Scat-Man Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Ik vind wel dat je niet te veel moet afwijken van de klankbalans (!) van een CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2006 Author Report Share Posted 16 juli 2006 ja ik vind dat Carl gelijk heeft de balance van cd weergave is goed Hij bedoeld dan dan alleen de freq grafiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Door de VTA lager te zetten dan eigenlijk zou moeten, krijg je vaak en toename in het laag. Het nadeel is wel dat je element eerder slijt, omdat je de ophanging fout belast. Je kan met instellingen spelen om de klank te krijgen die je wil. Optimaal is het iig niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2006 Author Report Share Posted 16 juli 2006 hoi Roger Ik heb hem een stukje omlaag gezet ik denk dat dat geen kwaad kan het ligt er ook heelmaal aan of de tip wel helemaal vertikaal staat als de naaldruk ingesteld is. Volgens mij kan dit ook wel een beetje varieren de nieuwe ingangimp. aanpassing deed ook heel veel het klinkt nu niet meer zo dun maar heeft een krachtig laag. De EMT zal vast wel mooier zijn dan de denon . Ben benieuwd waneer we hem kunnen halen . Ik heb gisteren wel gehoord dat er veel verschillen in elementen zijn. Elk element had zijn tekortkomingen en sterke punten en ik vond ze allemaal mooi. Dit waren wel allemaal goeie elementen en waarschijnlijk stuk voor stuk mooier dan de Denon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 het ligt er ook heelmaal aan of de tip wel helemaal vertikaal staat als de naaldruk ingesteld is. De naald hoort iets voorover te staan en niet vertikaal. Je kunt met de VTA balanceren tussen bas en hoog. Is de bas optimaal dan is het hoog niet in orde en vv. Je moet er dus een beetje tussen in gaan zitten zodat beide zo goed mogelijk klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 ja ik vind dat Carl gelijk heeft de balance van cd weergave is goed Hij bedoeld dan dan alleen de freq grafiek Tsja, als je nu eenmaal geen cd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Ik heb hier op aanraden van de duitser de vta achter een stuk laten zakken en de denon dl 103 is gewoon een ander element geworden de ingangsimp. van de phonotrap een stuk aangepast en het klinkt nu nog veel beter wil ik wel wat ander s?? Howdy Tube, Het is voor mij opmerkelijk dat je een duidelijke verbetering krijgt door aan de VTA van de 103 te verlagen, ze hebben nogal de reputatie weinig VTA gevoelig te zijn. Ik heb er zelf redelijk uitgebreidt mee geexperimenteerd en kan die reputatie slechts bevestigen. Wat voor hoek maakt de onderkant van jouw 103 t.o.v. het vinyl? Mischien ben ik te conservatief geweest! Er bestaan nog andere / betere versies van de 103, voor zo ver ik weet niet in Nederland verkrijgbaar maar wel op het net te bestellen. Phonophono in Berlijn laat zelfs in eigen beheer een versie met een andere naaldform maken. De 103 is een beetje.. 'voor een dubbeltje op de eerste rij zitten'.., een geweldig element. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 juli 2006 Author Report Share Posted 17 juli 2006 hoi Robert Het valt best mee hoor ik heb hem gewoon achter een stukje laten zakken een paar mm, het is wel een 12 inch arm dus de hoek aan de tip veranderd niet zoveel als met een 9 inch. Ik heb hem achter ook hoger geprobeerd nou ik hoor wel degelijk verschil hoor!! die denon is ook gewoon een heel goed element al denk ik wel dat er best wel mooiere zijn maar die zullen meer dan 500 euro kosten dus het is een super element gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 De prijs van het element bepaald dan ook de kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 juli 2006 Author Report Share Posted 17 juli 2006 Ach dat weet ik niet De elementen in de hogere prijsklasse zullen best beter klinken maar ik heb zaterdag een Koetsu gehoord die toch naar het schijnt 4500 euro kost en een Coral die niet meer gemaakt word en destijds 700 gulden koste en het was net zo mooi maar op een andere manier . Ik heb voor de Denon dacht ik 125 euro betaald dan zullen die duurdere elementen vast mooier zijn. Heb het helaas nog niet vergeleken met de Denon. Maar ik ben er van overtuigd dat het boven de 500 euro zeker beter zal zijn voor het geld is de Denon dus gewoon goed. Zo klinkt het nu ook gewoon .....gewoon goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 Dat zei je ook met de Supa pre in de set. En toen je de Phonodude ging gebruiken was het ineens toch "goeder" Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 juli 2006 Author Report Share Posted 17 juli 2006 hoi Roger ja dat klopt Ik laat me dus ook nog eens verassen door de EMT. Overigens die Supa is helemaal niet slecht de Phono dude is klinkt net wat meer open ik vind dat mooier maar ik zou ook met de Supa kunnen leven. En ik kan me ook nog voorstellen dat anderen de Supa weer mooier vinden het ligt er maar aan wat je zoekt. Die Supa was ook niet zo heel duur.... toch? en ik weet dat phono trapjes die mischien 5 keer zo duur zijn anders klinken maar niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 Ach dat weet ik niet De elementen in de hogere prijsklasse zullen best beter klinken maar ik heb zaterdag een Koetsu gehoord die toch naar het schijnt 4500 euro kost en een Coral die niet meer gemaakt word en destijds 700 gulden koste en het was net zo mooi maar op een andere manier . Ik heb voor de Denon dacht ik 125 euro betaald dan zullen die duurdere elementen vast mooier zijn. Heb het helaas nog niet vergeleken met de Denon. Maar ik ben er van overtuigd dat het boven de 500 euro zeker beter zal zijn voor het geld is de Denon dus gewoon goed. Zo klinkt het nu ook gewoon .....gewoon goed ja die denon dl103 is een super element voor een spotgoedkope prijs. Die jappen kunnen dus niet alleen goede en betrouwbare auto's maken maar ook goede elementen. Ik heb ook een dl103 en als de naald verslten raakt dan koop ik weer een dl103! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 Ach dat weet ik niet De elementen in de hogere prijsklasse zullen best beter klinken maar ik heb zaterdag een Koetsu gehoord die toch naar het schijnt 4500 euro kost en een Coral die niet meer gemaakt word en destijds 700 gulden koste en het was net zo mooi maar op een andere manier . Ik heb voor de Denon dacht ik 125 euro betaald dan zullen die duurdere elementen vast mooier zijn. Heb het helaas nog niet vergeleken met de Denon. Maar ik ben er van overtuigd dat het boven de 500 euro zeker beter zal zijn voor het geld is de Denon dus gewoon goed. Zo klinkt het nu ook gewoon .....gewoon goed Je hebt gewoon gelijk. Kwaliteit is wat de klant wil. Als je vindt dat hij goed genoeg is voor die prijs, dan is het kwaliteit. En het is gewoon een "goed" ding. Prima reputatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 Ach dat weet ik niet De elementen in de hogere prijsklasse zullen best beter klinken maar ik heb zaterdag een Koetsu gehoord die toch naar het schijnt 4500 euro kost en een Coral die niet meer gemaakt word en destijds 700 gulden koste en het was net zo mooi maar op een andere manier . Ik heb voor de Denon dacht ik 125 euro betaald dan zullen die duurdere elementen vast mooier zijn. Heb het helaas nog niet vergeleken met de Denon. Maar ik ben er van overtuigd dat het boven de 500 euro zeker beter zal zijn voor het geld is de Denon dus gewoon goed. Zo klinkt het nu ook gewoon .....gewoon goed ja die denon dl103 is een super element voor een spotgoedkope prijs. Die jappen kunnen dus niet alleen goede en betrouwbare auto's maken maar ook goede elementen. Ik heb ook een dl103 en als de naald verslten raakt dan koop ik weer een dl103! Robin Dat van die aoto's is zeker niet iedereen mee eens. Maar ik toevallig wel . En ook ivm die 103. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 juli 2006 Report Share Posted 17 juli 2006 Bezit zowel de 102 als de 103 en kan van beide niet verrukt geraken. Geloof me ook ik spendeer liever minder dan meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts