Jump to content

versterker

audioresearch
 Share

Recommended Posts

de rede waarom ik van buizen af wil.wil wat meer gaan luisteren.

overdag. met buizen wat ingewikeld voor moeder de vrouw

Ik begrijp niet helemaal waarom 't voor moeder de vrouw ingewikkeld(er) is, in vergelijking met een transistor versterker :unsure:

Btw,...nix mis met Accuphase, maar de genoemde modellen ken ik niet i.c.m

de Sonus Fabers.

Mvg,

Alco

Niks mis met Accuphase, heb zelf ook jaren een Accuphase E-206 gehad, naar volle tevredenheid. Ik heb 'm recent ingeruild voor een Crof buizencombinatie. Niet omdat ik 'm zat was maar omdat ik altijd al de stap wilde maken naar een mooie buizenset.

Accuphase is "laid back", dynamiek spettert er niet af maar aan de andere kant: je mist geen enkel detail. De versterker geeft je immer het idee voldoende controle te hebben, rust in het geluid was voor mij altijd de meest sprekende eigenschap.

Er zijn uiteraard altijd mooiere / betere versterkers denkbaar maar Accuphase is gewoon goed spul.

Mijn neef annex audiokameraad had een stel Sonus Faber Concertino's aan zijn Accuphase set (C200/P250) en dat combineerde ook bijzonder goed.

De E406 met Cremona's lijkt mij op papier ook goed te gaan maar goed beluisteren moet uiteindelijk de doorslag geven.

Overigens: voor dagelijks gebruik, bedieningsgemak en films heb ik een Marantz SR5500 HT-receiver erbij. Klinkt niet eens onverdienstelijk. Als ik een avond echt ga luisteren, dan prik ik even de speakers om naar de buizenversterker. Zou voor jou misschien ook een optie kunnen zijn? Kost wellicht een stuk minder ;)

wat zijn er weinig accuphase liefhebbers op dit forum.

krijg weinig reactie op mijn vraag.heb nu de T&A.v 10.

wil mischien terug naar transistor.vandaar mijn vraag.

Liever een Accuphase dan die T+A V10. Accuphase heeft dan misschien een wat bescheiden sound, het geluid van die T+A vind ik een stuk suffer. Ook al betaal je voor Accuphase flink wat geld, het blijft

Hallo,

Ik gebruik de Accuphase E-212 op Chario Syntar 200T en ben er super tevreden van. Heb al vele versterkers beluisterd, maar de Accuphase is wel merkelijk beter dan alle andere.

Op alle versterkers die ik tot nog toe beluisterd heb, was wel iets op te merken. Niet zo met de Accuphase. Die doet zonder ook maar enige moeite zijn ding.

Ik heb geen enkel opmerking hierover.

groeten,

Sofa.

Beste,

Volgens mij klinkt Accuphase nooit suf of te rustig , het zijn topklasse audio apparaten en erg onderschat , denk ik.

Accuphase doet alles met veel gemak, misschien dat er mensen zijn die vervorming missen. ;)

Ook aan moeilijk aanstuurbare luidsprekers geen enkel probleem, als ik geen buizenliefhebber was dan had ik een Accuphase aangeschaft.

Geen enkel andere transistor versterker kan '' mij '' bekoren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste,

Volgens mij klinkt Accuphase nooit suf of te rustig , het zijn topklasse audio apparaten en erg onderschat , denk ik.

Accuphase doet alles met veel gemak, misschien dat er mensen zijn die vervorming missen. ;)

Ook aan moeilijk aanstuurbare luidsprekers geen enkel probleem, als ik geen buizenliefhebber was dan had ik een Accuphase aangeschaft.

Geen enkel andere transistor versterker kan '' mij '' bekoren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Mooi gezegd, Haudio, zo heb ik het ook getracht te verwoorden.

De enige reden dat ik mijn Accuphase heb weggedaan, is de aanschaf van een buizenset. Anders had die Accuphase hier nog steeds gestaan, want ook mij hebben andere versterkers nimmer kunnen bekoren.

Accuphase versterkers spelen alles met een zeker gemak waardoor ze volgens sommigen terughoudend overkomen. Als je nu een buizenset hebt en per se naar transistor terug wil, zal de stap naar een Accuphase je zeker niet tegenvallen.

bedankt voor julli reacties.weet nog niet wat het gaat worden.

heb het advies gekregen.om eens te luisteren naar een gryphon.

intregreed.klink erg goed zegt men. de calisto 2100.of de 2200.

de accuphase. 530 e klasse a. lijkt me ook niet slecht.

m.v.groet. huub.

Ik ben vandaag overgestapt van buizen (Copland) naar Accuphase (E 210). Ik zocht meer controle. Voor Accuphase gekozen omdat die controle er is, maar het geluid vrij blijft van scherpte en agressiviteit. De Copland was beter in het mid hoog en vooral met stemmen prachtig, maar met complexere muziek, in het laag en op het gebied van controle is de Accuphase heer en meester. Als je van buizengeluid houdt, maar voor transistor wilt gaan vind ik Accuphase zeker een aanrader.

bedankt voor julli reacties.weet nog niet wat het gaat worden.

heb het advies gekregen.om eens te luisteren naar een gryphon.

intregreed.klink erg goed zegt men. de calisto 2100.of de 2200.

de accuphase. 530 e klasse a. lijkt me ook niet slecht.

m.v.groet. huub.

Gryphon met Sonus Faber is een hele mooie combinatie inderdaad. Probleem is alleen dat je hier zelden tot nooit Gryphon aangeboden ziet, bovendien is het toch wel behoorlijk aan de prijs.

Ik ben vandaag overgestapt van buizen (Copland) naar Accuphase (E 210). Ik zocht meer controle. Voor Accuphase gekozen omdat die controle er is, maar het geluid vrij blijft van scherpte en agressiviteit. De Copland was beter in het mid hoog en vooral met stemmen prachtig, maar met complexere muziek, in het laag en op het gebied van controle is de Accuphase heer en meester. Als je van buizengeluid houdt, maar voor transistor wilt gaan vind ik Accuphase zeker een aanrader.

De Copland op mid/hoog en de Accuphase op de bassen! Als je kunt bi-ampen met je speakers ;)

kan ook zijn dat het niet matcht! Moet je een potmeter in de signaalweg kwijt :( Of kan ook zijn dat de Copland al weg is natuurlijk...

mvg RastaPhil

De Copland op mid/hoog en de Accuphase op de bassen! Als je kunt bi-ampen met je speakers ;)

kan ook zijn dat het niet matcht! Moet je een potmeter in de signaalweg kwijt :( Of kan ook zijn dat de Copland al weg is natuurlijk...

mvg RastaPhil

Copland is ingeruild. Er blijven denk altijd specifieke voor- en nadelen aan buizen en transstoren. De combinatie, akoestiek en smaak bepalen wat het beste past. Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen. ik ben in ieder geval tevreden met de verandering en kan mensen die van buizen naar transitor willen gaan alleen maar aanbevelen naar accuphase te gaan luisteren.