Scat-Man Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 M Pekel said: terugnaaraf said: Mijn ervaring met http://www.thecartridgeman.com is onvoorstelbaar!! Vriendelijke groet Alfred Hoezo? ik heb er geen hoge pet van op. dit zijn toch die lui die een stukkie hardschuimtussen het element en de headshell monteren? En die Muzik Maker elementen zijn gewone Grado`s al dan niet geleverd volgens hun specs. Ik heb meer ontzag voor merken als Goldring, Ortofon, Benz Micro en Jan Allaerts, die hebben werkelijk kennis en nowhow in huis. Marcel Heb jij er ooit zelf mee gespeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Op dit moment tast ik met hetzelfde element als Seed7 af. Ik ben er erg tevreden over. MM geeft mij wat meer vreugde dan MC, maar dat zal vast setup afhankelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Alco said: Die PENaudio Charisma's (zonder sub!) in combinatie met een Sonneteer Alabaster en draaitafel is echt smullen geblazen!(jammer alleen dat de PEN's zo verrekte prijzig zijn, en heel veel ruimte nodig hebben, ondanks hun kleine formaat) Gek genoeg lees ik dit berichtje nu pas, terwijl ik hiervoor al wel gepost heb. Er staan nogal wat rare dingen in je berichtje, Alco. Zo zou de Penaudio veel ruimte nodig hebben. Mijn ervaring is dat dit niet zo is. Ik heb twee jaar veel ruimte er omheen gehad, nu een tijdje minder. Het effect is niet anders, de speaker blijft ruimtelijk. Ook zou de speaker zeer prijzig zijn. Dit vind ik voor het gebodene nogal meevallen. Verder kan ik er ook zeer goed naar luisteren middels CD, dat is evengoed smullen. Niet alles geloven wat Rinsma zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Ik gebruik een Linn MC element eigenlijk puur omdat er in mijn T+A trap een MC phonoversterker zit ingebouwd, en het bevalt me perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Beste, Een MC element heeft bij een hogere temperatuur de neiging, dus hoger dan 23 graden om sloom te gaan klinken, dat komt omdat de spandraad uitzet ( langer wordt) in werkelijkheid komt er minder spanning op te staan. Dus de pit gaat eruit ! De spandraad bepaald de compliancie van het element, dit is een zeer geheim gegeven bij de diverse fabrikanten. Dit (Nadeel) heeft een MM of MI element niet, dus nooit elementen MM en MC gaan vergelijken in de zomer als het warm is ! Want dan is een MM altijd in het voordeel, behalve bij een JA element want die heeft een constructie waar dit niet bij speelt. Maar op een enkeling kun je niet afgaan , net zoals de constructie van een Grado MI hier bestaan ook zeer weinig van met deze constructie. Ook spelen de naaldvormen een grote rol mee. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus 2006 Author Report Share Posted 22 augustus 2006 Kan je niet zorgen voor wat mooier weer in Sneek Haudio. Ik wil nog zeilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 carl said: Kan je niet zorgen voor wat mooier weer in Sneek Haudio. Ik wil nog zeilen. Noordwest 5 is opgegeven, moet je toch wel vooruit mee komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Is het niet zo dat als je bijna alleen punk lp's draait van af de jaren 77 je het beste uitkomt met een 'goed' MM element? Veel meer luisterplezier dan met een MC. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 augustus 2006 Members Report Share Posted 30 augustus 2006 AudioBill said: Is het niet zo dat als je bijna alleen punk lp's draait van af de jaren 77 je het beste uitkomt met een 'goed' MM element? Veel meer luisterplezier dan met een MC. AudioBill En waarom zou dat zo moeten zijn ? Zelf draai ik ook met MC, en volgens veel ''kenners'' draai ik bijna alleen maar "'bagger-muziek''... Deze bagger-muziek komt er trouwens een stuk beter uit ten opzichte van een Shure 15 V-nogwat, geloof de 3, het enigste MM element wat ik ooit in mijn bezit heb gehad (en mij dus nooit heeft kunnen bekoren). Dat punk er op een MC niet uit zou komen lijkt mij dan ook grote onzin. Dat dit met een MM element beter zou gaan dus ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Tell me more Audiobill Heb nog een hoop Damned Vibrators UkSubs Ramones enz enz enz staan Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 AudioBill said: Is het niet zo dat als je bijna alleen punk lp's draait van af de jaren 77 je het beste uitkomt met een 'goed' MM element? Veel meer luisterplezier dan met een MC. AudioBill Dacht toch echt dat je voor Punk alleen maar loeihard moest draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 september 2006 Report Share Posted 1 september 2006 Hey UKsub, Eindelijk een punk maatje gevonden tussen al dat klassieke geweld hier op Hear. Hoop dat je de lp's die je noemt ook nog af en toe eens draait. En trouwens, punk hoeft niet altijd keihard hoor, onzin. Volgens een dealer in Duitsland geeft een MM element iets meer 'plezier' en een MC element iets meer detail, dus MM voor Punk en MC voor 'druppelende kraantjes' OK? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts