leobus Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Beste Niels, Je onderkent een menselijke eigenschap bij jezelf. Jij gaat er kritisch mee om. Waarom ga je ervan uit dat audiofielen dit niet doen. Ook audiofielen weten dat ze een onderbewustzijn hebben. Ook zij zullen kritisch kunnen zijn ten opzichte van modificaties, nieuwe aanschaffen, enz. En reken maar dat ze dat (op voorhand al)ook zullen zijn. (soms gaat het om veel geld bijvoorbeeld) Waarom vertrouw je de reacties van deze enthousiastelingen dan niet? Ik hoop niet dat er een zekere minachting van je medemens ten grondslag ligt aan je reacties. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Dit vind ik gelul Niels. Ik kreeg een werkelijk veel en veel beter presterende cd speler terug van Bas. Ook had ik in de tussen liggende tijd een leenspeler van Bas, die mij beslist niet beviel. Ik vond hem zelfs een stuk minder dan de ongemodde van mijzelf. Op het moment dat ik weer naar eigen gemodde speler kon luisteren was dat gewoon een openbaring. Heb je je gemodde speler naderhand ook weer vergeleken met een ongemodde van hetzelfde type? Of heb je 'm alleen vergeleken met het leen-model van Bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Beste Niels, Je onderkent een menselijke eigenschap bij jezelf. Jij gaat er kritisch mee om. Waarom ga je ervan uit dat audiofielen dit niet doen. Ook audiofielen weten dat ze een onderbewustzijn hebben. Ook zij zullen kritisch kunnen zijn ten opzichte van modificaties, nieuwe aanschaffen, enz. En reken maar dat ze dat (op voorhand al)ook zullen zijn. (soms gaat het om veel geld bijvoorbeeld) Waarom vertrouw je de reacties van deze enthousiastelingen dan niet? Ik hoop niet dat er een zekere minachting van je medemens ten grondslag ligt aan je reacties. Groet, Leobus Meestal krijg je dit soort reacties van mensen die dit zelf niet willen en/of durven(?). Of omdat ze denken dat er aan het ontwerp af fabriek niets te verbeteren valt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Na een prachtige week vakantie thuis aangekomen en wat muziek opgezet. Wat blijkt ... alles klinkt veeeeeel beter dan voor mijn vakantie!!! En er was niets veranderd! Welke referentie heb je nog na een week? Het is een herinnering. In hoeverre kun je details van klankkenmerken blijven onhouden? PS. Nu ben ik aan 't denken om, om de andere week, een week op vakantie te gaan. Dan bespaar ik mij de kosten van een upgrade van mijn installatie Groeten, Sofa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Na een prachtige week vakantie thuis aangekomen en wat muziek opgezet. Wat blijkt ... alles klinkt veeeeeel beter dan voor mijn vakantie!!!En er was niets veranderd! Welke referentie heb je nog na een week? Het is een herinnering. In hoeverre kun je details van klankkenmerken blijven onhouden? PS. Nu ben ik aan 't denken om, om de andere week, een week op vakantie te gaan. Dan bespaar ik mij de kosten van een upgrade van mijn installatie Groeten, Sofa. Beste Sofa, sommige mensen hebben inderdaad geen geheugen voor klank of een referentie. Vanwege mijn drukte ben ik soms weken niet thuis bij mijn set. Na die twee weken klinkt ie niets anders. Voorheen stoorde ik me nog steeds aan dezelfde 80Hz. staande golf in mijn ruimte, en alle voor en nadelen waren er nog steeds. Ik kan me nu ook exact herinneren hoe de Genelecs klinken bij een studio waar ik van de week heb gewerkt, of hoe de grote steinway op school klonk. Dus vergelijk niet iedereen met jezelf Wel geef ik zonder meer toe dat hoe je je set, de muziek en je apparatuur ervaart (dus ook een modificatie) afhangt van je persoonlijke gemoedstoestand. en we weten allemaal wel. er zijn altijd momenten dat het voor je gevoel veel lekkerder klinkt dan andere keren. Over het modificeren weer. Ik vind het altijd weer jammer dat ik over een kam wordt geschoren met het woord "modificatie" daarom ga ik dat woord dus ook niet meer gebruiken op mijn nieuwe komende website. Modificeren impliceert bijna altijd componenjes vervangen, kurk en demping etc. Dat is dus niet wat wij doen!! Wij redesignen hele dele van de schakeling. bijna altijd bouwen we totaal nieuwe voedingen. Het is dus veel meer dan wat componentjes vervangen Ik ben het laatste jaar ook heel druk bezig geweest met het ontwerpen van een klasse A uitgangs stage, en op het moment dat ik dit tik ik heb ik de uiteindelijke versie van de fabriek voor me liggen. Deze vervangt de hele versterkertrap in de cd speler. Wat ik daarmee wil zeggen. We doen niet aan hocus spocus dingen, maar we handelen puur uit technisch oogpunt en ja uiteraard met mijn eigen oren. Maar hocus spocus dingen zul je bij mij niet tegen komen dus geen kurk, super spikes en verzwaarde kasten etc. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Maar hocus spocus dingen zul je bij mij niet tegen komen Ik het geval van mijn laserunit(s) (in de cdp-557esd en de cdp-x7esd) is dat erg jammer Bas Beste Henk, Die zijn met pijn en moeite nog wel te krijgen. Maar zijn belachelijk duur en is even hard zoeken. Onmogelijke is het echter niet Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Dit vind ik gelul Niels. Ik kreeg een werkelijk veel en veel beter presterende cd speler terug van Bas. Ook had ik in de tussen liggende tijd een leenspeler van Bas, die mij beslist niet beviel. Ik vond hem zelfs een stuk minder dan de ongemodde van mijzelf. Op het moment dat ik weer naar eigen gemodde speler kon luisteren was dat gewoon een openbaring. Heb je je gemodde speler naderhand ook weer vergeleken met een ongemodde van hetzelfde type? Of heb je 'm alleen vergeleken met het leen-model van Bas? Wis en waarachtig heb ik mijn gemodde speler vergeleken met een standaard speler. En of het beter is, veel beter Maar dat kan ook niet anders als je kijkt naar wat er allemaal is veranderd c.q. verbeterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bentodicarmo Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 @ Bas Bas ga je je website modificeren of re-designen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 september 2006 Report Share Posted 2 september 2006 @ Bas Bas ga je je website modificeren of re-designen Beste, Ja daar zijn we al heel hard mee bezig. Er gaat zo'n groot archief komen dat het gewoon heel veel werk is. Met de schaarse tijd die ik heb gebeurt dat dus steeds in de avonduren. Echter als die eenmaal af is, heb je ook een zeker uur online leesvoer , met meer plaatjes en beschrijvingen dan welke modificatie website dan ook Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 Hij heeft geen tijd meer om te forummen Met de oren gekluisterd aan het nieuwe resultaat. 'k Was dit zeker niet vergeten maar wilde de speler (alweer twee weken terug) de tijd geven om de mods te verwerken, en zelf wat meer (variatie aan) cd's te kunnen horen. Kom volgende week met een beschrijving, maar kan alvast zeggen dat Bas een top job heeft afgeleverd. Erikatn, Ben toch wel erg benieuwd aaan het worden naar het resultaat. heb zelf ook zo'n MF CD speler en ben eerlijk gezegd een beetje sceptisch over zo'n ingreep (maar laat me graag overtuigen). Dus als je de tijd kunt vinden...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 Zeker Tompj, en CJ, leest u maar even mee ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 De speler, een Musical Fidelity X-Ray V3 , zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 Dat klinkt goed. Hoe heeft hij in die kleine speler alles weer kunnen inpassen? Heb je daar een foto van? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 Maar hocus spocus dingen zul je bij mij niet tegen komen Ik het geval van mijn laserunit(s) (in de cdp-557esd en de cdp-x7esd) is dat erg jammer Bas Beste Henk, Die zijn met pijn en moeite nog wel te krijgen. Maar zijn belachelijk duur en is even hard zoeken. Onmogelijke is het echter niet Groeten, Bas Nou ik heb heel wat afgezocht naar deze laser de KSS 191 meen ik maar ik heb hem nergens kunnen vinden. Ben dus wel erg benieuwd waar jij deze nog kan krijgen voor het geval dat die van mij en Ome Henk er mee ophouden. Ik ben namelijk nog al gehecht aan de cdp557 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 Een helder verhaal hoor, dank voor het delen van je luisterervaringen. Ik wordt er wel een beetje nieuwsgierig van. Ik heb ook mijn versterking en speakers recentelijk aangepast; misschien is een 'upgrade' van de speler ook wel wat voor mij. Mag ik onbescheiden vragen wat dat gekost heeft, die modificatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 de mijne is nog onderhanden bij Bas, ik ben z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 Dat klinkt goed. Hoe heeft hij in die kleine speler alles weer kunnen inpassen? Heb je daar een foto van? Hubertinus Bas heeft inderdaad foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 Een helder verhaal hoor, dank voor het delen van je luisterervaringen. Ik wordt er wel een beetje nieuwsgierig van. Ik heb ook mijn versterking en speakers recentelijk aangepast; misschien is een 'upgrade' van de speler ook wel wat voor mij. Mag ik onbescheiden vragen wat dat gekost heeft, die modificatie? Graag gedaan. Heb overigens de beschrijving van het resultaat wat aangepast. Voor je vraag heb ik een bericht naar je e-mail verstuurd. Je bent overigens welkom om bijv. met je eigen exemplaar als vergelijking het resultaat te komen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 de mijne is nog onderhanden bij Bas, ik ben z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 ik weet het. er gaat om te beginnen een compleet nieuwe eindtrap in, zo mooi als hij het bedenken kon. met een voeding .... geen 2 grote condensatoren maar 32 kleine. kan niet wachten .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 ik weet het. er gaat om te beginnen een compleet nieuwe eindtrap in, zo mooi als hij het bedenken kon. met een voeding .... geen 2 grote condensatoren maar 32 kleine. kan niet wachten .... Letterlijk volle bak dus voor de sowieso al heel fraaie Marantz. Als het klaar is hoef je wellicht nooit meer naar iets anders uit te kijken. Ben benieuwd naar het resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 september 2006 Report Share Posted 9 september 2006 ja dan heb ik weer eens een CD-speler die mijn tuner bijhoudt haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 9 september 2006 Report Share Posted 9 september 2006 Een helder verhaal hoor, dank voor het delen van je luisterervaringen. Ik wordt er wel een beetje nieuwsgierig van. Ik heb ook mijn versterking en speakers recentelijk aangepast; misschien is een 'upgrade' van de speler ook wel wat voor mij. Mag ik onbescheiden vragen wat dat gekost heeft, die modificatie? Graag gedaan. Heb overigens de beschrijving van het resultaat wat aangepast. Voor je vraag heb ik een bericht naar je e-mail verstuurd. Je bent overigens welkom om bijv. met je eigen exemplaar als vergelijking het resultaat te komen beluisteren. Heb je mail onvangen; dank daarvoor. Zo'n vergelijk tussen onze spelers lijkt me zeer interessant. Via mail even kijken hoe we dat kunnen regelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 september 2006 Report Share Posted 9 september 2006 Beste Erikatn, Ik wist dat het zo zou uitpakken. Ik was destijds net zo blij als jij nu. Bij mij is het ook altijd zo dat wanneer de ene cd afgelopen is, er direct behoefte is te luisteren naar de volgende. Voor de rest herken ik je beschrijving van het resultaat volledig. Veel luisterplesier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 september 2006 Report Share Posted 9 september 2006 yes lp's. zit ik laatste CD te draaien voor iemand, doe na twee uur een LP ertussendoor, komt het commentaar dat de CD speler leuk is, maar het toch niet haalt bij de draaitafel. en die persoon had helemaal gelijk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts