rienberends Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Audiofiel A en audiofiel B krijgen beiden een bedrag van zegt:10.000 euro om te besteden aan een nwe. set. Audiofiel A koopt voor 90% v.h. bedrag een CD-speler of een draaitafel (niet en) en versterking en voor 10% een paar luidsprekers (alles nieuw) Audiofiel B doet het net andersom: voor 90% aan luidsprekers en met de resterende 10 een Cd spelerof draaitafel met een versterker. A koopt zgn merkinterlinks, B doet het met dropveters. Wie heeft het best gehandeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kijker Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 A Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Audiofiel A en audiofiel B krijgen beiden een bedrag van zegt:10.000 euro om te besteden aan een nwe. set.Audiofiel A koopt voor 90% v.h. bedrag een CD-speler of een draaitafel (niet en) en versterking en voor 10% een paar luidsprekers (alles nieuw) Audiofiel B doet het net andersom: voor 90% aan luidsprekers en met de resterende 10 een Cd spelerof draaitafel met een versterker. A koopt zgn merkinterlinks, B doet het met dropveters. Wie heeft het best gehandeld? Volgens mij hebben ze allebei hun geld een beetje onverstandig verdeeld en zal geen van beide situaties op termijn een audiofiel (want daar gaat het over) aan zich kunnen binden. Misschien heeft A iets meer kans op iets meer succes dan B in elk geval. Loes (leuke raadsels! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik ga vermoedelijk het liefst een avondje muziek luisteren bij B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 10 augustus 2006 Author Report Share Posted 10 augustus 2006 Audiofiel A en audiofiel B krijgen beiden een bedrag van zegt:10.000 euro om te besteden aan een nwe. set.Audiofiel A koopt voor 90% v.h. bedrag een CD-speler of een draaitafel (niet en) en versterking en voor 10% een paar luidsprekers (alles nieuw) Audiofiel B doet het net andersom: voor 90% aan luidsprekers en met de resterende 10 een Cd spelerof draaitafel met een versterker. A koopt zgn merkinterlinks, B doet het met dropveters. Wie heeft het best gehandeld? Beiden vinden zichzelf audiofiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Dit zijn wel weer extreme contrasten. Als 't 60 of 70% zou zijn, i.p.v. 90% dan zou ik mij 't beste kunnen vinden in audiofiel A! Met name als de bron een draaitafel zou betreffen. Maar goed,...dit ontaard waarschijnlijk toch weer in zo'n eindeloze wellens/nietes topic, die hierover al -tig keer gevoerd is... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik ga vermoedelijk het liefst een avondje muziek luisteren bij B. Dan ga ik met je mee. Al moet ik zeggen dat bij mij de verdeling meer naar A neigt... Tja, speakers in de aanbieding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Dit zijn wel weer extreme contrasten. Als 't 60 of 70% zou zijn, i.p.v. 90% dan zou ik mij 't beste kunnen vinden in audiofiel A! Je moet een dergelijke stelling een beetje overdrijven om je punt te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Voor 10.000 euro ga je geen nieuwe set kopen. Maar voor een deel van het geld ga je iets kopen. Later als je de set hebt leren kennen, koop je de rest Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 10 augustus 2006 Author Report Share Posted 10 augustus 2006 Dit zijn wel weer extreme contrasten. Als 't 60 of 70% zou zijn, i.p.v. 90% dan zou ik mij 't beste kunnen vinden in audiofiel A! Met name als de bron een draaitafel zou betreffen. Maar goed,...dit ontaard waarschijnlijk toch weer in zo'n eindeloze wellens/nietes topic, die hierover al -tig keer gevoerd is... Groeten, Alco Leuk dat je toch even reageerde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik zou A mijn stem geven, maar enkel omdat ie geen dropveters gebruikt Maar mijn mening is dat ze beiden even dom hun budget verdeeld hebben, 35% voor de speakers en 65% voor de rest lijkt me een gezonde verdeling. Toch lijkt het me interessant om ook bij B langs te wippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Hoi Rien, leuk raadsel hoor! Ik ga voor audiofiel A. Al blijft het een theoretisch verhaal want helaas valt in de echte wereld de geluidskwaliteit van een product niet op basis van de prijs vast te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Je kunt discusi Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 10 augustus 2006 Author Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel Dan stel ik het anders:Ze zijn beiden wezen jatten en de een komt toevallig thuis m.et A- spul en andersom Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 De titel van dit topic dekt alles.... Van een signaal wat verpruts is door de electronica kan zelfs de beste speaker geen goed geluid meer maken. Bovendien zijn duurdere speakers vaak moeilijk aanstuurbaar dus B valt wat mij betreft af. Ik heb bovendien vaker een goed geluid gehoord met dure electronica en goedkope speakers dan andersom. Er wordt n.l. door de speakerbouwers vaak heel veel geld uitgegeven om het laag diep te krijgen. Goedkope (kleine boxjes) klinken daarom om een dure set helemaal niet verkeerd. Je mist alleen wat laag. Maar er zijn ergere dingen (vind ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Van een signaal wat verpruts is door de electronica kan zelfs de beste speaker geen goed geluid meer maken. Dat is natuurlijk zo, maar hoeveel denk je dat een versterker van zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 En dan komt superaudiofiel C op de proppen die 10% aan apparatuur uitgeeft en 90% aan tweaks, voodoo en allegaartjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 ...maar hoeveel denk je dat een versterker van zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Ik ben nieuwgierig, dus ik ga bij zowel A als B luisteren, en dan maak ik pas een keus waar ik de derde keer ga luisteren. Misschien wel daar waar het het gezelligste is, want daar klinkt de muziek ook het beste. Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 ...maar hoeveel denk je dat een versterker van zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 ...maar hoeveel denk je dat een versterker van zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel Dan stel ik het anders:Ze zijn beiden wezen jatten en de een komt toevallig thuis m.et A- spul en andersom Een echte audiofiel jat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel Dan stel ik het anders:Ze zijn beiden wezen jatten en de een komt toevallig thuis m.et A- spul en andersom Een echte audiofiel jat niet Nee, die laat zich bestelen... Door te veel geld uit te geven aan nutteloze tweaks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 augustus 2006 Report Share Posted 10 augustus 2006 Hallo, Deze test is al een keer in de praktijk gedaan. "Naim" heeft met haar spullen een keer in dergelijke verhoudingen sets samengesteld en een panel laten luisteren. De set met de beste kwaliteit (is meeste geld) in het front end, scoorde het beste. Ik denk overigens niet dat ze dropveters hebben gebruikt. Situatie A dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts