Jump to content

open deur intrappen....

festivalbeast
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Ik ben zelf tot de konklusie gekomen dat dit dus wel het geval is.

Kijk elke kabelfabrikant heeft zo z'n eigen ideen hoe een kabel hoort te klinken als je dit doorvoert van de bron tot de luidspreker

geeft dit naar eigen bevindingen het beste resultaat.

Ikzelf ben uitgekomen op bekabeling van Cardas, hoewel ik zeker andere topkabels heb geprobeerd in combinatie, klinkt hetgene waarmee ik nu draai naar mijn mening het meest in evenwicht.

Je gaat toch ook geen goedkope versterker aan een dure CD-speler hangen.

Ikke wel :D

Mijn vorige versterker kostte 14 jaar geleden, nieuw 1600,- Gulden, terwijl m'n CD-speler 3 jaar geleden nog 8600,- Gulden moest kosten.

Wellicht voor sommigen een vreemde situatie/combinatie, maarja... die Naimoholics gaan soms ver in hun 'source-first' filosofie :rolleyes:

Aan kabels zal ik echter nooit echt veel uitgeven. Ik zal de laatste zijn die beweerd dat kabels geen verschil teweer kunnen brengen, maar mijn ervaring met kabels is wel, dat juist op dat gebied prijzen weinig zeggen.

Zo kost m'n interlink zo'n 80,- euro en m'n speakerkabel 22,50 euro. (2x2,5 mtr, exlc: banaanstekkers)

Groeten,

Alco

Zo lang ik weinig tot geen verschil hoor tussen mp3's die uit m'n computer komen en dezelfde muziek op originele cd uit m'n cd-speler, dan ga ik echt geen dure kabels kopen :) En daarna, als ik wat betere spullen heb, die wel duidelijk verschil laten horen, waarschijnlijk nog steeds niet ;):D

Geplaatst door Kermit:

Wat is het audioleven voor mij toch simpel. Mijn 'filosofie' over kabels is dat ze signaal moeten transporteren. Niets toevoegen, niets weghalen. Smakeloos dus. En dat blijkt verrassend eenvoudig te realiseren...

Fantastisch toch, als je dit met standaard kabels kunt realiseren..

Ik denk dat veel hifiliefhebbers jaloers op je zullen zijn ;)

Het is net als met roken; Als je het niet doet bespaar je een hoop geld, het is toch een financieel ongezonde gewoonte.

Zo heb ik zelf al bijna een jaar geen dure kabels gekocht, eigenlijk ben ik er nog niet aan begonnen. Soms proberen ze me wel te verleiden, ik zie er veel om heen, maar ik hou nog vol, o.a. gesteund door Kermit en Erik..

;)

Geplaatst door cgm:

Het is net als met roken; Als je het niet doet bespaar je een hoop geld, het is toch een financieel ongezonde gewoonte.

Zo heb ik zelf al bijna een jaar geen dure kabels gekocht, eigenlijk ben ik er nog niet aan begonnen. Soms proberen ze me wel te verleiden, ik zie er veel om heen, maar ik hou nog vol, o.a. gesteund door Kermit en Erik..

;)

Gesteund of heb je je daardoor tekort gedaan?

Voor jou een vraag, voor de kenner een weet..

Geplaatst door Bird:

Ik ben zelf tot de konklusie gekomen dat dit dus wel het geval is.

Kijk elke kabelfabrikant heeft zo z'n eigen ideen hoe een kabel hoort te klinken als je dit doorvoert van de bron tot de luidspreker

geeft dit naar eigen bevindingen  het beste resultaat.

Ikzelf ben uitgekomen op bekabeling van Cardas, hoewel ik zeker andere topkabels heb geprobeerd in combinatie, klinkt hetgene waarmee ik nu draai naar mijn mening het meest in evenwicht.

En nu weer on topic.

Bij Array zou dat niet kunnen, want ze hebben geen netkabels. Zouden die kabels dan onbruikbaar zijn.

confused.gif

Ik zal eens een paar voordelen van negerzoenen opnoemen:

- Ze werken uitstekend door het amorfe vullingsmateriaal.

- Het bodemwafeltje voegt zich uitstekend naar de ondergrond, dus een heel goed contact

- Het is audiobranche vreemd, dus normale verkoopprijzen. Ze zijn dus heel goedkoop

- Je hoeft ze nooit weg te gooien! Integendeel: als je ze zat bent, dan eet je ze op. Kom daar maar eens om bij Spikes of Masterbase!

- Er zit geen patent op voor audio-visuele toepassingen

- Chocolade aan de buitenkant heeft grote kleefkracht, dus alles staat extra stevig. Ik heb gehoord dat ze met een audiofiele versie bezig zijn met verhoogde kleefkracht, maar die worden fors duurder: ongeveer 89 Euro in een doosje van 4 met certificaat.

Geplaatst door Bird:

Gesteund of heb je je daardoor tekort gedaan?

Voor jou een vraag, voor de kenner een weet..

Haha. Ook ik hoor heus wel de (minimale) verschillen tussen kabels, al ben ik geen "kenner", maar voor het geld dat ze voor sommige kabels durven te vragen heb ik voorlopig nog andere bestemmingen.

Je bent natuurlijk pas een kenner als je je in de filosofie van de kabelmaker hebt verdiept. Studeren dus, mijn beste CGM, en laat je vooral door de 'kenners' goed uitleggen waar de winsten zitten. Dan kom je er pas achter wat je tot nu toe allemaal gemist hebt. Het is gewoon vreselijk. Wist je dat bijvoorbeeld dat Mozart, Tchaikovsky, Bach en zelfs Rogers & Hart allemaal muziek gemaakt hebben, zonder rekening te houden met kabels! En wij maar roepen dat die muziek zo schitterend is. Nou vr

Ja, de filosofie is het enige waar ik me als leek aan vast kan houden. Ik heb nog nooit gelezen bij de specificaties welke verbeteringen ik precies kan verwachten bij toepassing van een bepaalde kabel.