René N. Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik ga een audiorack maken. Met als voorbeeld het Callas rack. Met draadeinden en zandgevulde dragers. Mijn apparatuur staat nu in een waaibomen-houten kast op een redelijke afstand van elkaar. Maar: hoe moet ik dat in een nieuw rack opstellen? De platenspeler komt op een apart rack boven het vloerstaande rack aan de muur te hangen. Maar welke invloed heeft bijvoorbeeld een CD speler op de gevoeligheid (storing???) van de phono-pre of het element? Of wat is de invloed van de vv op de platenspeler? En kan de phono pre naast de platenspeler staan of liever een plankje lager? Ja, ik weet het. Luisteren. Maar misschien is er al ervaring op dat gebied zodat ik daar bij voorbaat rekening mee kan houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Als de apparatuur in een ordentelijke metalen (alu, koper, blik) kast zit, dan zou extra afscherming toch niet veel uit moeten maken. Hooguit kan wat extra afstand van de voeding van de (eind) versterker wel nuttig zijn (magnetisme laat zich nauwelijks door alu/koper/blik tegenhouden). Warmte ontwikkeling lijkt me wel iets om rekening mee te houden. En gewicht (ivm de stabiliteit van het rek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Ik sluit mij aan bij Duck-Twacy. Met name warmte-ontwikkeling is een aandachtspunt, voor de rest maakt het volgens mij niet zoveel uit. Om te voorkomen dat alle bekabeling kris-kras door elkaar loopt, staat bij mij als volgt: Eindversterker op de onderste etage (meteen laag zwaartepunt) Voorversterker "in het midden" in verticale zin (SA)CD/DVD-speler staat een etage boven de voorversterker Draaitafel bovenop het rack Alle netsnoeren zijn naar de rechterkant van het rack geleid zodat deze niet tussen de interlinks lopen. Ik denk niet dat dit allemaal gehoormatig invloed heeft. Het is vooral zo gedaan om het opgeruimd & netjes te houden. Dat vind ik persoonlijk ook heel wat waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts