Jump to content

shit in shit out /gold in ?????out

rienberends
 Share

Recommended Posts

Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel ;)

Dan stel ik het anders:Ze zijn beiden wezen jatten en de een komt toevallig thuis m.et A- spul en andersom

Een echte audiofiel jat niet :P

Nee, die laat zich bestelen... Door te veel geld uit te geven aan nutteloze tweaks... :rolleyes:

En daarom moet ie weer gaan stelen :D:ph34r:

Als je zo stom omgaat met je geld, dan ben je geen echte audiofiel ;)

Dan stel ik het anders:Ze zijn beiden wezen jatten en de een komt toevallig thuis m.et A- spul en andersom

Een echte audiofiel jat niet :P

Nee, die laat zich bestelen... Door te veel geld uit te geven aan nutteloze tweaks... :rolleyes:

:D

Nutteloze tweaks???

een echte audiofiel probeert binnen zijn budget een voor hem zo mooi mogelijk geluid uit zijn set te krijgen.

Terug naat het topic:

Kwaliteit behaal je met een goede voorversterker en bron. Als de e.v. goed match met de speaker hoef je voor de speaker geen kapitalen uit te geven om een zeer acceptabel niveau te halen is mijn ervaring.

Typisch is dan weer wel, dat op b.v. de VAD show, de luidsprekers, altijd de schuld of de complimenten krijgen.... :rolleyes:

Tja, daar luister je naar, in directe zin. Indirect luister je natuurlijk ook naar de rest van de set... Het zal wel iets psychisch zijn dat je de speakers sneller de schuld van een slecht geluid geeft, of juist de complimenten, als het goed klinkt. Maar ook wel enigszins logisch, aangezien de speaker toch het meest klankbepalend is (samen met de akoestiek)...

"Als je zo stom omgaat met geld ben je geen echte audiofiel"

"Een echte audiofiel jat niet"

Ja, en een echte audiofiel helpt ook altijd oude vrouwtjes oversteken, fietst 's-avonds nooit zonder licht en is verder ook altijd heeeeel verstandig en wijs. Laat zich daarom ook nooit verleiden tot nutteloze aankopen.

Alle mensen die ik ken jatten niet en gaan ook niet zo stom met geld om maar zijn toch geen audiofielen gek genoeg.

Voor 10.000 euro kan je wel iets leuks kopen. De verdeling hangt een beetje af of je kiest voor een CD of platenspeler en of je bereid bent tweede hands te kopen.

Ik zou bij een op CD gebaseerd systeem kiezen voor een uitloop CD speler die niet overdreven veel kost dus maximaal 1000 euro en de rest verdelen over een leuke versterker en boxen. De kabels e.d zou ik later doen.

Ik denk dat je een goed systeem koopt. Met een platenspelers wordt het moeilijker.

De titel van dit topic dekt alles....

Van een signaal wat verpruts is door de electronica kan zelfs de beste speaker geen goed geluid meer maken. Bovendien zijn duurdere speakers vaak moeilijk aanstuurbaar dus B valt wat mij betreft af.

Ik heb bovendien vaker een goed geluid gehoord met dure electronica en goedkope speakers dan andersom. Er wordt n.l. door de speakerbouwers vaak heel veel geld uitgegeven om het laag diep te krijgen.

Goedkope (kleine boxjes) klinken daarom om een dure set helemaal niet verkeerd. Je mist alleen wat laag. Maar er zijn ergere dingen (vind ik).

:)

Wat valt er aan toe te voegen...?...niets !!

Mee eens dus.

Ik heb bovendien vaker een goed geluid gehoord met dure electronica en goedkope speakers dan andersom. Er wordt n.l. door de speakerbouwers vaak heel veel geld uitgegeven om het laag diep te krijgen.

Goedkope (kleine boxjes) klinken daarom om een dure set helemaal niet verkeerd. Je mist alleen wat laag. Maar er zijn ergere dingen (vind ik).

Goh,...er zijn toch mensen die er net zo (als mij) over denken, dan ik dacht.... :rolleyes:

Audiofiel A en audiofiel B krijgen beiden een bedrag van zegt:10.000 euro om te besteden aan een nwe. set.

Audiofiel A koopt voor 90% v.h. bedrag een CD-speler of een draaitafel (niet en) en versterking en voor 10% een paar luidsprekers (alles nieuw)

Audiofiel B doet het net andersom: voor 90% aan luidsprekers en met de resterende 10 een Cd spelerof draaitafel met een versterker.

A koopt zgn merkinterlinks, B doet het met dropveters.

Wie heeft het best gehandeld?

zal wel een dom antwoord zijn,maar zowel heer A als heer B heeft een goede keuze gemaakt.

ik ga er van uit dat als je zoveel geld uitgeeft dat je weet wat je koopt,en dat je iets van te vooren heeft beluisterd.

als er honderd forumers dezelfde opdracht zou krijgen om voor 10.000

Ik zou bij een op CD gebaseerd systeem kiezen voor een uitloop CD speler die niet overdreven veel kost dus maximaal 1000 euro en de rest verdelen over een leuke versterker en boxen. De kabels e.d zou ik later doen.

Waarom kun je van 10.000 euro geen set inclusief goede bekabeling kopen?

CD-Speler - 1000 euo

Versterker - ?

Luidsprekers - ?

Bekabeling - ?

Dat kan niet, als je

:D Als A en B gaan samenwonen kan het 10% setje naar de garage verhuizen!

Maar dat zal daar in de luisterruimte met een CD/platendraaierd + amp van 9000 euri

Rien, wat denk je zelf: A of B?