veel moet afwijken van de klankbalans (!) van een CD. Veel warmer of ieler is niet natuurlijk. Wel is veel te bereiken op het gebied van diepte, beleving e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts