Guest Kraus vonBentinck Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 [ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Ha die Kraus, Dat zijn inderdaad draaitafels van Rolf Kelch, gebaseerd op de oude topmodellen van Thorens de bovenste is met een arm van SME de series V , ingebouwd een AJ vd Hul the Frog en de onderste is met een 1 punter van Clear Audio en daarin gemonteerd een Ortofon MC 30 Mk II De prijzen weet ik niet MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 In ieder geval is de puck een 100% kopie van de Thorens Stabilizer: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 In ieder geval is de puck een 100% kopie van de Thorens Stabilizer: Beste Cable Talk, Misschien is het geen kopie, maar een origineel, want Rolf Kelch heeft in het verleden bij Thorens gewerkt en zou de ontwerper kunnen zijn van de originele Thorens Puck. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Misschien is het geen kopie, maar een origineel, want Rolf Kelch heeft in het verleden bij Thorens gewerkt en zou de ontwerper kunnen zijn van de originele Thorens Puck. MvG, Haudio Sterker nog, en dat zul jij niet weten Haudio, Rolf Kelch was de product manager van Thorens en heeft later de failliete boedel opgekocht: http://www.theanalogdept.com/rolf_kelch.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Ik vind het iig mooie staaltjes vakwerk. Goedkoop zullen ze wel niet zijn. Rolf Kelch probeert behoorlijk compromisloos te bouwen. Daar waar ie eerder geremd werd door baas Thorens, is die rem nu volledig weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 ... Ik hoop hem met een week of 2/3 beluisterd te hebben met een fijne flamenco. Not my cup of tea. De draaitafel overigens wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Paco wie? Ik ken 'm niet en heb er ook weinig interesse in. Ik vind zeker niet alles goed wat uit Limburg komt, ook al ben ik een rasechte. Rowen Heze mogen ze wat mij betreft ook ergens anders heenschieten Qua muziek is Limburg eigenlijk best erbarmelijk. De weinig echt goede artiesten worden weggedrukt door de pulpproducenten. Schijnbaar weten ze hier niet wat muziek is, want ik zit nu ook weer naar een bluiloftenorkest te luisteren (het is kermis in het dorp en die gasten spelen praktisch een serenade voor mijn deur ) Ik ga teveel off topic. Geniet van je Paco maar kijk uit, misschien vernaggelt die je mooie Black Widow wel. Ik heb het al eerder gezien dat een apparaat de geest gaf omdat het niet tegen deze "muziek" kon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Hoi Kraus, Ja, er zijn veel van die mooie snoepjes wdb zoals deze Brinkmann: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Paco wie? Ik ken 'm niet en heb er ook weinig interesse in. Ik vind zeker niet alles goed wat uit Limburg komt, ook al ben ik een rasechte. Rowen Heze mogen ze wat mij betreft ook ergens anders heenschieten Qua muziek is Limburg eigenlijk best erbarmelijk. De weinig echt goede artiesten worden weggedrukt door de pulpproducenten. Schijnbaar weten ze hier niet wat muziek is, want ik zit nu ook weer naar een bluiloftenorkest te luisteren (het is kermis in het dorp en die gasten spelen praktisch een serenade voor mijn deur ) Ik ga teveel off topic. Geniet van je Paco maar kijk uit, misschien vernaggelt die je mooie Black Widow wel. Ik heb het al eerder gezien dat een apparaat de geest gaf omdat het niet tegen deze "muziek" kon Hallo Sodeju, Hoe kom je daar nu bij? Je vergeet je eigenste Andre Reu. Een top artiest toch???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 juli 2006 Members Report Share Posted 16 juli 2006 Die MK II lijkt inderdaad wel verdacht veel op deze... ... zelfs dezelfde SME arm en vd Hul element ! Zou er echter in deze tijd noch een markt zijn voor dit soort (ongetwijfeld compromis-loze) mastodonten ? Men borduurd in ieder geval door op het zwevend opgehangen sub-chassis. Iets wat nog steeds mijn voorkeur geniet. Die Infinity tonearm doet me trouwens een beetje denken aan de armen die je vaak op de Micro-Seiki tafels zag. Meestal van Stax als ik me niet vergis. Komt er in die fantasie trouwens een 2e tafel voor, waar die Black Widow op gemonteerd staat, of gaan we voor 3 armen op de Transrotor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Lelijk ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Lelijk ding. Wat is een lelijk ding: Die draaitafel of Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Jacco ken ik niet maar mensen vind ik niet vlug echt lelijk. Die draaitafel vind ik echt een monster met al dat gouden gedoe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Jacco ken ik niet maar mensen vind ik niet vlug echt lelijk. [...] Wacht maar tot je mij gezien hebt Trouwens wie gaat dat goud of wat het ook is poetsen? En met welk middel gebeurt dat dan en met welke doek? Anti-statisch moet het wel zijn lijkt me... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn. als er maar een "gouden" geluid uitkomt Denk ik wel want vinyl is goud en cd is zilver Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn. als er maar een "gouden" geluid uitkomt Denk ik wel want vinyl is goud en cd is zilver Ik dacht dat vinyl zwart als houtskool was... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Ik dacht dat vinyl zwart als houtskool was... Groet, Jacco Houtskool is eerder donkergrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn. als er maar een "gouden" geluid uitkomt Denk ik wel want vinyl is goud en cd is zilver Ik dacht dat vinyl zwart als houtskool was... Groet, Jacco Die platen zijn dus met alcohol ( houdend) schoongemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Hoe meer alcohol je op hebt hoe mooier ze klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Hoe meer alcohol, des te meer het draait Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Jacco ken ik niet maar mensen vind ik niet vlug echt lelijk. Die draaitafel vind ik echt een monster met al dat gouden gedoe.. helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 350 kilo, dat krijg ik nooit boven op drie hoog maar hoe word dit eigenlijk aangedreven, door een motor met een snaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Nou, dat lijkt mij ingewikkeld, het is jammer dat haudio nou net niet aanwezig is op het forum, die had het misschien uit kunnen leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts