Jump to content

Transrotor Zet 1

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Ik ben toe aan een vervanger voor mijn Rega P3, nu is mijn oog alvast gevallen op de Transrotor ZET 1! Is deze werkelijk zo goed als dat ze uit de test van Audio komen? En is het bijgeleverde element van Goldring niet te licht? (Zie voor meer info de startpagina van HEAR)

Wie heeft hem al gezien en gehoord!

Cheers AudioBill

Beste AudioBill,

Ik heb hem in het echt gezien, gehoord, aangeraakt, ''wat'' ik weet zelfs waar hij in een winkel staat :lol:;) .

Inderdaad kan er een beter element in, dat wil niet zeggen dat het een slecht element is die er standaard inzit.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste AudioBill,

Hij is zijn geld meer dan waard, ook zou ter zijner tijd er een betere arm op kunnen.

Ook is het mogelijk een opwaardering te doen naar een ZET 2 of 3,

maar 3 motoren kan niet , ook een TDM lager kan niet , wel een andere voeding en 3 armen ook niet.

Het is dus een zeer goede draaitafel , die wel kan worden ge-update , maar niet zeer uitgebreid is vaak ook niet nodig want het apparaat is gemaakt om muziek mee weer te geven.

Als je in de buurt van Sneek komt kun je even binnenkomen om hem te zien en ook eventueel te horen, geheel vrijblijvend natuurlijk.

Het is wel verplicht om koffie te drinken. :lol:;)

MvG,

Haudio

OK Haudio!

En of hij mooi is om te zien!? Daar zal ik toch zelf over moeten beslissen, smaken verschillen nog altijd!

Ik heb wel al vernomen dat het element door Transrotor zelf is gemodificeerd en, in eerste instantie, net als de arm meer dan goed is!

Groetjes AudioBill

Haudio, ik zie nu dat het van bij mij uit meer dan 3 uur rijden is, balen!!!

Maar is het wel waard, zal even laten weten wanneer ik een dezer dagen naar Sneek ga voor een phonoversterker. Misschien kunnen we iets afspreken

Henk wat zou je me nu al kunnen aanraden in de catogorie black cube en bluenote...

Ruimelijkheid en plaatsing is het belangrijkste criterium.

Mark

Van de Zet 1 en 2 is enige informatie te vinden, niet eens op de Transrotorsite, verschil is een extra - ontkoppeld - onderchassis, van de Zet 3 kan ik alleen maar prijzen vinden.

Weet iemand wat hiervan de verschillen zijn met nummers 1 en 2 ?

:(

Ik vind dit zo'n mooie.

"Het resultaat is een tot nu toe ongekende kwaliteit/prijsverhouding van 200%: De ZET 1 levert namelijk dezelfde kwaliteit als 2x zo dure draaitafels en zet daarmee een nieuwe norm

Ik vind dit zo'n mooie.

"Het resultaat is een tot nu toe ongekende kwaliteit/prijsverhouding van 200%: De ZET 1 levert namelijk dezelfde kwaliteit als 2x zo dure draaitafels en zet daarmee een nieuwe norm

Hoe staat de Zet 1 kwalitatief ten opzichte van de Rega P3 met Denon DL 160 element??

Beste AudioBill,

Rega maakt prima draaitafels in hun prijsklasse, maar een P 3 met Denon DL 160 is toch echt geen partij voor een Transrotor Zet 1 , deze zijn in prijs niet tevergelijken , maar ook in kwaliteit niet.

MvG,

Haudio

Ik vind dit zo'n mooie.

Inderdaad, de Rega met de ZET 1 was niet zo een verstandige/ eerlijke vergelijking, alleen al qua prijsverschil! Ik kwam daar overigens bij omdat ik de Rega op het moment in de set heb staan en deze door de ZET 1 wil/ ga vervangen!

Ook ik ben benieuwd naar wat het verschil is tussen de ZET 1 & 2 en de ZET 3?

Cheers AudioBill

Beste AudioBill,

Bij een platenspeler is het zo dat elke wijziging een verandering in klankmatige eigenschappen zal geven, deze zijn dan wel een stuk groter dan bij een CDspeler.

Ook zal elke opwaardering een behoorlijk geluids niveau verbetering geven, de mate waarin is ook afhankelijk van de andere componenten van de set.

Daarom zijn er div mensen die een platenspeler aanschaffen die er veel opgewaardeerd kunnen worden.

Maar natuurlijk ook rekening houdend met de totale set gewoon ergens stoppen.

MvG,

Haudio

Beste Haudio,

Dat geeft nog steeds niet de verschillen aan tussen de Zet 1, ed Zet 2 en de Zet 3.

Jitze heeft er al iets van aangegeven en op internet is er bijzonder weinig over te vinden.

Wil je de vraag niet beantwoorden of kun je de vraag niet beantwoorden wat die verschillen zijn?

;)

Ik hoop natuurlijk dat als ik deze ZET 1 ga kopen er een goede match is tussen de Platenspeler en mijn McIntosh C46 en 402! Verder gebruik ik dan nog de Trigon V. II phonovoorversterker, en dat moet gaan lukken denk ik zo, ik hoop in elkgeval een vooruitgang waar te nemen!

Cheers AudioBill

P.s als het ff mee zit, ga ik vanmiddag eens naar de platenspeler kijken en luisteren, ben benieuwd!

Hallo AudioBill,

Ben erg benieuwd naar je indrukken. En hopelijk kun jij dan een antwoord krijgen op wat de verschillen zijn tuseen de 1, 2 en 3 uitvoering. Vind het zelf altijd wel prettig om te weten wat de eventuele upgrade mogelijkheden inhouden en of die mettertijd ook de moeite waard zijn.

:)

Bij een platenspeler is het zo dat elke wijziging  een verandering in klankmatige eigenschappen zal geven, deze zijn dan wel een stuk groter dan bij een CDspeler.

Ook zal elke opwaardering een behoorlijk geluids niveau verbetering geven, de mate waarin is ook afhankelijk van de andere componenten van de set.

Daarom zijn er div mensen die een platenspeler aanschaffen die er veel opgewaardeerd kunnen worden.

Maar natuurlijk ook rekening houdend met de totale set gewoon ergens stoppen.

MvG,

Haudio

Ben het hier niet echt mee eens, ook bij een cd speler zijn enorme wijzigingen in de klankmatige eigenschappen te realiseren, zeker als je net als bij een platenspeler ingrijpende veranderingen bewerkstelligd.

Andere uitgangstrap, andere dac, voeding wijzigen, loopwerk vervangen, behuizing, om er maar een paar te noemen, echter zijn dit ingrepen in de electronica die nogal wat gevolgen hebben voor het geheel en beslist een behoorlijke kennis van zaken vereisen.

Ingrepen - upgrades - aan een platenspeler zijn vooral mechanisch van aard en als zodanig met enig inzicht wel uit te voeren, misschien ook wat gemakkelijker te beredeneren.

Of elke opwaardering een behoorlijke verbetering geeft, waag ik ook te betwijfelen, mij lijkt het eerder dat een aantal fabrikanten dit soort zaken vooral op basis van economische motieven aanbiedt, anders wordt het als een basis machine in stappen op te waarderen is tot het volgende model, omdat de lijn logisch is opgebouwd, denk hierbij aan bijv. VPI met een aantal modellen.

In het geval van de ZET lijn is het opvallend dat het lager bijvoorbeeld niet op te waarderen is en de onduidelijkheid - met uitzondering van de prijs - over de top van deze lijn wekt eveneens verbazing.

:(