Jump to content

Non oversampling DAC

palu
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

:D:D:D:D

Wie een top Non oversampling DAC 1543 zoekt voor een zeer klein bedrag (twee honder dollar inc. verzending en geen import kosten) moet eens kijken op www.sigtone.net. Derek Shek bouwt deze DAC's met een zeer professionele afwerking.

Gisteren binnen drie dagen (!!!) toegezonden gekregen uit Hong Kong en het is een super DAC!!!! Aflevering is perfect met trafo, bekabeling etc.

Klank is zeer goed en zeer muzikaal. De klank is gelijk aan mijn DCS DAC.

Kijk voor een plaatje op:

http://www.sigtone.net/Images/Gold-Plated%...Jacks%201.5.jpg

Ik kan er over heen gelezen hebben, maar een prijs kon ik niet vinden (op de niet zo profi website ;) )

Verder natuurlijk niets mis mee als een kleine zelfstandige zo'n DAC op zijn zolderkamertje bouwt en probeert te verkopen, maar om dat nu zeer "professioneel gebouwd" te noemen? Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, kan best heel goed zijn.

Klinkt hetzelfde als een dCS?? Dat is nog al wat.

JE hebt hem neem ik aan als "computer apparatuur ingevoerd" (daar zit geen invoerrechten op (wel btw)?

Ik kan er over heen gelezen hebben, maar een prijs kon ik niet vinden (op de niet zo profi website ;) )

Verder natuurlijk niets mis mee als een kleine zelfstandige zo'n DAC op zijn zolderkamertje bouwt en probeert te verkopen, maar om dat nu zeer "professioneel gebouwd" te noemen? Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, kan best heel goed zijn.

Klinkt hetzelfde als een dCS?? Dat is nog al wat.

JE hebt hem neem ik aan als "computer apparatuur ingevoerd" (daar zit geen invoerrechten op (wel btw)?

Hoi

Nee hij stuurt het gewoon als "gift". Met "professioneel" bedoel ik de afwerking!!! Het is zeer fraai gebouwd en afgwerkt.

Ik kon een A - B vergelijking doen met mijn dCS ring DAC in een ARCAM 92.

...Klank is zeer goed en zeer muzikaal.

Deze ken ik niet, maar ik heb de Convertus van TNT ooit eens nagebouwd, waarschijnlijk een vergelijkbaar concept. Klank was inderdaad erg goed en muzikaal. Maar door het concept, zero-oversmpling met slappe filtering zat er nog wel veel hoogfrequent rommel in het uitgangsignaal waar de versterker en luidsprekers blijkbaar wel last van hadden. Let daar op als je een versterker met grote bandbreedte en luidsprekers met bijvoorbeeld bandjes of magnetostaten voor het hoog hebt.

Bij conventionele dome-tweeters is het meestal niet zo'n probleem omdat die meestal weinig boven de 20 kHz weergeven en de impedantie daarboven ook aardig oploopt.

Ik heb in het verleden als arme student ook een NO dac gebouwd met een enkele 1543, vergeleken met de TNT-convertus DAC is deze wat minder forward en wat losser in de bas. Echter in beide gevallen een hele muzikale en natuurgetrouwe weergave. Daar ik zelf een buizenbak heb met een uitgangstrafo heb ik niet zo veel last van die hoogfrequente rommel.

In vergelijk met een goede implementatie van een "normale" dac met oversampling, zoals de Benchmark slaan deze dacjes echt geen slecht figuur. Maar puur op detaillering en extensie kunnen ze het niet bijbenen.

Momenteel is er een hype op internet van alles wat uit Hongkong (dit dacje en de Zhalou sp?) of mainland china komt. Echter ik vermoed dat dit semi-profi gebouwde DIY ontwerpen zijn, die niet noodzakelijkerwijs de heilige graal zijn die ze zeggen te zijn.

Momenteel is er een hype op internet van alles wat uit Hongkong (dit dacje en de Zhalou sp?) of mainland china komt. Echter ik vermoed dat dit semi-profi gebouwde DIY ontwerpen zijn, die niet noodzakelijkerwijs de heilige graal zijn die ze zeggen te zijn.

Ik denk , gestaafd door ervaring, dat het land nu eindelijk naar buiten durft te treden met de kennis die ze in al die jaren hebben ontwikkeld. Heb daar een aantal fabrieken bezocht die welzeker weten waar ze mee te doen hebben. Het is ook financieel een zeer slim volk, grote bedrijven uit Amerika laten ze in euri betalen, omdat ze eindelijk in de gaten hebben hoe ze het meest uit de handel kunnen halen. Overigens is het ook geen probleem om prive iets af fabriek te bestellen, deze apparaten worden dubbel getest t.o.v. apparaten die via de importeur gaan, en je bespaart al gauw 60 tot 70%