dan2listen Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 Afgelopen zaterdag 22 juli heb ik Bij Blue Tube eens kunnen kennismaken met de Klipsch RF7 hoornluidspreker. INSTALLATIE: - 2x Kebschulls 35/70 monoblokken (KT88-buizenversterker gemodificeerd door Machmat) - Audio Innovations 200 MM - Linn Axis + Akito Arm - Clearaudio Quadro Clamp - Ortofon MCA 79 - Mircro Benz Ace L - Klipsch RF7 - van den Hul MC-Gold interlink - Nordost Red Dawn interlink - Nordost Heimdall (Biwired) speakercable - Aldenkamp Hi-Fi kast - Masterbase (alle componenten) - Pioneer DV-737 (DVD) i.p.v. Marantz SA-8400 (SACD) wegens reparatie niet aanwezig Het was toch wel een openbaring, die Klipsch RF-7 hoornluidsprekers, na wat Blue Tube er allemaal de afgelopen periode daarover al had gezegd was het voor mij een geweldige ervaring om deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 leuke recensie van die Klips speakers. Ik zou hem in het topic recensies plaatsen, waar ie thuis hoort. Maar als ik dit zo lees, krijg ook ik steeds meer de neiging om eens bij een zaak binnen te lopen en uitgebreid te luisteren en te vergelijken. En, uiteindelijk in de thuissituatie te kunnen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 leuke recensie van die Klips speakers. Ik zou hem in het topic recensies plaatsen, waar ie thuis hoort. Maar als ik dit zo lees, krijg ook ik steeds meer de neiging om eens bij een zaak binnen te lopen en uitgebreid te luisteren en te vergelijken. En, uiteindelijk in de thuissituatie te kunnen luisteren. Ben jij dan niet tevreden met je huidige spiekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 26 juli 2006 Author Report Share Posted 26 juli 2006 Ben jij dan niet tevreden met je huidige spiekers? Nieuwsgierigheid ontwikkeld de mens..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 leuke recensie van die Klips speakers. Ik zou hem in het topic recensies plaatsen, waar ie thuis hoort. Maar als ik dit zo lees, krijg ook ik steeds meer de neiging om eens bij een zaak binnen te lopen en uitgebreid te luisteren en te vergelijken. En, uiteindelijk in de thuissituatie te kunnen luisteren. Ben jij dan niet tevreden met je huidige spiekers? Jawel, maar ook altijd nieuwsgierig naar wat anderen kunnen presteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Leuke recensie! Zeker in combinatie met buizen kunnen Klipschen heel mooi klinken. Ze geven in elk geval een bepaalde live-ervaring. Zoals gezegd is de opname bepalend, maar dat is juist een positieve eigenschap. Geniet ze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 26 juli 2006 Author Report Share Posted 26 juli 2006 Leuke recensie! Zeker in combinatie met buizen kunnen Klipschen heel mooi klinken. Ze geven in elk geval een bepaalde live-ervaring. Zoals gezegd is de opname bepalend, maar dat is juist een positieve eigenschap. Geniet ze... Hoe klinken de nieuwe van jou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 De RF-7 heb ik uitgeprobeerd op de AV Denon 3806 versterker. Wat mij opvalt is dat er een betere detail uit komt dan uit de B&W Matrix III luidsprekers. Wel is het zo dat ik de Center speaker uit heb gezet want door de traagheid van de B&W klinkt niet alles lekker. Dus als je in een 5.1 opstelling wilt werken, dan is het noodzakelijk om alle luidsprekers te vervangen in hetzelfde merk. Dit laatste is voor mij niet haalbaar op dit moment. Ik wil nog wat leuke kabels kopen van Nordost. Over de RF-7 is natuurlijk genoeg verteld. Nog een keertje dan; Hij klinkt mirakels Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 27 juli 2006 Author Report Share Posted 27 juli 2006 De RF-7 heb ik uitgeprobeerd op de AV Denon 3806 versterker. Wat mij opvalt is dat er een betere detail uit komt dan uit de B&W Matrix III luidsprekers. Wel is het zo dat ik de Center speaker uit heb gezet want door de traagheid van de B&W klinkt niet alles lekker.Dus als je in een 5.1 opstelling wilt werken, dan is het noodzakelijk om alle luidsprekers te vervangen in hetzelfde merk. Dit laatste is voor mij niet haalbaar op dit moment. Ik wil nog wat leuke kabels kopen van Nordost. Over de RF-7 is natuurlijk genoeg verteld. Nog een keertje dan; Hij klinkt mirakels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 De RF-7 heb ik uitgeprobeerd op de AV Denon 3806 versterker. Wat mij opvalt is dat er een betere detail uit komt dan uit de B&W Matrix III luidsprekers. Wel is het zo dat ik de Center speaker uit heb gezet want door de traagheid van de B&W klinkt niet alles lekker.Dus als je in een 5.1 opstelling wilt werken, dan is het noodzakelijk om alle luidsprekers te vervangen in hetzelfde merk. Dit laatste is voor mij niet haalbaar op dit moment. Ik wil nog wat leuke kabels kopen van Nordost. Over de RF-7 is natuurlijk genoeg verteld. Nog een keertje dan; Hij klinkt mirakels Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 He Henk, Ik ben bang dat het nog meer verslaving gaat krijgen dan dat het nu al is. Maar om een goed beeld te krijgen ia het zo slecht nog niet. Even de hitte afwachten en dan wil ik het wel uittesten. Je hoort nog van mij hoe het gaat klinken. Groetjes Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 juli 2006 Report Share Posted 28 juli 2006 Ik ben bang dat het nog meer verslaving gaat krijgen dan dat het nu al is. Wel een gezonde verslaving en leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 28 juli 2006 Author Report Share Posted 28 juli 2006 Je hoort nog van mij hoe het gaat klinken. Hoe het gaat klinken? Dat weet je toch niet van te voren......maar een goed idee om het eens uit te proberen en wil er wel graag bij zijn....zoals die RF7 klinken en dan de RF5 erbij lijkt me interessant maar dan moet er ook een center bij hoor dacht ik zo?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts