Jump to content

een andere draaitafel

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ha die Kraus,

Dat zijn inderdaad draaitafels van Rolf Kelch, gebaseerd op de oude topmodellen van Thorens de bovenste is met een arm van SME de series V , ingebouwd een AJ vd Hul the Frog en de onderste is met een 1 punter van Clear Audio en daarin gemonteerd een Ortofon MC 30 Mk II

De prijzen weet ik niet :D;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

In ieder geval is de puck een 100% kopie van de Thorens Stabilizer:

stabilizer1.jpg

Beste Cable Talk,

Misschien is het geen kopie, maar een origineel, want Rolf Kelch heeft in het verleden bij Thorens gewerkt en zou de ontwerper kunnen zijn van de originele Thorens Puck. ;)

MvG,

Haudio

Misschien is het geen kopie, maar een origineel, want Rolf Kelch heeft in het verleden bij Thorens gewerkt en zou de ontwerper kunnen zijn van de originele Thorens Puck. ;)

MvG,

Haudio

Sterker nog, en dat zul jij niet weten Haudio, Rolf Kelch was de product manager van Thorens en heeft later de failliete boedel opgekocht:

http://www.theanalogdept.com/rolf_kelch.htm

:D;)

Ik vind het iig mooie staaltjes vakwerk. Goedkoop zullen ze wel niet zijn. Rolf Kelch probeert behoorlijk compromisloos te bouwen. Daar waar ie eerder geremd werd door baas Thorens, is die rem nu volledig weg :rolleyes:

Paco wie? Ik ken 'm niet en heb er ook weinig interesse in. Ik vind zeker niet alles goed wat uit Limburg komt, ook al ben ik een rasechte. Rowen Heze mogen ze wat mij betreft ook ergens anders heenschieten :rolleyes: Qua muziek is Limburg eigenlijk best erbarmelijk. De weinig echt goede artiesten worden weggedrukt door de pulpproducenten. Schijnbaar weten ze hier niet wat muziek is, want ik zit nu ook weer naar een bluiloftenorkest te luisteren (het is kermis in het dorp en die gasten spelen praktisch een serenade voor mijn deur :blink::( )

Ik ga teveel off topic. Geniet van je Paco maar kijk uit, misschien vernaggelt die je mooie Black Widow wel. Ik heb het al eerder gezien dat een apparaat de geest gaf omdat het niet tegen deze "muziek" kon :P:lol:;)

Paco wie? Ik ken 'm niet en heb er ook weinig interesse in. Ik vind zeker niet alles goed wat uit Limburg komt, ook al ben ik een rasechte. Rowen Heze mogen ze wat mij betreft ook ergens anders heenschieten :rolleyes: Qua muziek is Limburg eigenlijk best erbarmelijk. De weinig echt goede artiesten worden weggedrukt door de pulpproducenten. Schijnbaar weten ze hier niet wat muziek is, want ik zit nu ook weer naar een bluiloftenorkest te luisteren (het is kermis in het dorp en die gasten spelen praktisch een serenade voor mijn deur :blink::( )

Ik ga teveel off topic. Geniet van je Paco maar kijk uit, misschien vernaggelt die je mooie Black Widow wel. Ik heb het al eerder gezien dat een apparaat de geest gaf omdat het niet tegen deze "muziek" kon :P:lol:;)

Hallo Sodeju,

Hoe kom je daar nu bij? Je vergeet je eigenste Andre Reu. Een top artiest toch????

:D:D

• Members

Die MK II lijkt inderdaad wel verdacht veel op deze...

RK09.jpg

... zelfs dezelfde SME arm en vd Hul element !

Zou er echter in deze tijd noch een markt zijn voor dit soort (ongetwijfeld compromis-loze) mastodonten ? Men borduurd in ieder geval door op het zwevend opgehangen sub-chassis. Iets wat nog steeds mijn voorkeur geniet.

Die Infinity tonearm doet me trouwens een beetje denken aan de armen die je vaak op de Micro-Seiki tafels zag. Meestal van Stax als ik me niet vergis.

Komt er in die fantasie trouwens een 2e tafel voor, waar die Black Widow op gemonteerd staat, of gaan we voor 3 armen op de Transrotor ?

Jacco ken ik niet maar mensen vind ik niet vlug echt lelijk. [...]

Wacht maar tot je mij gezien hebt :D

Trouwens wie gaat dat goud of wat het ook is poetsen? En met welk middel gebeurt dat dan en met welke doek? Anti-statisch moet het wel zijn lijkt me...

Groet,

Jacco

Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn.

als er maar een "gouden" geluid uitkomt

Denk ik wel want vinyl is goud en cd is zilver :D

Ik dacht dat vinyl zwart als houtskool was...

Groet,

Jacco

Wie zegt dat dat goud is? Zou best messing kunnen zijn.

als er maar een "gouden" geluid uitkomt

Denk ik wel want vinyl is goud en cd is zilver :D

Ik dacht dat vinyl zwart als houtskool was...

Groet,

Jacco

Die platen zijn dus met alcohol ( houdend) schoongemaakt. ;):rolleyes:

• 2 months later...