Jump to content

echte audiofiel????

wollie
 Share

Recommended Posts

Hey Thingman, respec voor jouw audio-kennis, man!

:) mvg RastaPhil

PS: als je nou zo een studio gaat "tweaken", wordt er dan ook naar de bedrading gekeken of werken de studio's waar jij komt zowiezo al met goede bekabeling?

Hey Thingman, respec voor jouw audio-kennis, man!

:) mvg RastaPhil

PS: als je nou zo een studio gaat "tweaken", wordt er dan ook naar de bedrading gekeken of werken de studio's waar jij komt zowiezo al met goede bekabeling?

Ze werken in elk geval niet met audiofielverantwoorde kabel, althans niet op de plekken waar ik terechtkom. Het is allemaal afgeschermde gebalanceerde kabel (moet ook wel als je netsnoeren, microfoonkabels en signaalvoerders meters lang parallel laat lopen -- daar zou je eens aan moeten meten ;) ).

In de studio's die ik ken gaat het niet primair om audiofiel verantwoorde geluidskwaliteit. Daarmee wil ik zeggen dat een compleet geluidsbeeld niet het hoofddoel is, zoals dat bij een echte audiofiel wel het geval is. In de studio offert men bijvoorbeeld zonder scrupules vaak diepteweergave op, hoewel de verstandige studiobezitter twee sets weergevers installeert (near-field en een normaal, groot systeem met navenant grotere luisterafstand).

De opstelling zelf is bijna altijd

Wahhoooooohhhh.......

Eigenlijk vind ik liefhebbers van buizenversterkers echte voorbeelden van audiofielen, want die proberen al tube-rollend de muziek aan de buizenklank aan te passen. Overigens zonder oordeel, want het zijn zonder uitzondering enthousiaste liefhebbers.

Grrrrrrr.....

Guest Kraus vonBentinck

ik wilde eigenlijk een link zetten naar "aantal reacties" in dit topic zodat je kunt zien wie over dit onderwerp maar niet uitgepraat raakt.

De nummer 1 poster in dit onderwerp was wel opvallend.

hoe je die link hier zet heb ik geen idee van.

Klopt. Dat is het dus. Onder andere. Ik vind het helemaal niet erg om dit te horen, hoor.

In dit geval mag dit gezegd worden. Maar ik heb je toen ontmoet. En omdat ik dus goed kan overzien dat je het niet verkeerd bedoelt: Prima!

Maar ik hoef me er ook niet voor te schamen. Maar ik weet het nog maar 2 dagen.

• Members
ik wilde eigenlijk een link zetten naar "aantal reacties" in dit topic zodat je kunt zien wie over dit onderwerp maar niet uitgepraat raakt.

De nummer 1 poster in dit onderwerp was wel opvallend.

hoe je die link hier zet heb ik geen idee van.

Dat gaat helaas niet. Je kunt ze natuurlijk wel kopieren en plakken...

Wie heeft bericht geplaatst in: echte audiofiel????

Poster Berichten

s0000884 48

Pjotr 44

dekkersj 38

Henrie 31

C J 27

Erikatn 20

hansko 16

carl 15

Arjen de Goeij 14

RastaPhil 14

woodwinds 12

Sodejuu 10

erik klijnsmit 10

Scat-Man 10

Hans van Liempd 9

Kraus vonBentinck 9

wollie 9

Jitze 8

Ruud 7

SpeedyAndr

Wahhoooooohhhh.......

Eigenlijk vind ik liefhebbers van buizenversterkers echte voorbeelden van audiofielen, want die proberen al tube-rollend de muziek aan de buizenklank aan te passen. Overigens zonder oordeel, want het zijn zonder uitzondering enthousiaste liefhebbers.

Grrrrrrr.....

Ik heb onlangs een stel JJ's gerolled voor Philips Miniwatt. Blijkbaar ben ik audiofiel :unsure:

want die proberen al tube-rollend de muziek aan de buizenklank aan te passen

Dat begrijp ik niet :huh: ik draai gewoon dezelfde muziek hoor :rolleyes:

En die Philipsen hebben 10 % meer buizenklank dan die JJ's.. :lol:

Verklaar U nader s.v.p.