Jump to content

analoog of digitaal

wollie
 Share

Recommended Posts

ik denk er over na om een nieuwe stereo versterker te kopen.

nou zou ik eigenlijk gelijk voor een analoog opgebouwde versterker kiezen,

maar het schijnt digitaal ook goed te kunnen.

wat is jullie mening hier over?

Analoog kopen of digitaal? :confused::confused:

Analoog kopen of digitaal? :confused:  :confused:

Tja ....gezien de reacties denk ik dat de meeste forummers denken van...

"wat moeten we hier nu mee"

:unsure::unsure::unsure::unsure::unsure::D:D

ga lekker luisteren bij een goede hifi winkel!

Robin

Als je geld hebt allebei, anders heeft een CD speler mijn voorkeur. Niet omdat het beter klinkt maar omdat het handiger is dan elpee's.

Stel bij een goeie hifi-boer een set samen, knoop daar verschillende versterkers tussen en ga uitgebreid luisteren. Vervolgens ga je met de voor jou best presterende/klinkende onder je arm de deur weer uit. :);)

Na thuis aan te zijn gekomen, ga je weer zeer uitgebreid luisteren met de versterker in je eigen opstelling, klinkt hij niet naar je zin, ga je terug om een ander op te halen en te proberen, net zolang tot jij tevreden bent. :)

Beste Wollie,

Er zijn digitale versterkers die echt belachelijk goed klinken. Er zijn analoge versterkers die echt belachelijk goed klinken. Het is erg moeilijk te zeggen wat nu beter is. Ik heb een party gehouden en de muziek is toen vanaf PC via een Sonic T-amp (Klasse T) gegaan. Dat ging prima, maar dat is denk ik niet wat je zoekt. Ik heb bij Rogier naar de NuForce Reference 8 monoblokken (klasse D) mogen luisteren. Die dingen doen het echt perfect.

Thuis speel ik met Ayre en Bryston (Klasse A, A/B ) en ook dat klinkt uitermate OK.

Er zijn inderdaad van zowel analoge (Klasse A/AB) als digitale (Klasse D) versterkers goede en slechte.

Het enige echte voordeel van digitale versterkers is denk ik het hoge rendement en de lage warmte on twikkeling.

Niet meer en niet minder :rolleyes:

Marcel

Dat zeg ik: niemand kan hem echt adviseren over wat ie zou moeten nemen!

Het enige advies is zelf luisteren en op je eigen gehoor en gevoel afgaan. :);)

Absoluut mee eens, CJ

Hoewel je natuurlijk door advies van anderen wel een indicatie kan krijgen waar je op moet letten en/of erachter kan komen wat je zelf eigenlijk op zoek naar bent,kwa geluidsbeleving.

Het kan dus als indicator wel goed werken en verduidelijken voor jezelf.

Voorbeeld:

Ik zoek een andere en betere phono pre pre/versterker/trapje voor mijn nieuwe Jan Allaerts element.Doordat er wat topics zijn geopend over phonoversterkers krijg ik wel dmv de antwoorden een redelijke indicator van wat wel of niet moet gaan beluisteren en zo op die manier al een soort van voorselectie kan maken.

Maar bovenal en dat ben ik dan ook volledig met je eens :

zelf luisteren blijft het devies !!!

Met groet,

:cool2:

Beste Wollie,

Ikzelf heb de Bel Canto ref1000 klasse D versterkers.

Ik ben er zeer tevreden mee. Prettige klankkleur, prachtig stereobeeld en een enorme controle. Ik heb ze gekozen omdat ik graag kleine kastjes wilde, maar toch en goed geluid. Ik heb ze met diverse andere versterkers vergeleken, (klasse D en A/B(die dan wel weer groter waren)). Ik vond ze beter dan de andere versterkers die ik gehoord heb. (alles in combinatie met mijn eigen set) Maar het blijft mijn mening en mijn set. Hoewel, ze hebben inmiddels ook in opstelingen van een paar vrienden gespeeld- met o.a. Magnapan en TAF- en daar presteerden ze ook erg goed.

Je zult moeten luisteren; maar dat hebben anderen je ook al gezegd.

Groet,

Leobus

Ik zoek een andere en betere phono pre pre/versterker/trapje voor mijn nieuwe Jan Allaerts element.Doordat er wat topics zijn geopend over phonoversterkers krijg ik wel dmv de antwoorden een redelijke indicator van wat wel of niet moet gaan beluisteren en zo op die manier al een soort van voorselectie kan maken.

Maar bovenal en dat ben ik dan ook volledig met je eens :

zelf luisteren blijft het devies !!!

Met groet,

:cool2:

Neem eens kontact op met Calimero!

Is op mijn site wel te vinden.

Deze maakt alles naar wens.

Beste Wollie,

Ikzelf heb de Bel Canto ref1000 klasse D versterkers.

Ik ben er zeer tevreden mee. Prettige klankkleur, prachtig stereobeeld en een enorme controle. Ik heb ze gekozen omdat ik graag kleine kastjes wilde, maar toch en goed geluid. Ik heb ze met diverse andere versterkers vergeleken, (klasse D en A/B(die dan wel weer groter waren)). Ik vond ze beter dan de andere versterkers die ik gehoord heb. (alles in combinatie met mijn eigen set) Maar het blijft mijn mening en mijn set. Hoewel, ze hebben inmiddels ook in opstelingen van een paar vrienden gespeeld- met o.a. Magnapan en TAF- en daar presteerden ze ook erg goed.

Je zult moeten luisteren; maar dat hebben anderen je ook al gezegd.

Groet,

Leobus

En dan natuurlijk wel ANLYSIS bekabeling gebruiken. Toch? :)

Hee, terugnaaraf,

wat zie ik nou? Weer zo'n zelfbouwfreak? Ik kende die site helemaal niet! Leuke arm hoor!

Grappig toch? Zo'n arm zelf maken? Ik vermoed dat het ding puik klinkt hoor! Wordt weleens smalend over gedaan over dit soort dingen. Ten onrechte. Ik bouw zelf al jaren armen, headshells en loopwerken.

Die music maker heeft een hoge compliantie, maar met zo'n arm kan het eigenlijk niet misgaan.

bedankt voor de reacties,

al had ik mijn vraag niet zo goed geformuleert heb ik toch het antwoord gekregen wat ik wou hebben.

digitaal en analoog is bijde goed mogelijk.

van analoog weet ik dit al ik luister nu namelijk een 30 jaar oude AB versterker

maar digitaal is geheel nieuw voor mijn en vraag ik dus om info. die ik nu dus heb.

nogmaals bedankt