Silversurfer Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Deze is ook niet verkeerd geloof ik: Kenwood L-07D Zelf draai ik met deze: Dual CS-5000 met een Denon DL160 element, heb er nog een Yamaha MC9 als reserve bij Misschien niet te vergelijken met bovenstaande creaties, maar toch zeker geen slechte draaitafel. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Deze is ook niet verkeerd geloof ik:Kenwood L-07D Leuke site er staat zelfs iets over mijn zeer oude en trouwe Toshiba SR370 in Japan Aurex genoemd. 'K moet'm toch eens wat oppoetsen en voorzien van een leuk elementje. Misschien een plaat Mu-metaal onder het plateau, eventueel samen met wat ERS-papier om'm nog wat stiller te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Ik raak steeds meer onder de indruk van wat er ''vroeger'' op top-hifi gebied verkocht werd. Ik zeg het al een tijdje. Er zijn eerder al zoveel mooie spullen gemaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Wat is een topper van toen, "mijn" Oracle bouwen ze nog steeds evenals een LP 12 en een Mitchell. Vaak zijn oude zaken alleen maar wat verfijnder uitgevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 augustus 2006 Report Share Posted 6 augustus 2006 Dit toppertje van toen wordt weer opnieuw gemaakt: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 volgens mij gaan bij een aantal mensen de ogen/oren open .... die toppertjes van toen zijn nu voor een appel en een ei te verkrijgen .... alhoewel, wellicht betaal je de aankoopprijs, maar dat is nu wel op te hoesten... we worden sentimenteel .... haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 8 augustus 2006 volgens mij gaan bij een aantal mensen de ogen/oren open .... die toppertjes van toen zijn nu voor een appel en een ei te verkrijgen .... alhoewel, wellicht betaal je de aankoopprijs, maar dat is nu wel op te hoesten... we worden sentimenteel .... haha Of we sentimenteel worden ? Zou kunnen, maar in mijn geval, ik ben van 1968, dus in de jaren 80 was ik me niet echt bewust van de toenmalige top. Was veel te druk met andere dingen bezig, en was daar ook nog ineens de cd-speler. In de jaren 90 ben ik me wel intensief met audio bezig gaan houden, maar was een platenspeler alleen leuk voor erbij (ik kreeg namenlijk van iedereen in mijn omgeving oude lp's). Pas vanaf 1998 ben ik me echt gaan verdiepen in het platenspeler-gebeuren, en kocht ik mijn eerste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Als ik het me goed herinner, waren deze AE1's zo'n 10-12 jaar geleden 399 gulden het stuk, de ''reincarnaties'' 699 euro !!! Dat is bijna een verviervoudiging 399,- Gulden ?! Ik weet niet hoe je daar bij komt Arden De AE1 stamt van rond 1987/88 en kostte toen rond de 3400,- Gulden p.p. (heb ze zelf nieuw gekocht, begin jaren '90) Ik denk dat je in de war bent met de AE100. (Die lijkt er wel veel op. (is alleen gefineerd, en heeft scherpere hoeken) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 Veeel te goedkoop. Zelfs toen al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 De AE1 stamt van rond 1987/88 en kostte toen rond de 3400,- Gulden p.p. Kan kloppen, in een overzicht uit 1990 staan ze voor 1725 gulden per stuk, dan is de prijs van nu helemaal zo gek nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 8 augustus 2006 Ik denk dat je in de war bent met de AE100. Is heel goed mogelijk hoor, in dat geval mijn excuses, ik zie die advertenties van Viertron nog wel heel levendig voor me, met ook die Kelly Transducers (of zo iets), een volledige pagina in de Home Studio en de HVT. Dat het om de AE ... ging weet ik nog wel, ook de prijs van 399 gulden, en ze zagen er inderdaad ook ongeveer zo uit. Ik beroep me maar op mijn onderschrift... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 8 augustus 2006 Hodie mihi cras tibi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 8 augustus 2006 Ex falso sequitur quodlibet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 [...]leeft er nog iets van Acoustic Research ? Dat was misschien niet de absolute top, maar dat merk deed toch ook best leuk mee ?[...]luidsprekers, enz, die ze dacht ik toch ook maakten. Luidsprekers heb ik ooit gehad, types enzo weet ik niet meer. Vooral de baschassis zagen er apart uit. Ronde speaker met een hele grote gevouwen ovale dustcap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 [...]leeft er nog iets van Acoustic Research ? Dat was misschien niet de absolute top, maar dat merk deed toch ook best leuk mee ?[...]luidsprekers, enz, die ze dacht ik toch ook maakten. Luidsprekers heb ik ooit gehad, types enzo weet ik niet meer. Vooral de baschassis zagen er apart uit. Ronde speaker met een hele grote gevouwen ovale dustcap. AR. deed indertijd wel degelijk mee met de top, met name bij liefhebbers van klassieke muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 AR. deed indertijd wel degelijk mee met de top, met name bij liefhebbers van klassieke muziek. Een heleboel over de AR speakers is op de classicspeaker pages te vinden. Op een bepaalde manier vond ik ze altijd erg vergelijkbaar met Cabasse, die grote majestueuze kasten met getrapte baffle. De "Sloop", "Albatros", "Go Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Op een bepaalde manier vond ik ze altijd erg vergelijkbaar met Cabasse, die grote majestueuze kasten met getrapte baffle. De "Sloop", "Albatros", "Go Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 9 augustus 2006 Ik vond zojuist wel een Acoustic Research versterker op E-bay, maar geen type aanduiding of wat voor info dan ook. Verder is het wat dit merk betreft akelig stil op het net... ... iets anders waar ik ook nog steeds voor warm kan lopen, zijn de Accuphase oldies. Kijk voor de gein maar eens naar de pre's, en naar de poweramps. Nou goed, laten we de geintegreerde jongens er ook maar bij zetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 9 augustus 2006 Op een bepaalde manier vond ik ze altijd erg vergelijkbaar met Cabasse, die grote majestueuze kasten met getrapte baffle. De "Sloop", "Albatros", "Go Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Een beetje rondsurfend op het net kwam ik diverse top-tafels van weleer tegenThorens bijvoorbeeld... ...is er nu nog iemand die met een dergelijke tafel draait, of kom je deze alleen nog in musea tegen ? Ik heb deze Thorens thuis staan, weliswaar met slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Cabasse Albatros Specs: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Hallo mijn Jean-Marie Reynaud (JMR) Opus 2 speelt bij mij al bijna 20 jaar (1987) sorry ik ben nog niet zo handig met foto,s plaatsen (moet nog veel leren op computergebied) ben er nog steeds nog mee in mijn nopjes. gr. Mr. guzzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Nog meer tips met toppers van toen ? Audiolab, Etude, Translator, Driade..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 augustus 2006 Author Members Report Share Posted 9 augustus 2006 Hallo mijn Jean-Marie Reynaud (JMR) Opus 2 speelt bij mij al bijna 20 jaar (1987) sorry ik ben nog niet zo handig met foto,s plaatsen (moet nog veel leren op computergebied) ben er nog steeds nog mee in mijn nopjes. gr. Mr. guzzi. Deze toevallig ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 9 augustus 2006 Report Share Posted 9 augustus 2006 Hoi Arden, ik heb de Opus 2, wat precies de verschilen waren weet ik niet meer, het enige wat zichtbaar is , is het basreflexpoortje aan de onderkant, die zit bij mij aan de achterkant onderaan geplaatst, verder ziet er exact het zelfde uit, wit + spikes. Gr. Mr. Guzzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts