Jump to content

echte audiofiel????

wollie
 Share

Recommended Posts

[...]

Trouwens, ook geen gezicht ('gehoor'): een Ferrari (of welk sportautomerk dan ook) met een elektromotor... Zo'n auto moet lawaai maken, daar zijn ze voor

Precies! Maar het kan beter/sneller/betrouwbaarder of wat dan ook. Maar da willen die patsers nie...

Groet,

Jacco

En terecht. Als ik het geld had en ik kon kiezen tussen een Ferrari met dikke, jankende V12, of dezelfde Ferrari met een licht zoemende elektromotor met hetzelfde vermogen i.p.v. die V12, maar verder wel dezelfde rijeigenschappen, dan koos ik de eerste... :)

Ik heb te lang aan een doorgaande weg gewoond en de waarde van mijn huis daardoor met 30k zien dalen om het met je eens te zijn.

Wat mij betreft gaat er een groot luik open in de weg als je 10 % te hard rijdt of kabaal produceert. Dat geldt in het bijzonder voor motorrijders, maar ronkende Ferrari's komen zeker in aanmerking...

Groet,

Jacco

Hmm... wel eens een race-spelletje op de computer gespeeld? Zo ja, wel eens een race-spelletje met het geluid uit gespeeld? Met geluid aan, is het een stuk leuker. Makkelijker ook, want je hoort hoe 'snel' je gaat. Is in ieder geval mijn ervaring...

[...]

Trouwens, ook geen gezicht ('gehoor'): een Ferrari (of welk sportautomerk dan ook) met een elektromotor... Zo'n auto moet lawaai maken, daar zijn ze voor

Precies! Maar het kan beter/sneller/betrouwbaarder of wat dan ook. Maar da willen die patsers nie...

Groet,

Jacco

En terecht. Als ik het geld had en ik kon kiezen tussen een Ferrari met dikke, jankende V12, of dezelfde Ferrari met een licht zoemende elektromotor met hetzelfde vermogen i.p.v. die V12, maar verder wel dezelfde rijeigenschappen, dan koos ik de eerste... :)

Ik heb te lang aan een doorgaande weg gewoond en de waarde van mijn huis daardoor met 30k zien dalen om het met je eens te zijn.

Wat mij betreft gaat er een groot luik open in de weg als je 10 % te hard rijdt of kabaal produceert. Dat geldt in het bijzonder voor motorrijders, maar ronkende Ferrari's komen zeker in aanmerking...

Groet,

Jacco

Hmm... wel eens een race-spelletje op de computer gespeeld? Zo ja, wel eens een race-spelletje met het geluid uit gespeeld? Met geluid aan, is het een stuk leuker. Makkelijker ook, want je hoort hoe 'snel' je gaat. Is in ieder geval mijn ervaring...

Neen, ik ben geen spelletjes speler op de computer. In het echt heb ik vroeger wel eens gedamd. Veel verder gaan mijn spelletjes niet.

Groet,

Jacco

damd nog an toe! ;)

Ik heb ook nog nooit computerspelletjes gespeeld, zelfs niet analoog gedamd :P

En ik ben ook van mening dat het lawaai van verbrandingsmotoren van de wereld moet euh... gedamd worden! eigenlijk moet gewoon de verbrandingsmotor verdwijnen! En een Ferrari met electromotor zou ik z

Ja, wanneer ben je een echte audiofiel? Of is daar al antwoord op gegeven?

Ja, meteen de tweede post in de thread, van Erik Klijnsmit is het antwoord.

Nee, dat is een beschrijving van een Breemkarikatuur "de High-Ender".

Na een kleine 30 pagina's weten we het nog niet...

Groet,

Jacco

Ik denk dat ik het weet. Een audiofiel is iemand die de voorkeur geeft aan audio apparatuur dat vervormingscomponenten op ten hoogste -70 dBr produceert. Waarschijnlijk net hoorbaar en afhankelijk van de persoonlijke voorkeur qua vorm en orde, maar niet zoveel dat het storend wordt.

Groet,

Jacco

Hmmm.... moeten we dit grappig vinden?

:lol::lol: Jazeker, geweldig dit. Klopt als een bus. :D

Het gaat je helemaal niet om het begrip audiofiel, want dat is evengoed op jezelf van toepassing. Je bent een maniak die nastreeft mensen lastig te vallen met minachting voor hun (forum) bestaan. Een ordinaire hooligan, die zelf geen forum bestaansrecht zou moeten hebben.

Als je nou eens naar de VAD gaat, en je zet daar alle mensen op een rijtje, dan zul je zien dat audiofielen geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking zijn. Het zijn toch vaak wat slechtgeklede mannen van middelbare leeftijd en ouder, met weinig sociale contacten. Muzikaal gezien hebben ze vaak diverse boten gemist en blijven ze op basis van de referentie uit een ver verleden kabeltjes wisselen en dempertjes plaatsen. ;)

Als je nou eens naar de VAD gaat, en je zet daar alle mensen op een rijtje, dan zul je zien dat audiofielen geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking zijn. Het zijn toch vaak wat slechtgeklede mannen van middelbare leeftijd en ouder, met weinig sociale contacten. Muzikaal gezien hebben ze vaak diverse boten gemist en blijven ze op basis van de referentie uit een ver verleden kabeltjes wisselen en dempertjes plaatsen. ;)

Mijn god.... we hebben de nieuwe Jomanda ontdekt! Iemand die aan een uiterlijk een heel sociaal leven, karakter en historie kan aflezen. Zelfs Jomanda kon dit niet, die moest tenminste nog een hand op de persoon leggen om deze stompzinnige conclusies uit te blaten.

Je bent een maniak die nastreeft mensen lastig te vallen met minachting voor hun (forum) bestaan. Een ordinaire hooligan, die zelf geen forum bestaansrecht zou moeten hebben.

Nog frapantere reactie.

Wat ook frappant is, is dat je eerst stoer blaft als een grote hond, maar daarna trillend als een klein keffertje weer in je mand kruipt. :lol:<_<

Nou, ik denk wel dat ik al heel mijn leven zo een aspergeziekte ;) heb; ik was de beste leerling van de hele lagere school, zes jaar lang :P , vanaf mijn achtste mocht ik boeken uitlenen van de volwassenenbibliotheek, kende op mijn derde al een groot aantal dinosaurussen van buiten (kleuterschool :) ), en bij alles wat mij interesseerd ga ik opzoeken en studeren tot ik er alles (en soms nog veel meer) van weet :lol: . Maar ik heb nog steeds moeite om mensen in de ogen te kijken (ben ook bijziend)

En als ik niet met muziek bezig kan zijn krijg ik gadvermiljaarde dju! La tourette, gadverdegadver.... :rolleyes::D

mvg Rastafiel

Ps: als we audiofiel dan toch niet kunnen determineren wordt ik wel terug "hi-fi-freak" :P "iemand die meer weet over muziekreproductie en aanverwante appartuur dan de gemiddelde persoon, en daar al dan niet dusdanig ook meer tijd aan spendeert" <_< ?

Wat mij zo opvalt, is hoe makkelijk jullie op je teentjes getrapt zijn, terwijl ik slechts een algemene niet-persoonlijke visie geef op het gedrag van audiofielen. Wie de schoen past trekt 'm aan.

Goede definitie van een audiofiel: hij speelt graag op de man als het hem / haar niet bevalt wat er over audiofielen wordt gezegd.

Wat maar niet tot je door wil dringen is dat je zelf ook een audiofiel bent, maar dan 1 die als hij een schoen zou zijn het risico neemt ongebruikt weggegooid te worden.

Het verwijzen naar ernstige kwalen of het ondersteunen van die opvattingen is gelukkig niet algemeen, maar louter een persoonlijke afwijking. Pas daarom vooral op je eigen tenen.