frans Posted 15 juni 2001 Report Share Posted 15 juni 2001 Beste hifivrienden, Ik ben opzoek naar wat advies omtrend de budget (+/-fl.1000,-)verdeling voor mijn bekabeling. Ik ben nogal een Van Den Hul liefhebber dus ik heb mijn opties hierop gebaseerd (wat niet meteen wil zeggen dat ik niet open sta voor andere merken). Ik heb bekabeling nodig tussen mijn cd-speler en voorversterker en tussen mijn voorversterker en eindversteker, mijn speakers wil ik bi-wire gaan aan sluiten. Optie 1: 2 X VDH "D-102 MKIII" interlinks, 4 X VDH "The Wind MKII/The Magnum" speakerkabels. Optie 2: 2 X VDH "Second/Integration" interlinks, 4 X VDH "CS-122<hybrid>" speakerkabels. Optie 3: Eventueel een combinatie van de boven genoemde kabels of door sparen voor wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pipo Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 van den lul vind ik niet echt een kabel om aan te raden.groetjes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Beste Pipo de Clown... Waar baseer je de wetenschap op dat V.d. Hul kabels niet deugen? Ik ben nl. erg benieuwd naar je bevindingen hierover in relatie tot andere kabels! Geef dus eens een behoorlijk advies en gedraag je niet als een clown! Met vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Als je een goede interlinks wil en uiteraard ook luidsprekerkabel kijk eens op http://www.transparentcable.com Dit is echt het allerbeste en niet te vergelijken met Van den Hull Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Ik ben het er volledig mee eens dat transparent ver boven van der hul uit stijgt, maar er hangt dan ook wel een prijskaartje aan vast. chilly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pipo Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Er zijn dus TOCH mensen die weten dat er ook GOEDE kabel bestaat. AudioPipo: waar ik het op baseer? Luister ernaar dan weet je genoeg! Vriendelijke groeten, The one and only...AudioPipo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Beste Frans, Helaas heb je je set niet beschreven... Ik gebruik zelf tussen de CD speler en de versterker een First Ultimate (asymmetrisch), en voor de DVD-A de Integration Hybrid. Omdat de First Ultimate geen metaal afscherming heeft is deze minder geschikt als er relatief grote massa stromen lopen (hoewel de Ultimate t.o.v. de originele First al veeeel meer koolstof in de massa heeft. Maar toch, tussen voor en eind is de integration wellicht beter. Ik heb zelf ook de CS-122 bi-wired en dit klinkt prima. Ik heb wel andere kabels in huis gehad, maar m'n mening is dat als de doorsnede van de kabel groot genoeg is bij een gegeven speaker impedantie en lengte van de kabel dan hoor je het verschil niet. Mijn Elac heeft een minimale impedantie van 2 a 3 Ohm en bij 6 meter doet de CS-122 het nog prima. Er is overigens een speciale bi-wire variant van de CS-122 deze heet Teatrack (zie http://www.vandenhul.com/cable/ttrck-h.htm). M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Ik zou eens wat 'van Medevoort' kabels gaan beluisteren. Een goede prijs/kwaliteit verhouding en kabels van hoge kwaliteit in elke prijsklasse! Ik zou goed de tijd nemen voor die keuze en van de Hul kabels raad ik niet aan. Succes ermee Groeten Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans Posted 17 juni 2001 Author Report Share Posted 17 juni 2001 Ja jullie hebben gelijk ik had meer informatie moeten verstrekken omtrent mijn Hifi Set. Voorversterker: Musical Fidelity A3CR Eivdversterker: Musical Fidelity A3CR Cd-speler: Musical Fidelity A3 Speakers: KEF Reference model Two~Two Ik hoop dat jullie hiermee beter uit de voeten kunnen en met evenveel belangstelling advies uitbrengen. Ik zou het ook prettig vinden om te weten waarom van den Hul vaak op voor hand al word afgewezen. Alvast bedankt voor de moeite. Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chillie Posted 17 juni 2001 Report Share Posted 17 juni 2001 Over het feit dat er diverse goede en minder goede kabels zijn bestaat geen twijfel. Dat je ze in diverse prijsklasses hebt is ook waar. Dat ze in de loop der tijd minder waard worden is ook waar. Dat iedereen een andere smaak heeft is ook waar. Over het feit dat kabels in de loop der jaren minder waard worden heb ik trouwens gelogen. Het is zo dat als je transparent koopt en je bewaard de aankoopbon en de verpakking en je wilt je set opwaarderen door een duurdere kabel er tussen te zetten en je blijft bij transparent, krijg je het volledige aankoopbedrag op je nieuwe kabel terug. Het is geen tip, maar wel een mooie actie van transparent, die zo een vastere klantenkring op wil bouwen en meer vertrouwen van de consument wil winnen. En daar komt ook nog eens bij dat ik transparent een ondergewaardeerde kabel vindt. De kabels van transparent worden door het Engelse onafhankelijke blad Hi-Fi news als een van de beste getest, m.v.g. chillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Weet er iemand waar je deze Transparant kabels kan kopen en vanaf welke prijsklasse deze beginnen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 hallo frans, Ik denk dat je rekening moet houden dat je niet naar een onderdeel van je set zit te luisteren. Het is altijd een combinatie van diversen factoren waar ook acoustiek, favorieten muziek soort en luister volumen niet vergeten mogen worden. En het is dan heel goed mogelijk dat naar jou idee Van Den Hul een niet te kloppen geluid neerzet. Ga naar een goede dealer probeer het een en ander uit en maak dan je keuze. succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Beste Dick en anderen, Transparent kabels zijn te koop bij alle van de vier zaken van "De Hi-Fi winkel". Ze zitten in Beek (bij Nijmegen), Tilburg, Eindhoven en in Emmen. Een interlink begint bij ongeveer fl 120,= en je kunt opwaarderen tot over de fl 6.000,= voor een interlink. Je hebt het hier dan wel over de XL die door de High End audiofielen van Engeland (Ken Kessler, Martin Colloms, David Berryman en Alvin Gold) als onovertroffen klasse wordt beschreven. In hun woorden :" This is state of the art." m.v.g. Chillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mama lou Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Ga naar een Goede dealer die v den lul en transparent in z'n programma heeft en vergelijk..."luister en huiver". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Edgar Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Heeee, mamalou, dan weet ik wel wie er gaat winnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Mag ik er even op wijzen dat Transparent van mevrouw MIT is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chillie Posted 18 juni 2001 Report Share Posted 18 juni 2001 Beste Sodejuu, Om te beginnen dacht ik dat MIT van een meneer was, te weten Bruce Brisson, en als ik vragen mag:" Hoe kom je erbij dat transparent van MIT is? Is dit antwoord misschien hetzelfde als dat b.v. B&O en Marantz van philips zou zijn? Graag zou ik hierop een reactie krijgen. m.v.g. Chillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 juni 2001 Report Share Posted 19 juni 2001 De makers van Transparent hebben ooit gewerkt bij MIT en dachten dat ze het beter konden. en.......dat is ook zo, alleen ze werken vanuit hetzelfde denkpatroon, met netwerkjes om van alles te corrigeren, hierin verlies je veel muziek. Monster en HarmonicTechnology doen het zonder netwerkjes en veel beter. Verschillen zijn duidelijk waarneembaar, wel zijn de laatstgenoemden zo vreselijk gewoontjes dat men soms denkt dat ze niets doen en worden er kabels gekocht die een direct waarneembaar effect hebben.... Fout dus...... een kabel moet niets doen !!!!!!!!!!! Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest A Jouk Posted 19 juni 2001 Report Share Posted 19 juni 2001 Beste Hifi vrienden, Als een luidsprekerfabrikant van het kaliber DYNAUDIO de handschoen oppakt om een referentie luidspreker te ontwikkelen, en dan vervolgens met een speaker te voorschijn komt (Evidence) in een prijsklasse van een leuke bovenwoning en met afmetingen die dermate groot zijn dat de speaker uit drie delen moet bestaan. Dan mag je er toch wel van uitgaan dat het een compromiloos ontwerp is. Om dan die drie delen van de luidspreker van signaal te voorzien maakt DYNAUDIO per speaker gebruik van 12 jumperkabeltjes. http://www.dynaudio.com/authentic/referenc...umpercables.jpg Die jumperkabels zijn opgebouwd uit WBT connectors en Van Den Hul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2001 Report Share Posted 19 juni 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Karen sumner Posted 19 juni 2001 Report Share Posted 19 juni 2001 Transparent, goedkoper en beter dan M.I.T.!!! Mensen op dit forum met een grote mond, die beweren dat kabels met een netwerk altijd minder klinken dan zonder moeten absoluut eens naar een GOEDE dealer gaan en eens transparentkabel op proef meenemen en vergelijken met andere merken in deze prijsklasse (LET WEL OP DAT ZE INGESPEELD ZIJN!!!!!!!!!!) en gegarandeerd dat je er voor gaat... Wel opletten dat je het helemaal doorvoerd, hiermee bedoel ik interconnects Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chillie Posted 19 juni 2001 Report Share Posted 19 juni 2001 Beste Sodejuu en Karen Sumner, Sodejuu, je antwoord was voor mij goed genoeg. Beste Karen Sumner, ik wist niet dat jij als mede eigenaresse van transparent ook vloeiend Nederlands kon schrijven. Leuk dat je die naam gebruikt, maar je verraad je eigen wel zo met die aanprijzing van transparent. (ik heb mijn huiswerk ook gedaan!!) m.v.g. Chillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts