Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Erjee
 Share

Recommended Posts

Reclames op de site van sponsoren die betrekking hebben op de doelgroep vind ik idd geen probleem. De vervelende pop-ups met reclame van ringtones en loterijen vind ik een doorn in het oog en horen niet bij een serieuze vereniging.

Volgens mij balen de leden er zelf ook behoorlijk van als ze op hun eigen site kijken. :blink:

Vanavond gaan we hier naar "luisteren"....

>>>>>

hero.jpg

Met meer dan 300 verkochte exemplaren op enkele weken tijd is de Nespa stevig op weg het best verkochte accesoire ooit te worden!

Niet verbazend als je weet dat je vanaf 0.29 euro (29 cent) per CD kan genieten van een van de grootst mogelijke upgrades voor uw set.

De Nespa heeft in zijn prille bestaan al heel wat doen bewegen in audioland,

Vanavond gaan we hier naar "luisteren"....

>>>>>

hero.jpg

[...]

Ik laat me verrassen

:)

Ik ben benieuwd of je de verdampte gassen kunt ruiken...

Men bedacht een remedie om die ingesloten gassen te verwijderen. De cd wordt in het toestel geplaatst en rondgedraaid zoals in een cd-speler. Vervolgens worden salvo

Ik laat me ook verrassen :)

Voor de zekerheid neem ik m'n pinpas mee; als het werkelijk zoveel brengt neem ik 'm gelijk mee!

Tot vanavond!

Ik zou een recorder meenemen om een echt vergelijk te maken.

Groet,

Jacco

Goed idee; ik heb nog ergens een Minidiscrecordertje liggen.

En de microfoon van m'n Behringer Ultracurve.

Genoeg zo?

:D

;)

Voor jou misschien wel. Ik zou iets meer meenemen. :lol:

Groet,

Jacco

Nou, kom op Dekkersj,

Verras ons vanavond nou eens positief.

Je bent van harte welkom, in ieder geval.

OK?

Ik ben altijd positief! En ook nuchter...

Vanavond zou ik graag langskomen, ware het niet dat het (te) kort dag is. Wellicht een volgende keer.

Groet,

Jacco

Een groot succes!

Zo wil ik de demo van de Nespa #1 wel noemen. :)

De avond was eigenlijk erg rommelig en gestresst begon;

De eigenlijke demo-gever was plotseling ziek geworden en hij zo een goeie cd-speler mee hebben genomen.

Stonden we daar; speakers, versterker-combo, kabels, wat tweaks, de Nespa #1, maar geen bron...

We konden wel een ouwe Pioneer cd-wisselaar lenen van de bar, maar dat klonk echt ZELDZAAM slecht. Brrrrrrrrrr. :(

Gelukkig was 1 van onze leden bereid snel even naar huis te rijden om zijn dure Denon multiplayer met Nordost Frey interlink te halen.

De Denon met de Classe voor- eindversterker verbonden, luidsprekers waren weer de Classic 60s.

Die kenden we inmiddels. Daardoor viel zo snel op dat het eigenlijk nog steeds niet klonk; dun, rasperig, plat, geen fundament. Kortom; beroerd! :unsure:

Op zoek naar verbeterpunten ontdekten we dat de stekkers van de apparatuur niet goed in fase gestoken zaten, de kabelhaspel (jajajaaaa, we weten

Ik ben waarschijnlijk een van de Mwaaah mensen...

Omdat ik al vaak demo's van dit soort heb meegemaakt wil ik de boel even wat nuanceren.

Ik vond de demo een hoog standwerkersniveau hebben. Hoe vaak ik niet gehoord heb wat de verbeterpunten dan waren weet ik niet, maar je zou het bijna gaan geloven. :rolleyes:

Toch meende ook ik verschil te horen. de door Erjee genoemde effecten waren hoorbaar, maar ik vraag me af of het niet door ons enthousiasme kwam.

Jammer is dan alleen weer, dat op die ene CD waar er een van is behandeld en de andere niet, het "verschil" plotseling veel kleiner blijkt. ;)

Doordat er mensen waren die hun CD behandeld wilde hebben kwamen we eigenlijk niet aan de andere dubbel CD's toe. Een gemiste kans. :(

Een groot deel van dergelijke demo's werken op het principe dat bij vrijwel elk nummer het intro veel beter is. Na omschakelen klinkt het dan altijd beter. Dit werd later ondervangen door telkens een klein stukje van het begin te laten horen voor de behandeling.

Ik vond in elk geval de verbetering door het opwarmen van de installatie een stuk groter dan die door de flitser.

Echte zakkenvuller kun je het echter ook niet noemen. Men claimt n.l. dat het effect op een CD blijvend is.

Ik ben kennelijk de enige die het apparaat gehoord heeft maar dit dus niet gaat kopen (voorlopig).

Ik vraag me trouwens ook af hoe het kan werken, wanneer in de Denon alle data eerst in een buffer gaat en daarna pas wordt vrijgegeven.

Weer een ervaring rijker.... :)

... die ene CD waar er een van is behandeld en de andere niet, het "verschil" plotseling veel kleiner blijkt. ;)

Dat vond ik ook heel grappig.

Zonder dat IEMAND het wist had ik de oudste van de Venice CD's voorzien van een Peter Belt Rainbow Foil stickertje.

En laat nou net DIE door de meesten als de best klinkende te worden gekozen. :cool2:

Zelfs zo goed, dat de "standaard" CD snel een tweede behandeling moest ondergaan om op hetzelfde (of hogere?) klankniveau te komen als de "foiled" CD!!! B)

Ik ben kennelijk de enige die het apparaat gehoord heeft maar dit dus niet gaat kopen (voorlopig).

Nee hoor, Hans. Je bent niet de enige die dat laat.

;)

[...]

Ik vraag me trouwens ook af hoe het kan werken, wanneer in de Denon alle data eerst in een buffer gaat en daarna pas wordt vrijgegeven.

[...]

Niet doen, het is een sociaal gebeuren. Daar moet je geen verklaring voor willen vinden.

Groet,

Jacco