Jean Sibelius Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Sommige weekenden beginnen wel heeeeeeel vroeg, voor sommigen. Sommige mensen posten wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 17 november 2006 Author Report Share Posted 17 november 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Hallo Hans, Lijkt het resultaat een beetje op poetsen/schoon maken of is er meer mee te halen? Groet, Leobus Daar lijkt 't wel op. Meer openheid, schoner, zwarter. Sorry voor de audiofiele termen... Nou zijn 't altijd deze aspecten die bij spullen van twijfelachtig allooi naar boven komen. Ik denk dus dat ik mezelf gewoon heb zitten (of laten) belazeren. Tja, ik ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 Nou zijn 't altijd deze aspecten die bij spullen van twijfelachtig allooi naar boven komen. Ik denk dus dat ik mezelf gewoon heb zitten (of laten) belazeren. Nou Hans, Van de 20 man die aanwezig waren, waren er zo'n 15 die hetzelfde waarnamen... (de andere 5 hoorden niks of onthielden zich van commentaar, schat ik), dan lijkt me de mogelijkheid van "belazeren" toch wel uitgesloten. Heb gewoon wat meer vertrouwen in je eigen zintuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Ik vraag me dus of OF die verschillen er wel waren. Ik had ook het gevoel dat er verschil was. Echter, zoals hierboven al gezegd heb ik weinig vertrouwen in de demo methode. Ik vindt n.l. dat je de luisteraars zelf moet laten concluderen. Bovendien is de wachttijd veel te lang en het vergelijk met dezelfde CD's voor mij mislukt. Ik blijf van mening dat de Nespa in verschillende gevallen wel degelijk een verschil lieten horen op de gebruikte set (zo goed vertrouw ik mijn eigen oren en mijn beoordelingsvermogen wel). Maar het blijft natuurlijk wel van belang om te verifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Dit lezende ga ik ervan uit dat de Nespa 1 gedemonstreerd is. Dan is het idd lang wachten tussen het luisteren na de niet behandelde en de wel behandelde. De andere Nespa doet hetzelfde, maar dan veel sneller. Dan is de tijd die voor de behandeling nodig is veel geringer. Eigenlijk is die snelle beter voor een demo Ik vind het ding nogal aan de prijs. Een demo heb ik nog niet meegemaakt (was in Brussel op de hifishow blijkbaar niet mogelijk). Misschien dat ik een deze dagen eens zelf ga experimenteren met een flitsbuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Dit lezende ga ik ervan uit dat de Nespa 1 gedemonstreerd is. Dan is het idd lang wachten tussen het luisteren na de niet behandelde en de wel behandelde. De andere Nespa doet hetzelfde, maar dan veel sneller. Dan is de tijd die voor de behandeling nodig is veel geringer. Eigenlijk is die snelle beter voor een demo Ik vind het ding nogal aan de prijs. Een demo heb ik nog niet meegemaakt (was in Brussel op de hifishow blijkbaar niet mogelijk). Misschien dat ik een deze dagen eens zelf ga experimenteren met een flitsbuis Ik kreeg laatst een groene stift van iemand en sinds dien behandel ik mijn CDR's ermee en ik hoor meer detail,openheid enz. Dat is een stuk goedkoperder. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 18 januari 2007 Author Report Share Posted 18 januari 2007 MEDEDELING Als gevolg van het ziek worden van onze gast kan de demo van vanavond helaas NIET doorgaan. Ik hou u op de hoogte over de nieuwe datum van de demo van Hay End Audio. Met vriendelijke groet, Bestuur Audioclub Oost Brabant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 MEDEDELING Als gevolg van het ziek worden van onze gast kan de demo van vanavond helaas NIET doorgaan. Ik hou u op de hoogte over de nieuwe datum van de demo van Hay End Audio. Met vriendelijke groet, Bestuur Audioclub Oost Brabant. Vorige keer kon ik niet.. nu gaat het niet door... Gelukkig w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Inderdaad ERG jammer... Ach, volgende week naar Kharma dat maakt alles weer goed!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 18 januari 2007 Author Report Share Posted 18 januari 2007 MEDEDELING Als gevolg van het ziek worden van onze gast kan de demo van vanavond helaas NIET doorgaan. Ik hou u op de hoogte over de nieuwe datum van de demo van Hay End Audio. Met vriendelijke groet, Bestuur Audioclub Oost Brabant. Vorige keer kon ik niet.. nu gaat het niet door... Of wordt deze avond b.v. volgende week "ingehaald"...??? Wees gerust, Hans. Harry vond het net zo vervelend als iedereen. Misschien nog wel vervelender, want hij had zich zeer verheugd en heel goed voorbereid voor deze demo. En jawel: deze demo wordt ZEKER ingehaald. We zullen samen met Hay End Audio overleggen wanneer deze inhaalslag gaat plaats vinden. In ieder geval een andere donderdag v.d. maand. Zoals gezegd: we houden jullie op de hoogte hiervan. Tot zaterdag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Ik had de indruk dat er veel meer bezoek bij OLS was dan bedoeld... Het halve HT-forum was er n.l. ook. Daardoor was het gezellig druk, maar minder plaats om fatsoenlijk te kunnen luisteren. Ik vond de kleine set in de middelste linker luisterruimte het meest meevallen. De grote het meest tegen. Het zal wel aan m'n verwachting liggen, maar ik had meer gehoopt. Bovendien werd er met die grote set veeeeeeeeeeeeel te hard gedraaid. Begrijpt OLS niet dat hard GEEN kenmerk van kwaliteit is. Daarintegen presteerde de kleine OLS speakers boven verwachting. Toch een diep laag en een kernachtig geluid. Bovendien een mooie plaatsing. M.b.t. de set in de eerste ruimte rechts, hier kan ik niet heel veel over zeggen. Eerst stond ik n.l. in een hoek waar het laag ernstig overheerste. Op de "luxe" fateuils was het veel beter, maar daar was het laag zelfs aan de dunne kant. Wel een prachtig stereobeeld en veel detail. Helaas verzoop veel van die detailering in het kabaal wat door de muren kwam. Het was wel weer een gezellige boel. Zo was het na het beluisteren van deze drie sets, plotseling 13:10 uur. Met nog bijna een uur te rijden en een volgende afspraak om 14:00 uur zat 't er maar krap in... Gelukkig had m'n bezoeker vertraging door een ongeluk bij Eindhoven. Op naar 15 februari... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 De kleinste set heb ik nauwelijks kunnen beoordelen, ik was nogal afgeleid door het waanzinnig slechte beeld op de TV. De grote set viel me nogal tegen, in ieder geval kon ik er niet aan af horen dat je voor de prijs van deze set een kleine villa-wijk kunt kopen. De andere set waar je over schrijft was ik erg over te spreken. Voor mij viel daar eigenlijk alles op zijn plaats, ik heb er dan ook een uur naar zitten luisteren, heerlijk gewoon. Al met al een leuke middag en duidelijk een ervaring rijker. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 A,s, donderdag Daluso... link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 juni 2007 Author Report Share Posted 16 juni 2007 Highly Recommended demo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Volgende week donderdag (16 augustus) wordt 't wel heel erg leuk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Een kleine toelichting op het plaatje hierboven... Joenit komt volgende week met de onderstaande apparatuur - Einstein The Tube voorversterker - Einstein The Light in the Dark stereo einversterker - Einstein Final Cut MK 60 mono einversterkers - Einstein The Turntables Choice MC voorversterker - Einstein The Source prototype CD speler (primeur in Nederland hopelijk gaat dit lukken!) - Totem Wind luidsprekers - Bekabeling is van The Chord Company - Rega P9 platenspeler - Partington Audio meubels Niet leden zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 november 2007 Report Share Posted 15 november 2007 Vanavond ook weer wat speciaals... EC designs Iets voor Erik Klijnsmit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2008 Report Share Posted 16 januari 2008 Donderdag 17 januari 2008 om 20.00 uur: Willem van de Brug komt namensArray voor de tweede keer naar onze audioclub Array is een Nederlandse (Brabant) fabrikant van high-end versterkers en kabels. Deze versterkers worden vooral in de USA geprezen. De versterkers zien er ook zo perfect uit dat je bijna niet kan geloven dat het hier om een Nederlands product gaat.. De set zal opgebouwd worden uit Philips SACD1000 (SA)cd speler Array Obsydian A3 voorversterker Array Quartz M-2 eindversterkers Yara Design type Pallas luidsprekers Array Opal interlinks Array Geode-2 luidsprekerkabels Array Topaz netkabels Siltech Octopus stekkerdoos Finite Elements Spider audiorack Daar Array geen luidsprekers in het programma heeft, wordt gebruik gemaakt van "de Stemvork" Yara Design type Pallas. Deze is voorzien van twee Usher 22 cm units en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Even dit draadje omhoog trekken... Bij de ledenvergadering van afgelopen donderdag bleek dat het aantal leden door allerlei omstandigheden is teruggelopen tot 40 (mede door het ontstaan van audioclub Zuid Limburg). Er is dus weer ruimte voor wat uitbreiding. We vinden het ideale ledenaantal n.l. 50. Onze leden komen uit een groter deel van Nederland dan alleen Oost Brabant, dus wanneer je het niet erg vind om een wat grotere afstand af te leggen ben je ook van harte welkom. Zo hebben ook enkele leden woonachtig in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Even dit draadje omhoog trekken... Bij de ledenvergadering van afgelopen donderdag bleek dat het aantal leden door allerlei omstandigheden is teruggelopen tot 40 (mede door het ontstaan van audioclub Zuid Limburg). Er is dus weer ruimte voor wat uitbreiding. We vinden het ideale ledenaantal n.l. 50. Onze leden komen uit een groter deel van Nederland dan alleen Oost Brabant, dus wanneer je het niet erg vind om een wat grotere afstand af te leggen ben je ook van harte welkom. Zo hebben ook enkele leden woonachtig in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Even dit draadje omhoog trekken... Bij de ledenvergadering van afgelopen donderdag bleek dat het aantal leden door allerlei omstandigheden is teruggelopen tot 40 (mede door het ontstaan van audioclub Zuid Limburg). Er is dus weer ruimte voor wat uitbreiding. We vinden het ideale ledenaantal n.l. 50. Onze leden komen uit een groter deel van Nederland dan alleen Oost Brabant, dus wanneer je het niet erg vind om een wat grotere afstand af te leggen ben je ook van harte welkom. Zo hebben ook enkele leden woonachtig in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts