Jump to content

Transrotor Zet 1

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Ik ben toe aan een vervanger voor mijn Rega P3, nu is mijn oog alvast gevallen op de Transrotor ZET 1! Is deze werkelijk zo goed als dat ze uit de test van Audio komen? En is het bijgeleverde element van Goldring niet te licht? (Zie voor meer info de startpagina van HEAR)

Wie heeft hem al gezien en gehoord!

Cheers AudioBill

je moet denken aan meer rust in de klank, meer en een voller laag en een bredere soundstage! Klinkt zeker anders dan een Rega draaitafel die meer geent is op pace en rythm. Maar de P3 is best wel een mooie draaitafel en een stuk beter dan de planar 3 met z'n achterlijke motorophanging aan een elastiekje!

Robin

Goede morgen

Ik was afgelopen donderdag even in sneek om Henk weer eens de hand te schudden. Natuurlijk uitgebreid over alles behalve platenspelers gesproken (oh ja, Aleida, bedankt voor de lunch, het was heerlijk!).

Toch even de mopeite genomen om de ZET1 even grondig te bekijken. En ik moet jullie bekennen dat ik geschrokken ben, en nu eens niet omdat iets beter was dan verwacht...

Jochen Raeke heeft bij het exemplaar wat ik gezien heb helaas de toleranties en afwerking uit het oog verloren: Ik vond een zeer grote afwijking op het lager van het plateau. Hoe merk je dit (niet thuis proberen hahaha:). Pak het lager zonder plateau en duw slechts aan een kant. Dit lager wackelde! Ik vraag me serieus af of dit slechts exemplarisch is... Afwerking in naar mijn idee een stap terug ten opzichte van mijn Porcino die toch echt 800 euro goedkoper is. (polijstwerk, chroom en gewoon de 'feel')

Kwa geluid kan ik er verder weinig van zeggen, ik heb hem niet gehoord.

Moest dit echt even kwijt.

Jochen Raeke heeft bij het exemplaar wat ik gezien heb helaas de toleranties en afwerking uit het oog verloren: Ik vond een zeer grote afwijking op het lager van het plateau. Hoe merk je dit (niet thuis proberen hahaha:). Pak het lager zonder plateau en duw slechts aan een kant. Dit lager wackelde! Ik vraag me serieus af of dit slechts exemplarisch is... Afwerking in naar mijn idee een stap terug ten opzichte van mijn Porcino die toch echt 800 euro goedkoper is. (polijstwerk, chroom en gewoon de 'feel')

Moest dit echt even kwijt.

oei oei, das niet best zeg!!! Nu maar hopen dat dit een maandagmorgen exemplaar was!!! Maar dat zal Henk toch ook wel gezien hebben?

Robin

Beste Porcino,

Ik dacht al , wat is Marijn daar aan het rondspoken, bij Clear Audio / VPI / Transrotor,zelfs bij Bluenote, maar dat weet ik nu .

MvG,

Haudio

• Members
Ik vond een zeer grote afwijking op het lager van het plateau. Hoe merk je dit (niet thuis proberen hahaha:). Pak het lager zonder plateau en duw slechts aan een kant. Dit lager wackelde! Ik vraag me serieus af of dit slechts exemplarisch is... Afwerking in naar mijn idee een stap terug ten opzichte van mijn Porcino die toch echt 800 euro goedkoper is.

Als dat zo is, hoe moeten we de volgende opmerking dan opvatten ?

Het resultaat is een tot nu toe ongekende kwaliteit/prijsverhouding van 200%: De ZET 1 levert namelijk dezelfde kwaliteit als 2x zo dure draaitafels en zet daarmee een nieuwe norm

Beste Porcino,

Ik dacht al , wat is Marijn daar aan het rondspoken, bij Clear Audio / VPI / Transrotor,zelfs bij Bluenote, maar dat weet ik nu .

MvG,

Haudio

Beste Haudio,

Misschien is een wat substantie

Als dat zo is, hoe moeten we de volgende opmerking dan opvatten ?

Het resultaat is een tot nu toe ongekende kwaliteit/prijsverhouding van 200%: De ZET 1 levert namelijk dezelfde kwaliteit als 2x zo dure draaitafels en zet daarmee een nieuwe norm

Porcino;

Hoe was het ook al weer, wat Henk et al. altijd zeggen? "Met slechte ervaringen: kom bij ons, we lossen het op, met goede ervaringen naar het forum?" Iets van die strekking..

Heb je Henk gewezen op dit "defect", en gevraagd hoe het zou kunnen komen, voordat je het op het forum post?

Groet,

azh

• Members
Dit staat bovenaan exact hetzelfde bericht op Hifi.nl;

"(ingezonden mededeling)"

Da's een goeie, had ik niet gezien. Ik kan me hierin alleen maar beroepen op het feit dat ik het op Hear.nl heb gelezen, en daar staat geen bron of iets van die strekking bij vermeld. Dus is een dergelijke conclusie te verwachten.

Maar laten we in ieder geval hopen dat er met dat bewuste lager iets anders aan de hand was. Het schijnt 4 kg. te wegen, dus moest misschien nog gemonteerd worden (alleen los geplaatst) ?

Haudio:

Ik ben nu wel nieuwsgierig:

Wat is jou algemene indruk van de kwaliteit van de ZET1?

Is het jou opgevallen dat het lager los zit?

Waardoor komt dit en hoe erg is het / wat zegt het over de kwaliteit van de Zet 1 draaitafels?

Groet,

azh

Overigens opvallend dat dit niet de eerste keer is dat een product van Transrotor in een negatief daglicht wordt gesteld, ook uit dezelfde kring - bezoekers van AS - terwijl eerder kritiek vrijwel afwezig was.

:(

Overigens opvallend dat dit niet de eerste keer is dat een product van Transrotor in een negatief daglicht wordt gesteld, ook uit dezelfde kring - bezoekers van AS - terwijl eerder kritiek vrijwel afwezig was.

:(

je bedoelt de Porcino van mij :D

Robin

• Members
Gewoon uitleggen wat er aan de hand is met die Zet 1 ipv er omheen te draaien en naar Marijn te wijzen .....  :rolleyes:

Is dat wel te begrijpen?

;)

Beste Pjotr,

een goed verstaander valt vele dingen op...

...Hij is zijn geld meer dan waard, ook zou ter zijner tijd er een betere arm op kunnen...

...Het is dus een zeer goede draaitafel , die wel kan worden ge-update , maar niet zeer uitgebreid is vaak ook niet nodig want het apparaat is gemaakt om muziek mee weer te geven...

...Ook zal elke opwaardering een behoorlijk geluids niveau verbetering geven, de mate waarin is ook afhankelijk van de andere componenten van de set...

... indirect zijn er dus wel wat vragen beantwoord. Dat er over een eventueel mankement niet wordt gerept, lijkt me vrij logisch, todat hier uitsluitsel over is verkregen.

Ik mag aannemen dat Haudio hier terzijnertijd wel over zal uitweiden, dus misschien kunnen we dit onderwerp beter even laten rusten ?

Gewoon uitleggen wat er aan de hand is met die Zet 1 ipv er omheen te draaien en naar Marijn te wijzen .....

Ach.. Uiteindelijk is het toch alleen maar een kwestie van luisteren.. Gewoon meenemen welke je het mooist vindt klinken en uitzien.

Groet,

azh

Hoe moet ik dat nu lezen van dat lager? Is met deze platenspeler geen plaat te draaien of is het ondanks alles toch nog een 'high end' speler zoals ze hem ook in de Duitse Audio hebben getest? Ook vind ik het dan vreemd dat ze tijdens die test dan niets gemerkt hebben? Staat er dan inderdaad in Sneek een maandag speler?

Groetjes marjellak.

Hoe moet ik dat nu lezen van dat lager? Is met deze platenspeler geen plaat te draaien of is het ondanks alles toch nog een 'high end' speler zoals ze hem ook in de Duitse Audio hebben getest? Ook vind ik het dan vreemd dat ze tijdens die test dan niets gemerkt hebben? Staat er dan inderdaad in Sneek een maandag speler?

Groetjes marjellak.

misschien zat er geen olie in het lager?

Robin

Ik heb de afgelopen tijd een behoorlijk aantal platenspelers gezien waaronder o.a. de Zet 1. Als ik deze vergelijk met de Fat Bob S (prijs voor de kale draaitafel alle twee 1800 Euro) vind ik de kwaliteit van de Fat Bob S beter. Dan praat ik nog niet over de uitbreidingsmogelijkheden (TMD lager, 2e arm, meerdere moteren) van de Fat Bob S als je daaraan behoefte zou mogen hebben.

Het natuurlijk wel zo dat de Fat Bob S op een snelkookpan lijkt en de Zet 1 er heel fraai uitziet.

Daarom iedereen zijn eigen keuze.

donic

Het natuurlijk wel zo dat de Fat Bob S op een snelkookpan lijkt en de Zet 1 er heel fraai uitziet

Wel een erg mooie snelkookpan.

(smaken verschillen... ik vind de Fat Bob s mooier B) )

Op zich wel opvallend btw, dat beide draaitafels even duur zijn....

Dat zie je toch zelden, binnen 1 merk...