Sodejuu Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 ... Het zal heus niet aan mijn smaak liggen, ik heb alleen wat moeite met klassiek (niet goed opgevoed ?) en opera. Mijn muzieksmaak mag je dus gerust breed noemen... Ik weet zeker dat je smaak echt niet zo breed is dan je zelf beweerd . Dat is bij niemand zo. De muziek waar je van houdt heeft altijd raakvlakken met elkaar. Wijkt die af, dan vindt men het niks Ik beweer ook altrijd dat ik een brede smaak heb. Ik draai thuis jazz, (zwaar) klassiek, pop, (symphonic en psychodelic ) rock, funk, house, hiphop, trance, noordelijke volksmuziek (boven de 55e breedtegraad) etc. Waar je me niet mee moet aankomen zijn opera (sopraantjes en tenoren), te opvallende drums, elvis, Frans Boer en consorten, hilbillyzooi, latinotroep (salsa, conga, samba, flamenco, sinty), zuidelijke volksmuziek (alles onder de 40e breedtegraad vind ik niet veel), duitse volksmuziek, carnavals"krakers", chanson, trekzakkabaal, licht klassiek, blije muziek, Status Quo en aanverwanten. En ik weet zeker dat ik nog een hele berg niet genoemd heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Recent maakte Hans van Liempd in een ander topic de volgende opmerking: "Helaas is de breedte van het klankbeeld wat afgenomen. Een enkele keer komt het geluid nog buiten de speakers maar dat is meer uitzondering dan regelmaat." Luisteren wordt hiermee toch wel een heel erg geforceerde bezigheid? Ik kan me voorstellen dat je optimaal geluid wilt om optimaal te genieten. Maar ik kan me niet voorstellen dat je altijd wilt controleren of je geluid optimaal is. Nogmaals, volgens mij wordt luisteren daarmee een geforceerde bezigheid waardoor je niet meer van de muziek geniet En volgens mij is dat wat een bepaalde groep audiofielen typeerd en zorgt dat ook voor de vieze smaak die het woord 'audiofiel' bij vele mensen oproept. Luister, Kijker.... Dat heb je uit een stukje wat ik schreef over de luistersessie bij Thingman. Ik was daar om eens te ervaren wat akoestiek met de muziek kan doen. Dat is n.l. zijn werk EN hobby. Dat je de invloed van electronica dan niet weg kun cijferen bleek heel duidelijk. Dat dergelijke verschillen zo duidelijk hoorbaar zijn overigens ook niet. Wanneer ik n.l. rustig naar muziek wil luisteren doe ik dat meestal thuis of in de concertzaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Wanneer gaan we hear nu eens beginnen met "mijn set" draadjes? Eigenlijk lijkt me dat best leuk om wat uitgebreidde setbeschrijvingen te lezen en zien, iets over de filosofie erachter en toekomstplannen enzo (nu is dat alles zo versnipperd). (dit had ik wellicht beter in forumuitbreidingen kunnen plaatsen, maar omdat hear zo lekker audiofiel geneuzeld wordt, zit hier ook de doelgroep..). Overigens persoonlijk vind ik dat er niks mis is met het lol hebben in het bezig zijn met een audioset (of dat nu uit passie voor muziek is , een technische interesse of voor de lol van de heb, maakt mij niet zoveel uit. Veelal is het toch een combinatie van). Ik hou niet zo van het plakken van labeltjes en douwen in hokjes. Je kunt je geld ook in coke stoppen ofzo, lijkt me dit toch gezonder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Vroeger deed ik dat wel dat hele bewuste luisteren naar componenten met bewust uitgekozen platen. A/B en mijn vrouw zette dan zaken over zodat het blind was. Nu leen ik af en toe wat, zet het in mijn keten en dan hoor ik wel of het iets is of niet. In alle eerlijkheid valt het vaak tegen. Mensen kunnen mijn aandacht wat overdreven vinden toch doe ik het voor de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Wanneer gaan we hear nu eens beginnen met "mijn set" draadjes? topic Is alleen een beetje in de vergetelheid geraakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ja, alles is natuurlijk al eens gedaan (uit de oude doos ). Ik denk alleen dat het handiger is om ipv een alles in 1 draad, gewoon per set een draad. Vult lekker op en meer overzichtelijk. Anders wordt het gekakel door elkaar heen. Netzoals bij muziek recenties dus (maad daar geldt het argument dat het terug te vonden moet zijn het sterkst). Bovendien nodigt het uit tot iets meer diepgang ipv alleen een opsomming. Ik zou zelf wel willen beginnen een keer (heb toch vakantie nu en het regent), maar ik heb zo'n halve butset Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ik bedoelde eigenlijk het geluid van die high-end setjes met mini-monitoren. Dus gepaard m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 augustus 2006 Members Report Share Posted 12 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ach, een audiofiel is nooit lang tevreden met wat ie in huis heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 augustus 2006 Members Report Share Posted 12 augustus 2006 Ach, een audiofiel is nooit lang tevreden met wat ie in huis heeft. Als dat een van de pre's is, dan ben ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Wie kan er van diezelfde cd (of lp) het nummer ''Three Wishes'' voluit draaien zonder dat het boeltje compleet de vervorming in gaat ? Ikke dus wel. Ik ook... denk ik(?)... Het ligt er natuurlijk aan wat je met 'voluit' bedoelt (ik draai m'n versterker nooit helemaal open; dan zou ik doof worden). En als je ff niet meerekent dat er dan vanalles begint te trillen in m'n kamer (kastdeurtjes, insektenhor, kamerdeur enz.)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 De muziek waar je van houdt heeft altijd raakvlakken met elkaar. Is dat zo? Meestal wel waarschijnlijk, maar wat is dan het raakvlak tussen bijvoorbeeld Beth Gibbons en Opeth? Van beide staan bij mij cd's op de plank... Niet dat ik nou wil beweren dat ik een brede smaak heb (of breder dan jij), want dat is waarschijnlijk niet zo. Waarschijnlijk is er meer muziek die ik niet leuk vind dan wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ach, een audiofiel is nooit lang tevreden met wat ie in huis heeft. Ach jawel hoor! Ik leef nl. constant in angst, een beklemmende angst dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 een draaitafel is net een helicopter, 4 uur sleutelen om 1 uur te kunnen draaien...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 een draaitafel is net een helicopter, 4 uur sleutelen om 1 uur te kunnen draaien...... Als ie tafeltjes van 1 euro gebruikt, tsja....................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 een draaitafel is net een helicopter, 4 uur sleutelen om 1 uur te kunnen draaien...... Als ie tafeltjes van 1 euro gebruikt, tsja....................... Heeft hij 4 uur genoten van het instellen en 1 uur genoten van de muziek. Een echte liefhebber dus. Ook al kost het hem 1 Euro een liefhebber in hard en nieren Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ach, maar iemand die tienduizenden euri's veil heeft voor een reusachtige set die in een speciale luisterkamer geplaatst wordt die dan ook nog eens getweakt wordt rond de installatie, en die daar dan, al dan niet met gasten, van gaat zitten genieten, is toch zeker ook wel een audiofiel, alleen eentje met veel meer "bucks"! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ach, maar iemand die tienduizenden euri's veil heeft voor een reusachtige set die in een speciale luisterkamer geplaatst wordt die dan ook nog eens getweakt wordt rond de installatie, en die daar dan, al dan niet met gasten, van gaat zitten genieten, is toch zeker ook wel een audiofiel, alleen eentje met veel meer "bucks"! mvg RastaPhil Jah das een echte!! Geld maakt gelukkig :-))))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Die Rastaphil is gewoon een positieve goze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 "direct-drive" Met vriendelijke groet, Jack Moest je zelf trappen ..... Wat erg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Een audiofiel is iemand die bij het Hear forum ingeschreven staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Een andere beschrijving: een audiofiel is iemand die apparatuur kiest op de volgens hem best mogelijke geluidskwaliteit ongeacht bedieningsgemak en uiterlijk. Hopelijk is de zo gekozen set een middel tot het luisteren naar muziek en niet het doel op zich. De prijs van de set is dus ook volkomen onbelangrijk !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Trappen hou ik niet van, doe ik hooguit op de fiets. Met vriendelijke groet, Jack Hoi Jack, Bedoelde het ook in de context van fietsen nav "Driect drive" (Het was dus geen aanmerking maar meer een grapje jouw kant op.) Wbt de ECC88, ja dat klopt wel, hangt ook af van hoeverre je hem uitstuurt en de anodebelasting. Het is sowieso geen buisje wat ik leuk of mooi vind. Als je echt linear wilt gaan kun je beter naar de Lo_mu TV buisjes, maar dat vinden de echte buizen fanaten weer te "clean". Ben ik nou audiofiel? Wel nee, heb op het moment helemaal geen buizen aan het werk (gaat wel weer komen). Het is meer de elektronica hobby die prima te combineren valt met lekker naar muziek luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts