Jump to content

2 x MJ reference 1 mk1 subwoofer

RALF
 Share

Recommended Posts

ik wil dmv 2 dezelfde subwoofers aangesloten op de sub out een betere verdeling van het laag zien te krijgen

ik heb een lastige luisterruimte van 13 x 5 meter en speel in de breedte van deze ruimte, in het achterste gedellte van 6 x 5 m, hierdoor heb ik op rechts een enorm gat zitten wat toch van lag voorzien dient te worden

heb het al met 1 enkele sub geprobeert, maar zelfs de huidige Rel stadium II is niet voldoende, nu wil ik dus met 2 x eenzelfde sub het LFE signaal weergeven om toch een diep en strak laag te verkrijgen,

de subwoofers hebben beide 120 watt mosfet amos en een 27 cm Alocone aluminium woofer in een basreflex afstemming

ik denk dat een DSP ook wel nodig zal zijn om eventuele pieken en dalen tegen te gaan in de frequentie karakteristiek van 20-150 hz

ik heb de beschikking obver een db meter en een Omnes DBC12, dit is een kastje welke tussen sub out en de subwoofer amp wordt aangesloten en waa r dmv dsp

2 subs onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingesteld

er kan bv fase, bassboost en dus ook correctie van pieken en dalen worden ingesteld

heeft er iemand ervaring of tips voor een dergelijke set up van subwoofers

vandaag de 2 MJ subs binnengehad en op het LFE signaal aangesloten

eerste indruk zeer goed, gaat minder diep dan de rel stadium, maar meer druk in het laag en een snel en strak lag, eerst maar een aantel dagen even de woofers los laten spelen

de woofers zijn 27 cm Alcone ac10 HE aluminium woofers met een forse magnet erachter.de sub gaat zeker tot 25 hz en dat is ruim voldoende, de fase die regelbaar is van 0 tot 180 o is echt handig en laat de subs makkelijk plaatsen

vandaag de 2 MJ subs binnengehad en op het LFE signaal aangesloten

eerste indruk zeer goed, gaat minder diep dan de rel stadium, maar meer druk in het laag en een snel en strak lag, eerst maar een aantel dagen even de woofers los laten spelen

de woofers zijn 27 cm Alcone ac10 HE aluminium woofers met een forse magnet erachter.de sub gaat zeker tot 25 hz en dat is ruim voldoende, de fase die regelbaar is van 0 tot 180 o is echt handig en laat de subs makkelijk plaatsen

Dat laag trekt nog wel bij.

zelf na verschillende Rell naar MJ gestapt, naar een maandje hoorde ik toch tonen die ik voordien nooit gehoort had.

sucses met je aankoop.

Theo

de MJ subs zijn echt blijvertjes voor op het LFE signaal, echt strak en toch wel diep laag, afgelopen dagen flink ingespeeld en aan het schuiven geweest

en de bas is er hoorbaar op vooruit gegaan, heb de subs toch op spikes gezet en dat is toch ook weer een lichte verbetering