Laniwati Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 Voorgenomen aanschaf: versterker NAD C352 (+ de NAD phono-versterker). In eerste instantie zal ik mijn oude AR-4X luidsprekers aansluiten (advies van een panellid om deze niet weg te doen en -zo nodig- te laten reviseren), doch aan de andere kant vraag ik mij af of er alternatieven zijn. Vraag 1: Welke luidsprekers passen bij genoemde versterker? (Gezien de beschikbare ruimte in de huiskamer, geef ik de voorkeur aan de zogenaamde boekenplankluidsprekers) Vraag 2: Welke aansluitkabels geven een redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs? Tot slot: Bij voorbaat dank aan degene die de moeite neemt om te reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Wat is je budget? Hoe ga je deze boekenplankspeakers opstellen? Wanneer je een stand gebruikt die een redelijk eind (zeg zo'n 50 cm vanaf achterkant speaker tot achtermuur) de kamer in staat. Dan zou je een BR poort aan de achterzijde kunnen overwegen. In alle andere gevallen toch voor een gesloten concept of een poort aan de voorzijde kiezen. In het commerciele domein zijn monitor audio en paradigm aan te raden, echter wanneer je een beetje handig bent, dan zou ik ook eens in het zelfbouw wereldje rondneuzen. Oh ja, zoals altijd: eerst met eigen oren luisteren voordat je tot aanschaf overgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Ik heb zelf goede ervaringen gehad met Klipsch icm een NAD C350 versterker. Klonk zeer levendig en redelijk goed gecontroleerd. De Klipsch speakers (diverse modellen ook in boekenplank formaat) zijn op dit moment erg gunstig geprijst en ze krijgen ook goede recensies in diverse audiobladen. Natuurlijk eerst goed luisteren alvorens je tot aanschaf over gaat. Kwa bekabeling zou je kunnen denken aan bijv. aan de goedkopere serie van Kimber (4PR, 8PR of 4TC). De PR serie klinkt wat "warmer" en de TC serie wat "frisser". Kwestie van smaak dus. Ook de kabels van John van Gent (zie elders op dit forum) geven veel voor relatief weinig geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Heb in een 2de setje Wharfedale luidsprekers aan een C352 hangen, past erg goed samen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Hoi Heb zelf Elac luidsprekers de BS203.2. Dit zijn boekenplank boxen. Gr Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 8 augustus 2006 Report Share Posted 8 augustus 2006 En wat is het geworden heb je de nieuwe luidsprekers al gekocht. ben benieuwd wat het geworden is. Groet Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts