Jump to content

REGA draaitafel

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Guest Huub Derkx

Ik zag in een vooraankoniging van de VAD show (Fatso) dat Joenit, de importeur van REGA daar met een nieuwe draaitafel zou komen. Heeft iemand die draaitafel gezien en wat is het?

Hubertinus

Ik hoorde precies hetzelfde gerucht. volgens mij heeft rega met de planar 25 en planar 9 gedraaid op de VAD en dat zijn beide geen nieuwe draaitafels.

Als er een nieuwe draaitafel komt dan zal deze waarschijnlijk het gat opvullen tussen de p25 en de p9 lijkt me. De nieuwe p9 kost namelijk een bom met duiten (zo ongeveer 4000 Euro zonder element)

Guest Huub Derkx

Nee, John ik ben niet geweest. Maar ik las dat ergens in een vooraankondiging. Ik zag bij de hifi zaak W. in Heerlen een Nottingham Analogue Horizon draaitafel staan en kreeg weer tranen in mijn ogen. Hoe lang kan ik dat nog weerstaan?

Hubertinus

De Horizon zou ik makkelijk kunnen weerstaan... wat een foeilelijk ding! :rolleyes:

Horizon480.jpg

(maar ok...smaken verschillen nou eenmaal)

Ik zag dat je de vraag ook had gesteld op 't Rega forum, Hubertinus.

Het prijsverschil tussen de P25 en de P9 is inderdaad wel erg groot, dus 't ligt voor de hand dat 't een tussenweg wordt dan.

Ben benieuwd...

Groeten,

Alco

Guest Huub Derkx

Ja Alco dat klopt. Maar daar wist men het ook niet. Iets nieuws te vertellen over die nieuwe draaitafel. Toen ik die Horizon op een plaatje zag dacht ik ook. Nou, ik heb wel eens mooiere gezien. Maar toen ik hem in het echt zag vond ik hem heel mooi. 990 euro speelklaar.

Hubertinus

Maar toen ik hem in het echt zag vond ik hem heel mooi. 990 euro speelklaar.

Dat kan, dat iets in 't echt er mooier uitziet, dan op foto. (of andersom :D )

990,- euro speelklaar valt me mee.

Da's inderdaad een redelijk bescheiden prijs, voor Nottingham-maatstaven.

Heb je 'm al een keer kunnen beluisteren ?

Mvg,

Alco

Geachte,

De Nothingham Analogue Horizon is een prima draaitafel. En kan met de juiste element combinatie op een hoog niveau weergeven. Een Goldring Eroica in deze draaitafel is een prima combinatie wil je een warm, makkelijk en rustig geluid. Stop je er een Benz Micro in dan klinkt het easy, open, levendig, gedetaileerd en helder.. Het is net de combinatie die je maakt. In Hubertines zijn set komt hij goed tot zijn recht met bijvoorbeeld een Benz Micro, Grado of Denon.. :D