s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Sodejuu said: religies Audiofilie en religie zijn toch vind ik absoluut geen equivalenten. Audiofilie komt namelijk mede tot stand door een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 erik klijnsmit said: slecht Bij jou is het glas zeker halfleeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 s0000884 said: Sodejuu said: religies Audiofilie en religie zijn toch vind ik absoluut geen equivalenten. Audiofilie komt namelijk mede tot stand door een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 (edited) carl said: azh said: Wijnexperts die witte wijn die gekleurd is als rode gevraagd wordt te ruiken, ruiken (proeven) rode wijn. Mensen, expert of niet, houden zichzelf voor de gek. Dit hoort bij mens-zijn. Morrot, G., Brochet, F., & Dubourdieu, D. (2001). The color of odors. Brain and Language, 79, 309-320. Quote Die heb ik dus ook wel eens gehoord van een groot wijnkenner. Volgens mijn herrinnering vertelde hij me dat het om dezelfde wijn ging. Bewezen werd dat het niet uitmaakte in smaak of je de schil erbij deed of niet (wat leidde tot het kleurverschil). Ik zal dat bij een volgende proeferij navragen. Toch trapt niet iedereen in dit soort geintjes. Ik kan me van jaren geleden een Duitse quiz herrinneren waar een vrouw (een klassieke huisvrouw) zonder enige aarzeling concludeerde dat de verschillende taarten (in kleur en vorm) exact hetzelfde smaakten. De andere deelnemers trapten wel in de val. Hoi Carl, in dit geval ging het om een witte wijn met s Edited 24 augustus 2006 by azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 thingman said: Maar hoe zou je de Kerk en bijvoorbeeld het kapitaal van het Vaticaan willen noemen? Of de relatie tussen religie en het doelbewust in onkunde houden van mensen dat nog geen 40 jaar geleden zo gewoon was?Volgens mij zijn er juist frappante overeenkomsten tussen een religie en diens volgelingen en audiofilie en de volgelingen van die meer materialistische religie, denk je niet? Toine. Begrijp ik. Echter ik wil benadrukken dat ik een verschil zie juist in bijv. het feit dat het vaticaan geen cent verdient als ineens een ieder de leer volgt uit Rome. Afgezien van dat het geloof juist GOED is voor de muziekbeleving. Immers veel fantastische (country) muziek uit een heerlijk supermuzikaal land, The Lone Star State (State of Texas), was er niet geweest zonder het geloof. Ik koop dan liever een country CD dan nog een interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 azh said: Toch trapt niet iedereen in dit soort geintjes. Ik kan me van jaren geleden een Duitse quiz herrinneren waar een vrouw (een klassieke huisvrouw) zonder enige aarzeling concludeerde dat de verschillende taarten (in kleur en vorm) exact hetzelfde smaakten. De andere deelnemers trapten wel in de val. Was ze blind? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 s0000884 said: Ik koop dan liever een country CD dan nog een interlink. Jij hebt geen interlinks in jou set ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 s0000884 said: Sodejuu said: religies Audiofilie en religie zijn toch vind ik absoluut geen equivalenten. Audiofilie komt namelijk mede tot stand door een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Sodejuu said: Veel plezier met de Dixie Chicks Werkelijk schitterend. Een nieuwe CD voor het eerst horen die je fantastisch vindt is een ervaring waar bij mij he-le-maal niets tegenop kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Sodejuu said: Een k.e.k. midisetje heeft geen interlinks nodig Dat klopt, maar in mijn geval kostte dat midisetje nog altijd een eurotje of 8000. Die sh*t neemt de helft van mijn kamer in beslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 "Onder een BMW Z9 doe je toch ook geen bandjes van kwikfit?" Hoewel een blinde test hier af te raden is zou je The Stig met wat verschillende bandjes een rondje kunnen laten rijden en op basis van rondetijd een keuze maken. Je suggereert: a) Kwikfit = 'cheapo' en dus slecht voor high end (auto) Dropveter = 'cheapo' en dus slecht voor high end (audio) Dit heeft geen voet in aarde tot Stig (liefst een aantal Stiggies) met de banden gaan spelen en er Audio Stig met de kabels gaat rijden... umm... Het is een rare aanname omdat het m.i. duidelijk is dat dergelijke verbanden niet hoeven te bestaan! Zonder meer onderbouwing kan ik netzogoed zeggen: "Als je een set hebt van een paarduizend euro zorg je toch dat je buurman gouden deurknoppen gebruikt?'' Dat is onzin.. Dat van die Kwikfit bandjes heel misschien ook. Dat van kabels met iets meer zekerheid ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 s0000884 said: thingman said: Volgens mij zijn er juist frappante overeenkomsten tussen een religie en diens volgelingen en audiofilie en de volgelingen van die meer materialistische religie, denk je niet?Toine. Begrijp ik. Echter ik wil benadrukken dat ik een verschil zie juist in bijv. het feit dat het vaticaan geen cent verdient als ineens een ieder de leer volgt uit Rome. Afgezien van dat het geloof juist GOED is voor de muziekbeleving. Immers veel fantastische (country) muziek uit een heerlijk supermuzikaal land, The Lone Star State (State of Texas), was er niet geweest zonder het geloof. Ik koop dan liever een country CD dan nog een interlink. Het Vaticaan zou nog puissanter rijk zijn dan het al is, wanneer ineens een ieder de leer uit Rome ging volgen, dat spreekt op zich vanzelf. Hoe meer zieltjes, hoe meer collectegelden; het is een simpel maar effectief mechanisme, dat in het geval van het christendom al meer dan 20 eeuwen werkt en nu pas iets van zijn glans begint te verliezen. Met het laatste deel ben ik het absoluut eens: er komt uit religieuze hoeken soms hele mooie muziek en je kunt uiteindelijk beter je geld in cd's stoppen dan in dure gadgets met een hoog edelmetaalgehalte. Maar goed, dat is precies die geloofskant van de audiofilie. Je mag geloven dat het geluid er met sprongen op vooruitgaat als je een kabel van 2000 euro in je keten opneemt, precies zoals je mag geloven dat deelname aan een bepaalde geloofsgemeenschap je een speciale plek bezorgt als je eenmaal naar die andere wereld gaat. Niemand die het kan bewijzen; niemand die het kan weerleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Om maar eens een duit in het zakje te doen: ik beschouw mezelf zo langzamerhand als een echte audioot, sorry, audiofiel. Waar dat uit blijkt? Dit weekend krijg ik een eindversterker op proef die waarschijnlijk zo groot is dat hij niet in mijn rack past. Ik ben nu al aan het bedenken welke meubels ik ga verplaatsen om alles pas te krijgen..... De installatie zelf kan natuurlijk niet verplaatst worden omdat de luidsprekers op de perfecte plaats staan en de lengte van de luidsprekerkabels daarop is aangepast.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 niels007 said: "Onder een BMW Z9 doe je toch ook geen bandjes van kwikfit?" Juist wel. Om zo'n testosteronbak c.q. scheurijzer auto recht aan te doen moet je er zo hard mee rijden dat je iedere maand je banden vervangen moet. Tenslotte wil je niet betrapt worden op het rijden met kale banden. Bij de kwikfit is dat nog enigszins betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 In de muziek is het zo dat als je een instap of semi-pro drumstel koopt, je enorm kan upgraden met betere vellen (Remo bvb), ook zal een duurdere hi-hat veel mooier klinken dan een instap-model, de nuances komen beter uit en het is niet alleen aangenamer om te horen, het is makkelijker te mixen, en te bespelen... Drumsticks kies je uit qua smaak, genre en timbre... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 RastaPhil said: In de muziek is het zo dat als je een instap of semi-pro drumstel koopt, je enorm kan upgraden met betere vellen (Remo bvb), ook zal een duurdere hi-hat veel mooier klinken dan een instap-model, de nuances komen beter uit en het is niet alleen aangenamer om te horen, het is makkelijker te mixen, en te bespelen...Drumsticks kies je uit qua smaak, genre en timbre... mvg RastaPhil Wat heeft een snoertje met muziekinstrumenten (zoals een drumstel) te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Jacco, jij zet de wereld op z'n kop. Jij bent degene die zal moeten bewijzen dat hier om een placebo effect gaat, omdat jij ook degene bent die dat beweert! Siltech en/of VD Hull hoeven dat niet te doen. Degene die met een beschuldiging komt, zal dat moeten bewijzen, anders gaat ie geheid onderuit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 s0000884 said: C J said: Siltech had daar namelijk een advocaat voor ingehuurd. Ik heb geen verstand van Nederlands (straf / civiel) recht. Ik geef echter gewoon mijn visie op een probleem. Ik neem aan dat dat an sich geen strafbaar feit is. Ik wil de visieuze circel aan de kaak stellen, niet specifiek een kabelboer. Die vicieuze cirkel bestaat uit talloze elementen. Immers doen alle audiobladen ook mee en schrijven net zulke commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Eenieder mag zijn/haar mening geven, mits niet strijdig met wetsartikelen over discriminatie, smaad etc. Als de genoemde fabrikanten vinden dat ze hier onheus bejegend zijn kunnen ze naar de rechter stappen. Zij zullen dan wel moeten bewijzen dat ze nadeel ondervinden van de beweringen hier. De kans dat de rechter ze gelijk zal geven lijkt me klein gezien de bestaande jurisprudentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 C J said: [...]Jacco, jij zet de wereld op z'n kop. Jij bent degene die zal moeten bewijzen dat hier om een placebo effect gaat, omdat jij ook degene bent die dat beweert! [...] Jouw redenering volgend, zal toch de fabrikant eerst moeten bewijzen dat het NIET om een placebo gaat. Zij zijn immers de eerste die het publiceren. Ik kan niet in de toekomst kijken. Bovendien doen die fabrikanten beweringen die tegen de natuurkunde ingaan. Zij beschuldigen indirect natuurkundigen van dwaling, onjuiste informatie etc. Indirect beledigen fabrikanten met hun beweringen de natuurkundigen etc. En dat allemaal zonder bewijzen te komen. Het lijken wel schrijvers uit de roddelpers... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Henrie said: RastaPhil said: In de muziek is het zo dat als je een instap of semi-pro drumstel koopt, je enorm kan upgraden met betere vellen (Remo bvb), ook zal een duurdere hi-hat veel mooier klinken dan een instap-model, de nuances komen beter uit en het is niet alleen aangenamer om te horen, het is makkelijker te mixen, en te bespelen...Drumsticks kies je uit qua smaak, genre en timbre... mvg RastaPhil Wat heeft een snoertje met muziekinstrumenten (zoals een drumstel) te maken? Wat hebben autobanden met audio te maken, tenzij je ze onder je speakers legt als demping? RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Beste CJ Als S0000884 beargumenteert zegt dat Siltech en van de Hul "bedriegers" zijn en dat hun kabels niet beter klinken dan een dropveter hoe stel je je dan een juridische procedure voor. Het echtpaar van der Kley met een test van Rene van Es en Jo Muller als deskundigen om te bewijzen dat ze beter klinken? Deze heren worden in zo'n procedure echt niet als deskundigen aangemerkt. Op zijn hoogst wordt het TNO ingeschakeld om te kijken of Siltech kabels beter zijn en klinken als een dropveter. Dat risico neemt het echtpaar van der Kley echt niet (van de Hul zeker niet want dat is een buitengewoon slimme jongen en weet dat je bij juristen weg moet blijven). Het zal ze toch gebeuren dat het TNO bewijst dat Siltech kabels niet beter zijn en klinken als dropveters. Kortom S0000884 houd je niet in maar speel niet op de man maar op de kabel. Overigens geloof ik zelf wel dat door kabels vlechten, materiaalkeuze e.d. er subtiele verschillen zijn tussen kabels, maar het soort bedragen dat Siltech vraagt renderen geluidsmatig niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Kijk, daar kan ik me in vinden: niet op de man spelen. Je hebt gelijk als je stelt dat de enorme bedragen die deze fabrikanten voor hun kabels vragen niet renderen. Maar je bent verkeerd bezig als je beweert, zoals s000884, dat het bij dit soort kabels om een placebo effect gaat. Je moet dat dan ook kunnen bewijzen en hard maken. Niet degene die ze maakt, die hoeft niets te bewijzen. En ik zou me maar niet blind staren op TNO, want dan zou je nog wel eens raar op kunnen kijken en zeggen: shit, dat had ik niet verwacht. Deze heren, Jacco en s0000884 werpen zichzelf op als terzake deskundigen, laten zij dan ook eens de handschoen oppakken en deze fabrikanten publiekelijk onderuit halen. Maar durven zij dat? Nee, ze kijken wel uit!! Het enige wat ze wel durven is hun kretologie op hear zetten. Laat wel even duidelijk zijn dat ik ook zeker geen fan ben van dit soort dure kabelboeren, maar wel uitkijk met wat ik op een publieke site beweer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts