rli Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 hallo, Weet iemand een adres in de buurt van R.dam waar ik m'n linn center speaker kan laten fineren? Er zit nu plakfolie op maar dat is gaan krimpen door de hitte in juli. Ik heb de linn trikan 2e hands gekocht bij snijders in r.dam in een witte uitvoering. Veel goedkoper vandaar. Na een mislukte poging om deze grijs te spuiten zou ik deze prachtig mooi willen laten fineren. Kan ik het ook zelf doen en waar is het te koop? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Hoi Robin, Een meubelmaker moet het spul hebben. Ik denk dat er daar in de buurt toch wel een aantal van zijn. Je kan 't door die persoon laten doen, dan weet je dat het goed gebeurd, of je kunt zelf aan de slag gaan, maar dan is het resultaat onbekend. Wat het kost? Geen idee, maar volgens mij zal het wel meevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Kijk eens bij http://www.doezelfschool.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Hmm,...interessante topic Robin. (aangezien ik onlangs met 'n soortgelijk idee rondliep ) Ik zag vanmiddag nog bij de Gamma rollen met dun fineer, in diverse houtsoorten. Ik weet niet hoe 't bevestigd moet worden (zelfklevend of met lijm), maar 't is dus geen plakplastic. Nou weet ik niet of je centerspeaker afgeronde front-zijkanten heeft, want dat lijkt me iets lastiger fineren, dan recht toe-recht aan. Zo'n rol kostte iets van 25,- euro. (kun je dan wel -tig centerspeakers mee fineren) Als een meubelmaker 't voor je kan doen, is dat ook een (ongetwijfeld veel duurdere) optie. Dan weet je tenminste wel dat 't echt goed gebeurd! Ik ben zelf erg te spreken over de klankmatige kant van m'n speakers, maar de oubollige jaren '70 kleur vind ik soms wel storend. Als ik die opnieuw zou kunnen laten fineren heb ik er zelf ongeveer een eurootje of 100,- tot 150,- voor over (als 't meer moet kosten schuur ik ze zelf, en verf ik ze gewoon zwart ) Succes! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2006 Author Report Share Posted 7 augustus 2006 Hmm,...interessante topic Robin. (aangezien ik onlangs met 'n soortgelijk idee rondliep ) Ik zag vanmiddag nog bij de Gamma rollen met dun fineer, in diverse houtsoorten. Ik weet niet hoe 't bevestigd moet worden (zelfklevend of met lijm), maar 't is dus geen plakplastic. Nou weet ik niet of je centerspeaker afgeronde front-zijkanten heeft, want dat lijkt me iets lastiger fineren, dan recht toe-recht aan. Zo'n rol kostte iets van 25,- euro. (kun je dan wel -tig centerspeakers mee fineren) Als een meubelmaker 't voor je kan doen, is dat ook een (ongetwijfeld veel duurdere) optie. Dan weet je tenminste wel dat 't echt goed gebeurd! Ik ben zelf erg te spreken over de klankmatige kant van m'n speakers, maar de oubollige jaren '70 kleur vind ik soms wel storend. Als ik die opnieuw zou kunnen laten fineren heb ik er zelf ongeveer een eurootje of 100,- tot 150,- voor over (als 't meer moet kosten schuur ik ze zelf, en verf ik ze gewoon zwart ) Succes! Groeten, Alco hi alco, ik heb de linn trikan verleden jaar gekocht. Mijn eerste poging bestond uit het grijs spuiten van de speaker met spul van de bouwmarkt. Natuurlijk eerst het oppervlak goed geschuurd en ontvet. Werd ook gebruikt voor het spuiten van computerkasten volgens de verkoper. Nou ik weet niet wat voor teringzooi dat was maar het dekte maar moeilijk en als je er naar keek viel het er al af. Vervolgens nog een poging met veel betere verf. Nou je raad het al door de slechte onderlaag van de 1e poging mislukte dit ook. Toen laten spuiten door een autospuiterij. Ja dat ging veel beter maar de meneer merkte terecht op dat de onderlaag echt bagger was. Er zat dus nog een kleine ladder in het lakwerk en echt heel goed uitharden deed het niet en nadat er een zwaar voorwerp op de trikan was gevallen kon ik het niet meer aanzien. Toen maar plakfolie er op. Bij ons in de Gamma, echt een grote zaak, verkopen ze geen houtfineer. Door de hete juli van dit jaar en door de zon is de plakfolie gaan krimpen waardoor naden nu heel goed zichtbaar zijn. De plakfolie zat er overigens goed strak op dat viel niet tegen. Nu wil ik het dus echt goed doen met echt houtfineer. Ik heb van iemand ook deze site doorgekregen: http://www.westerhouthandel.nl/ Morgen maar effe bellen. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 herstel...... ik bedoelde de Praxis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 hallo, Weet iemand een adres in de buurt van R.dam waar ik m'n linn center speaker kan laten fineren? Er zit nu plakfolie op maar dat is gaan krimpen door de hitte in juli. Ik heb de linn trikan 2e hands gekocht bij snijders in r.dam in een witte uitvoering. Veel goedkoper vandaar. Na een mislukte poging om deze grijs te spuiten zou ik deze prachtig mooi willen laten fineren. Kan ik het ook zelf doen en waar is het te koop? Robin De westerhouthandel in Rotterdam West heeft redelijk wat soorten fineer. Als een vel breed genoeg is om de kast te bedekken, kan je het vrij simpel zelf doen. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 In de Audio van deze maand staat een artikel over het fineren van een stel oude luidsprekers. Een metamorfose van seriematige kastjes naar "Unikaten in Klavierlack". Ook daar zijn ze zo verstandig om het aan vaklui over te laten en komen tot een totaalprijs van ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 11 augustus 2006 Author Report Share Posted 11 augustus 2006 Ha ik heb gewoon zelfklevend plaklaminaat gekocht bij de Praxis. Een stuk luxer en mooier dan plakfolie en het resultaat vind ik prima!!!! 25 euro voor een rol van 100x250 cm. Nog wel te doen denk ik zo. Ik heb nog bij verschillende meubelzaken rondgebeld en fineren kon in veel gevallen ook maar is wel prijzig. Rond de 150 a 200 euro. Die Linn heb ik voor 299 euro gekoccht!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Ah, dus toch die rol bij de Praxis! Leuk om te horen dat 't geslaagd is Is 't een beetje goed/makkelijk aan te brengen en te snijden ? Het zou voor mijn speakers wellicht ook wat zijn, alleen hebben die helaas afgeronde zijkanten (aan de voorkant), wat 't iets moeilijker maakt. (en als ik 't verklooi, dan heb ik waarschijnlijk tevens de bestaande fineerlaag verklooid ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 11 augustus 2006 Author Report Share Posted 11 augustus 2006 Ah, dus toch die rol bij de Praxis! Leuk om te horen dat 't geslaagd is Is 't een beetje goed/makkelijk aan te brengen en te snijden ? Het zou voor mijn speakers wellicht ook wat zijn, alleen hebben die helaas afgeronde zijkanten (aan de voorkant), wat 't iets moeilijker maakt. (en als ik 't verklooi, dan heb ik waarschijnlijk tevens de bestaande fineerlaag verklooid ) afgeronde zijkanten gaat misschien nog wel. Met scherpe hoeken kun je het laminaat er niet mooi omheen leggen want op de rand gaat het dan scheuren. Dus snijden inderdaad. Je kan de hoeknaden wel voorzichtig met een schuurpapiertje mooi krijgen. Het wordt dan wel wit maar dat kun je weer met een stif maskeren. nee valt niet tegen vind ik!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts