azh Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Na lang lezen doe ik ook maar een duit in het zakje: Mijn stelling: Mensen houden zichzelf in die mate voor de gek, dat blind testen weinig met de dagelijkse werkelijkheid te maken heeft. Sterker: Lekker kort door de bocht: Misschien heeft het doormeten van apparatuur ten op zichte van de waarneming en beleving van de muziek weergegeven door hetgene wat doorgemeten wordt wel n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ha die AZH, Zo voorlopig ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Recent maakte Hans van Liempd in een ander topic de volgende opmerking: "Helaas is de breedte van het klankbeeld wat afgenomen. Een enkele keer komt het geluid nog buiten de speakers maar dat is meer uitzondering dan regelmaat." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 En als ik een strijd moet defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. [...] Laat die advocaat maar komen, ik lust hem rauw. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. [...] Laat die advocaat maar komen, ik lust hem rauw. Groet, Jacco Ja, ik wil wel eens een advocaat een technische onderbouwing horen geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. [...] Laat die advocaat maar komen, ik lust hem rauw. Groet, Jacco Ja, ik wil wel eens een advocaat een technische onderbouwing horen geven... Ja, dat lijkt mij ook bijzonder spannend. En dan ga ik ook nog vervelende vragen stellen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ja, ik wil wel eens een advocaat een technische onderbouwing horen geven... Ja, dat lijkt mij ook bijzonder spannend. En dan ga ik ook nog vervelende vragen stellen... Groet, Jacco Je had cabaretier moeten worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ja, ik wil wel eens een advocaat een technische onderbouwing horen geven... Ja, dat lijkt mij ook bijzonder spannend. En dan ga ik ook nog vervelende vragen stellen... Groet, Jacco Je had cabaretier moeten worden. Volle zalen gegarandeerd... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. [...] Laat die advocaat maar komen, ik lust hem rauw. Groet, Jacco Grote woorden voor iemand die voor 100% waar zal moeten maken dat het puur om een placebo effect gaat! En reken maar dat die advocaat zich zal verzekeren van technische hulp. Ik zie je nu al heel erg klein worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...]Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. [...] Laat die advocaat maar komen, ik lust hem rauw. Groet, Jacco Grote woorden voor iemand die voor 100% waar zal moeten maken dat het puur om een placebo effect gaat! En reken maar dat die advocaat zich zal verzekeren van technische hulp. Ik zie je nu al heel erg klein worden. Nee, hij zal moeten aantonen dat het geen placebo effect is. Zo zit het nu eenmaal in elkaar: diegene met de meest bizarre bewering moet met bewijs komen. Bovendien kan ik onmogelijk bewijzen dat iets niet waar is, ik kan het wel bijzonder aannemelijk maken. Ook kan ik dmv uitgebreide meetrapporten komen waaruit blijkt dat de overdracht exact genoeg gelijk is aan een niet-Siltech kabel van vergelijkbare kwaliteit. Ik zou statistisch verantwoorde testen kunnen organiseren die door onafhankelijke wetenschappers herhaald kunnen worden en daar een rapport over schrijven. Allemaal onder het toeziend oog van een notaris. Maar waarom zou ik al die moeite doen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Wijnexperts die witte wijn die gekleurd is als rode gevraagd wordt te ruiken, ruiken (proeven) rode wijn. Mensen, expert of niet, houden zichzelf voor de gek. Dit hoort bij mens-zijn. Morrot, G., Brochet, F., & Dubourdieu, D. (2001). The color of odors. Brain and Language, 79, 309-320. Die heb ik dus ook wel eens gehoord van een groot wijnkenner. Volgens mijn herrinnering vertelde hij me dat het om dezelfde wijn ging. Bewezen werd dat het niet uitmaakte in smaak of je de schil erbij deed of niet (wat leidde tot het kleurverschil). Ik zal dat bij een volgende proeferij navragen. Toch trapt niet iedereen in dit soort geintjes. Ik kan me van jaren geleden een Duitse quiz herrinneren waar een vrouw (een klassieke huisvrouw) zonder enige aarzeling concludeerde dat de verschillende taarten (in kleur en vorm) exact hetzelfde smaakten. De andere deelnemers trapten wel in de val. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je bedrogen kan (!) worden dat niet betekent dat verschillen er niet meer toe doen. Bedrog ga je ook op langere termijn doorzien. Veel forumleden denk ik eerder want die zijn net als die huisvrouw experts op hun gebied. Ork, ork, ork soep eet je met een ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Natuurlijk niet zo slim als een accountant in opleiding die gegevens via zijn kanalen verzamelt (er zal wel een erecode zijn). Voor een advocaat is het dan niet zo moeilijk om zoiets af te straffen door bijvoorbeeld de baas van de accountant in opleiding te bellen. Vervolgens een soort (gedicteerd ?) excuus van de accountant in opleiding. Hij zit nu op andere fora. Persoonlijk vond ik het niet zo sjiek van Siltech. Zo'n snotneus pak je toch anders aan. Nee, dat was zeker niet sjiek Hij stond zeker niet zwak maar gezien zijn toekomst en carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Jacco hoeft enkel te bewijzen dat er geen noemenswaardig verschil is tussen Dropveter X en een kabel van Siltech. Ja, en hoe gaat jouw Jaccootje dat dan doen...met cijfertjes? Ja, of: Ik zou statistisch verantwoorde testen kunnen organiseren die door onafhankelijke wetenschappers herhaald kunnen worden en daar een rapport over schrijven. Allemaal onder het toeziend oog van een notaris. Bron: Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Persoonlijk vond ik het niet zo sjiek van Siltech. Zo'n snotneus pak je toch anders aan. Nee, dat was zeker niet sjiek Ach Pjotr op zich doen die van der Kleys het zakelijk wel goed. Persoonlijk vind ik hem wel wel een beetje een patser met zijn pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Wat ik bedoel te zeggen is dat als je bedrogen kan (!) worden dat niet betekent dat verschillen er niet meer toe doen. Hierna sla je de spijker op z'n kop: Bedrog ga je ook op langere termijn doorzien. Dat is nu juist m.i. het probleem. Bedrog gebaseerd op placebo doorzie je niet zolang je van placebo last hebt. En dat effect gaat niet zomaar weg, zeker niet zolang de kabels steevast superduur verkocht worden, zeer mooi zijn afgewerkt, en zolang de methode van luisteren om te beoordelen equivalent is aan de methode van gewoon muziek luisteren. Veel forumleden denk ik eerder want die zijn net als die huisvrouw experts op hun gebied. En dat zie ik juist als het tweede punt van het probleem. Als je weet hoe audiosignalen zich gedragen in kabels met typische lengtes, diameters en toegepaste metaal(legeringen), dan koop je geen siltech. Immers dan kun je weten dat het natuurkundig absoluut ten ene male onmogelijk is dat kabels harmonische vervorming veroorzaken (een natuurkundige zal vast wel e.o.a. effect kunnen berekenen dat op -473 dB z'n werk doet). Wat betreft dat bedrog: ik vernam onlangs ergens van dat bierkenners met een blinddoek om hun eigen bier niet meer terugherkenden Wat is dan je conclusie: zorgt de samenstelling van het bier voor het geproefte smaakverschil zonder blinddoek, of het merk, image, geschiedenis enz. van de brouwer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. Ik heb geen verstand van Nederlands (straf / civiel) recht. Ik geef echter gewoon mijn visie op een probleem. Ik neem aan dat dat an sich geen strafbaar feit is. Ik wil de visieuze circel aan de kaak stellen, niet specifiek een kabelboer. Die vicieuze cirkel bestaat uit talloze elementen. Immers doen alle audiobladen ook mee en schrijven net zulke commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 er is middels een blinde test bewezen dat een Siltech net zo slecht klinkt als een dropveter. iemand die siltech koopt is dus dom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts