Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Vervolgens zette ik Metallica op en viel zowat uit mijn stoel (...) de snare-drum leek niet op een snare-drum. Als je toevallig Saint Anger op had staan, dan kan dat kloppen. Lijkt wel alsof Lars op een metalen plaat staat te rammen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Bij dreamtheater blijf ik echt wel staan hoor.............. Dan ben jij een van de weinigen die niet wegloopt (ja, er zijn er wel meer, ik weet 't; ik generaliseerde een beetje) Maar bij Blackwater Park van Opeth wisten ze echt niet hoe snel ze weg moesten komen... En The Leper Affinity eindigt nog wel zo mooi rustig, met piano... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik graai meestal wat Cd's bij elkaar. dat zijn soms dezelfde, maar ook vaak verschillende. Het zijn meestal niet de grijs gedraaide "demo" disks. Wel zie ik later vaak CD's die ik meebracht op herhaling komen. (Talking timbuktu en Hungry van janis Ian b.v.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Audiofielen luisteren vaak toch naar apparaten en niet naar muziek. Als ik iets ging beluisteren trok ik gewoon uit de kast waar ik die dag zin in had. Ik probeer toch voor de muzikale beleving te gaan. Daardoor heb ik mijn fouten wel gemaakt. Zonde, maar ik zou het niet anders kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 "tis een beetje vergelijkbaar met het geneuzel wat ze laten zien om plasma en lcd schermen te verkopen. Nooit snelle actie (want dan zie je die vertraging), altijd langzaam zwemmende vissen tussen koraal. Waar ik sommige verkopers in het verleden ook nog wel op wilde "betrappen" is het aanzetten van Loudness en het verdraaien van de treble en bass knopjes. Liep dan een beetje te drentelen bij een verkoper die aan een onschuldig echtpaar in terlenka broeken een hele set japanse rommel aan het slijten was. Lachen....... En maar dire straits draaien. Het toppunt op dit vlak vind ik dan van die verkopers die bij de verkoop van een platenspeler Brothers in Arms op LP gaan draaien. Dat is toch de omgekeerde wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je toevallig Saint Anger op had staan, dan kan dat kloppen. Lijkt wel alsof Lars op een metalen plaat staat te rammen... Nee,het was Master of puppets,een oudje dus.Daar klinkt die snare-drum wat dof,maar op die set leek het meer op een doos oud papier.En ik heb een jaar of 10 in een drumband gezeten,dus ik weet wel hoe een snaredrum kan klinken.Er zijn er geen 2 met hetzelfde geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 "tis een beetje vergelijkbaar met het geneuzel wat ze laten zien om plasma en lcd schermen te verkopen. Nooit snelle actie (want dan zie je die vertraging), altijd langzaam zwemmende vissen tussen koraal. dat is een mooie omschrijving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 De eerste track van Yim Hok-Man - Poems Of Thunder en wat willekeurige tracks van Erich Kunzel & Cincinnati Pops Orchestra - The Very Best of Erich Kunzel and the Cincinnati Pops en je weet hoe het met de hele set gesteld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik heb lang de fout gemaakt door alleen technish te luisteren, dus ik was niet meer met muziek bezig maar of alles wel te horen was. Daar ben ik nu vanaf gestapt. Het gaat er mij nu alleen om of ik me niet stoor aan het geluid. Het is namelijk zo dat iedereen kan horen dat b.v Marco Borsato aan het zingen is. Of dat nu een wekerradio van 1 euro bij de action is of een set van tig duizenden euro's. Ik denk dat iedereen dat kan vaststellen die de stem van Marco Borsato kent. Zo goed is de techniek al dat iedereen dat vast kan stellen, en ik kan ook via de wekerradio gegrepen worden door een mooi stuk muziek. Daarom is het ook zo moeilijk om muziek mee te nemen tijdens een luistersessie, ik heb ook geleerd dat een thuissituatie heel veel kan verschillen met de speakers die je op dat moment beluisterd in een luisterruimte. Maar zelfs je stemming kan uitmaken tijdens zo'n luistersessie. En dreamtheater word dan niet overal gewaardeerd.... of welke hardrock groep dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Dreamtheater wordt zelfs niet door hardrockers gewaardeerd, omdat het veel te gelikt klinkt Ik vind dat op de meeste referentie cd's teveel gepriegel staat. Ik kan me nog een demo op de VAD voor de geest halen waar een importeur lak had aan dat gepriegel en demonstreerde met stevige funk en vlotte muziek (met Bryston op PMC). Het swingde de pan uit en iedereen was er lovend over. Eindelijk eens iets anders en het klonk geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Dreamtheater wordt zelfs niet door hardrockers gewaardeerd, omdat het veel te gelikt klinkt Dream Theater is dan ook geen hard rock. Kan me goed voorstellen dat een fan van The Black Crowes of Velvet Revolver (wat beide wel hard rock is) Dream Theater niet kan waarderen. DT wisselt namelijk veel te vaak van tempo. Krijg je alleen maar hoofdpijn van tijdens het headbangen... Dat het te gelikt klinkt, ja dat vinden hard rock fans van bijna alles wat niet ruig en rauw is. Of dat nou Dream Theater is of een andere prog-metal band, of Pink Floyd, of Marylion, of zelfs Opeth of Dimmu Borgir... Dat klinkt allemaal te gelikt als je recht-toe-recht-aan-rock gewend bent. Al die keyboards... Nergens goed voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ze tijdens een concert gewoon gaan voetballen terwijl ze tegelijkertijd gewoon doorspelen zonder een fout te maken. Maar die lui maken het live nog meer waar dan op de cd, echt een band die live ook kan spelen. Dreamtheater is een hele goede band, maar het is leuk dat niet iedereen dat mooi vind, anders werd het zo saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ... of Marylion, of zelfs Opeth of Dimmu Borgir... Dat klinkt allemaal te gelikt als je recht-toe-recht-aan-rock gewend bent. Al die keyboards... Nergens goed voor... 't is Marillion en veel minder prog dan vroeger met Fish Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ze tijdens een concert gewoon gaan voetballen terwijl ze tegelijkertijd gewoon doorspelen zonder een fout te maken. Maar die lui maken het live nog meer waar dan op de cd, echt een band die live ook kan spelen. Dreamtheater is een hele goede band, maar het is leuk dat niet iedereen dat mooi vind, anders werd het zo saai. Ja, die gasten kunnen echt belachelijk goed spelen... Ik heb Jordan Rudess tijdens het spelen van een solo om z'n keyboard heen zien lopen. Ging aan de 'verkeerde' kant staan spelen, terwijl de hoge tonen dus links zaten en de lage tonen rechts... Dat zie ik niet veel mensen 'm nadoen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ... of Marylion, of zelfs Opeth of Dimmu Borgir... Dat klinkt allemaal te gelikt als je recht-toe-recht-aan-rock gewend bent. Al die keyboards... Nergens goed voor... 't is Marillion en veel minder prog dan vroeger met Fish Ik heb het dan ook over Misplaced Childhood en zo... Met Fish dus, en erg prog... Wel een leuke cd trouwens, dat Misplaced Childhood (de enige die ik ken van Marillion)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ze tijdens een concert gewoon gaan voetballen terwijl ze tegelijkertijd gewoon doorspelen zonder een fout te maken. Maar die lui maken het live nog meer waar dan op de cd, echt een band die live ook kan spelen. Dreamtheater is een hele goede band, maar het is leuk dat niet iedereen dat mooi vind, anders werd het zo saai. Ja, die gasten kunnen echt belachelijk goed spelen... Ik heb Jordan Rudess tijdens het spelen van een solo om z'n keyboard heen zien lopen. Ging aan de 'verkeerde' kant staan spelen, terwijl de hoge tonen dus links zaten en de lage tonen rechts... Dat zie ik niet veel mensen 'm nadoen... (opscheppermode aan) Och... Ik heb m'n draadloze toetsenbord ook altijd achterstevoren liggen.... (opscheppermode uit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 11 augustus 2006 Author Report Share Posted 11 augustus 2006 ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ze tijdens een concert gewoon gaan voetballen terwijl ze tegelijkertijd gewoon doorspelen zonder een fout te maken. Maar die lui maken het live nog meer waar dan op de cd, echt een band die live ook kan spelen. Dreamtheater is een hele goede band, maar het is leuk dat niet iedereen dat mooi vind, anders werd het zo saai. Ja, die gasten kunnen echt belachelijk goed spelen... Ik heb Jordan Rudess tijdens het spelen van een solo om z'n keyboard heen zien lopen. Ging aan de 'verkeerde' kant staan spelen, terwijl de hoge tonen dus links zaten en de lage tonen rechts... Dat zie ik niet veel mensen 'm nadoen... (opscheppermode aan) Och... Ik heb m'n draadloze toetsenbord ook altijd achterstevoren liggen.... (opscheppermode uit) Zal ik als starter het onderwerp ook maar weer sluiten ? Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 't is Marillion ... De naam van de band was eerst Silmarillion naar een boek van Tolkien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 ... of Marylion, of zelfs Opeth of Dimmu Borgir... Dat klinkt allemaal te gelikt als je recht-toe-recht-aan-rock gewend bent. Al die keyboards... Nergens goed voor... 't is Marillion en veel minder prog dan vroeger met Fish Ik heb het dan ook over Misplaced Childhood en zo... Met Fish dus, en erg prog... Wel een leuke cd trouwens, dat Misplaced Childhood (de enige die ik ken van Marillion)... Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor Henrie, ik heb dan wel last van tinitus, zo doof ben ik ook weer niet Als Misplaced het enige is wat je van ze kent, raad ik je aan om eens wat recenter werk te beluisteren. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Er is zoveel goede muziek, en over dreamtheater doe ik niet om op te scheppen ze kunnen goed spelen. Maar om op het toppic terug te komen, als ik ga luisteren dan neem ik altijd een cd mee die thuis voor geen meter klinkt, en die klinken daar dan meestal ook voor geen meter. Wat ik zo grappig vind er zijn mensen die dus honderden cd's hebben maar de helft niet meer draaien omdat die niet meer zo mooi zouden klinken. Zo'n een was ik er ook maar nu probeer ik meer naar de muziek te luisteren dan hoe het klinkt het is moeilijk ik weet het. Helemaal met die opnames van tegenwoordig, die vaak inelkaar gedrukt worden er zit vaak geen emotie meer in. Zo heb ik een album van Amanda Marshall - Tuesday's child, veel te hard op genomen maar ik vind het wel een mooi album. Als muziek mij raakt dan maakt het niet uit wat voor set er staat te spelen al is het een wekerradio, want muziek is voor mij emotie, en als die weergegeven word is dat voldoende. Daarnaast is ieder mens gelukkig anders en heeft iedereen zijn voorkeuren. En dan is maar goed ook anders word het zo'n saaie bedoeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Ik lees juist overal dat recenter werk van Marillion ( ) minder is dan het oude werk. Of zijn dat opmerkingen van verstokte fans die in de jaren 70/80 zijn blijven hangen? Ik heb overigens Script For A Jester's Tear en Fugazi ook op mp3 (net als Misplaced Childhood). Die eerste heb ik wel eens geluisterd, maar ik vond er (toen) geen doorkomen aan. Fugazi heb ik nog niet geprobeerd. Misplaced Childhood bevalt me wel... Heb je nog aanraders, voor wat nieuwer werk betreft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Ik kan het ook niet helpen dat ze zo verdomd goed kunnen spelen... Zo goed zelfs dat hele volksstammen (binnen de rock/metal-wereld tenminste) er niet meer naar willen luisteren. Afgunst denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Je begrijpt dat ik niet zo hou van die uitsloverij.... Maar ik dacht dat het hier over referentie CD's ging.... Een goede (persoonlijke) referentie CD maakt het vergelijken van audiosets wel een heel stuk gemakkelijker. Bovendien heb je er plezier van wanneer je de audiowinkel instapt om wat nieuws te kopen (anders luister je toch weer naar Dire Straits ec.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 Je begrijpt dat ik niet zo hou van die uitsloverij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 augustus 2006 Report Share Posted 11 augustus 2006 wat is een referentie-cd ? een cd waar muziek op staat die gespeeld is op akoestische instrumenten, waarvan je zelf heel goed weet hoe ze in het echt klinken. ook moet je opname locatie heel goed kennen. alle andere cd's zijn leuk, maar ze geven alleen maar het verschil aan tussen je eigen set die van een ander. veel belangrijker is het verschil tussen je eigen set en de werkelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts