Jump to content

Transrotor Zet 1

AudioBill
 Share

Recommended Posts

In het geval van de ZET lijn is het opvallend dat het lager bijvoorbeeld niet op te waarderen is en de onduidelijkheid - met uitzondering van de prijs - over de top van deze lijn wekt eveneens verbazing.

:(

Volgens mij heeft dat te maken met het verschil in aandrijving op het lager of op het plateau. Het laatste is het geval bij de ZET serie. Overige spelers hebben aandrijving op het lager.

Lager van ZET zal dus niet zo massief uitgevoerd worden en wel bij de overige modellen.

Wel vreemd eigelijk. Het aluminium is toch goedkoper dan het acryl. Ik zou ze hetzelfde gehouden hebben. Alhoewel het acryl van het plateau moet daar weer verspaand worden wat weer duur is.

Het is het een of het ander.

Marketing technisch zou had ik wel het TMD lager in de ZET geplaatst. Dit is op dit moment het onderscheid voor TR tov overige spelers

Mark

Beste Mensen,

Ik ben gaan kijken en luisteren! Wat een mooie platenspeler zeg, precies wat ik zocht, alleen vind ik het jammer dat er een Rega arm op zit, die heb ik nu ook al! Maar een andere arm kost 2000,- meerprijs (SME arm) en dat is natuurlijk te veel voor een speler van 2194,-. Het element valt mij ook 100% mee! Als hij een andere arm had gehad had ik hem meteen besteld, want hij klonk geweldig, wat een rust, en alles klopt!

Ik ga nog ff verder denken,

AudioBill

Hoi Audiobill,

Mooi dat je precies hebt gevonden wat je zocht!

Waar heb je hem beluisterd? Kunnen er geen andere armen op dan de SME?

In het element valt voor een paar tientjes meer makkelijk een beter naaldje te prikken. Ik heb de verschillen gehoord, en het is bij de goldring 1000 serie echt de moeite waard. (Je hoeft toch geen arm te kopen, dus dat scheelt je weer een paar tientjes ;) )

Nu de vragen die jij hier eerder had willen stellen :) :

Hoe klonk hij ten opzichte van andere tafels die je hebt gehoord?

Dynamiek, transparantie, karakter, hoog / laag?

Groet,

azh

Als hij een andere arm had gehad had ik hem meteen besteld, want hij klonk geweldig, wat een rust, en alles klopt!

De Rega armen van Transrotor zijn toch iets gemodificeerd (intern/extern betere bekabeling + ander contrageweicht) of was 't echt een standaard Rega arm ?

Op wat voor set heb je 'm beluisterd ?

Groeten,

Alco

Maar een andere arm kost 2000,- meerprijs (SME arm) en dat is natuurlijk te veel voor een speler van 2194,-. Het element valt mij ook 100% mee! Als hij een andere arm had gehad had ik hem meteen besteld, want hij klonk geweldig, wat een rust, en alles klopt!

AudioBill

Waarom is dat teveel. Niet onderschatten wat een arm moet doen.

Met een Rega mounting kun je volgens mij veel meer kanten op dan met een SME mounting. Kun je de speler niet kopen zonder arm en met een keuze voor mountplate?

Mark

Maar een andere arm kost 2000,- meerprijs (SME arm) en dat is natuurlijk te veel voor een speler van 2194,-. Het element valt mij ook 100% mee! Als hij een andere arm had gehad had ik hem meteen besteld, want hij klonk geweldig, wat een rust, en alles klopt!

AudioBill

Waarom is dat teveel. Niet onderschatten wat een arm moet doen.

Met een Rega mounting kun je volgens mij veel meer kanten op dan met een SME mounting. Kun je de speler niet kopen zonder arm en met een keuze voor mountplate?

Mark

Dat Transrotor toevallig ook de Duitse importeur is voor SME betekent niet dat er geen andere armen op zouden kunnen, tussen de standaardarm en die SME van

De arm en het element zijn inderdaad gemodificeerd, andere kabel, betere ophanging en contragewicht! Ik ben gewoon een beetje uitgekeken op die Rega arm die op elke 'bijna' High End draaitafel is bevestigd, dat is 'maar' het probleem! De kwaliteit is ruim voldoende ook stond ik te kijken van de kwaliteiten van dat elementje! Hoe was het geluid, ik zij al eerder alles klopte, strakke bas met voldoende hoog en vol midden, voldoende dynamiek, enz! Meer heb ik voor mijn '77 - 82' lp's eigenlijk niet nodig! En het belangrijkste bij een platenspeler voor mij, the looks, oogverblindend mooi, op de arm dus na :(

Ik ga eens kijken wat de opties van armen nog verder zijn, maar die SME is er wel voor gemaakt hoor, schitterend...

Conform het Duitse tijdschrift Audio is de upgrade naar Zet 3 een andere arm ik dacht 9.1, een ander element, een meeloopbezem, een platenpuck, motorisolatie en de "zie edit" motorvoeding.

Exact kan ik het nakijken als ik vanavond thuis ben.

edit:

Arm 9.1

mc element Merlo reference

Motorvoeding konstant"

Als losse upgrade in Duitsland totaal 2500 Euro

Groet,

Ren

Sorry hoor, maar zei jij nou:

Meer heb ik voor mijn '77 - 82' lp's eigenlijk niet nodig! En het belangrijkste bij een platenspeler voor mij, the looks, oogverblindend mooi, op de arm dus na sad.gif

Sjee, voor een platenspeler van 2keur+ ... En van dat lager vind ik inderdaad ook een beetje flauw verhaal. Maar goed, wat maakt het grootste verschil bij een platenspeler? Element zegt Piet, arm zegt Harry, lager zegt Linn (niet dat zij nu altijd gelijk hebben, hoor), usw.. Mijn eigen ervaring is in ieder geval dat element en phonotrap samen heel veel bepalen, en die kun je op die ZET1 natuurlijk gelijk vervangen voor een Benz, Lyra en wie weet wat.. Zou ik persoonlijk eerst even naar kijken. En dan een arm, geloof dat de hifiwinkel een copy Stanton maakt voor 25 euri. Who knows..

Maar hij blijft inderdaad erg mooi, persoonlijk de mooiste TR. Is net Rolex, de meest simpele modellen zijn het mooist. Daarna snel wegwezen...

Beste Bill,

Met wat zoekwerk zul je het antwoord op de laatste vraag wel een aantal keren vinden, maar ik wil niet vervelend doen, dus hier is je antwoord.

Een arm kan een andere klank geven als een andere arm. Dan zijn er elementjes die een lichte arm nodig hebben. Die passen dan niet in een zware arm. Dan is er ook nog de persoonlijke voorkeur. De een kan een elementje beter met klassiek vinden en een ander met pop/rock. Met meerdere armen erop hoef je niet telkens te wisselen (wat ook niet zo goed is voor de headshell.

De derde mogelijkheid is dat je wel eens vieze platen hebt, waar je je dure elementje niet aan wilt vernaggelen. In de andere arm een goedkoop elementje waarvan je het niet erg vind dat die door de bagger moet ploegen, is dan mogelijk.

De Transrotor TR9.1 is een gemodificeerde RB900.

Nog een stomme vraag, je platenspeler uitbreiden naar 3 armen! Waarvoor dienen die 2 andere dan? Een zal wel een borsteltje zijn maar wat doet de 3de arm?

Een vraag is nooit dom of stom, enkel het antwoord......

Oeps, nu maak ik het me dus belachelijk moeilijk om hier nu een antwoord op te geven niet? ;-)

Met een tweede of derde arm kun je naar verschillende typen elementen luisteren, zonder dat je elke keer je element uit je arm moet slopen en vervolgens vervangen door een ander. Lekker makkelijk switchen dus zonder veel moeite....(lekker duur ook....)

Sorry, ik ga weer twijfelen. Extra stijf-dubbel-chassis-met trippeleplatinasuperacrylplaat.. Is dit niet weer een tripje in Disney's Audiowonderland? Gaan wij heel erg veel pegels uitgeven op iets wat miniem, if at all hoorbaar is? En dat met een lager wat beter kan? Weet t niet hoor. Zou m of zo kopen (vaak hoort die standaard arm gewoon bij het verhaal) met een beter elempje of iets anders aanschaffen ...

Ik dacht dat Rega een beleid had waarbij ze alleen de 250's en 300's aan externen verkochten? De RB600, 900 en 1000 alleen samen met hun eigen tafels. Is mij ooit verteld door een audioverkoper.

Groet,

azh