jandej Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Ik ben op zoek naar een nieuwe draaitafel en aangezien mijn versterker, aaron no 1 , geen phonotrap heeft lijkt mij deze denon met ingebouwde voorversterker een goede keus. Om voor een redelijke prijs mijn lp 's weer te kunnen beluisteren. Heeft iemand deze speler al beluisterd? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Is een losse phono-pre geen optie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 12 augustus 2006 Report Share Posted 12 augustus 2006 Deze hear zijn erg goed een prijsje (+/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 augustus 2006 Author Report Share Posted 12 augustus 2006 Mijn oude draaitafel , Thorens Td166, moet voorzien worden van andere armbekabeling en afgesteld worden. En een losse phono pre erbij zou een optie kunnen zijn. Daarom wilde ik weten of de denon evt. een vervanger kon zijn van de Thorens. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 augustus 2006 Author Report Share Posted 12 augustus 2006 Die cambridge ziet er goed uit. Zou die matchen met mijn Aaron versterker. In het verleden heb ik een musical Fidelity LP X icm. een ortofon mc20 element gehad, en dat ging niet goed samen. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Gewoon een dealer opbellen en proberen, Jan! Zou je wel naar Denon overstappen als je Thorens gewend bent? Niet dat Denon slecht klinkt, maar wel anders! Van ingebouwde voortrappen ben ik nooit zo'n voorstander, je kunt het geluid nooit aanpassen door een andere trap, en je deelt de voeding met je draaitafel. Budgettechnisch kan ik me zoiets wel indenken, zeker als je de Denon voor weinig kan aanschaffen! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik ben op zoek naar een nieuwe draaitafel en aangezien mijn versterker, aaron no 1 , geen phonotrap heeft lijkt mij deze denon met ingebouwde voorversterker een goede keus.Om voor een redelijke prijs mijn lp 's weer te kunnen beluisteren. Heeft iemand deze speler al beluisterd? Jan Ik heb zo mijn twijfels. Hoe stevig is het draaiplateau? Hoe stevig is de plateau- as? Hoe stevig is de ondersteuning van het plateaulager? Hoe zit het met de verbinding tussen die ondersteuning en de lagervoet van de arm? Hoe zit het met de armlagers? Teveel wrijving? Teveel speling? Heeft de arm misschien te weinig weerstand tegen buiging en torsie? Hoe stevig zit de heashell op de armbuis? Is de headshell misschien gemaakt van goedkoop plastic? Wat zijn de muzikale prestaties van die ingebouwde phono- versterker? (Wie heeft dat verschrikkelijke woord "Phonotrap" uitgevonden?) Luister je bij dat ding niet door melkglas heen? (a.h.w. dan heeeeh?) Bij een Thorens weet je wat je hebt.... Hoeveel zou die nu nieuw kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 13 augustus 2006 Author Report Share Posted 13 augustus 2006 Daar heb je wel gelijk in, ik weet nu wat ik heb, en een losse voorversterker zal kwalitatief , in de meeste gevallen beter zijn dan een ingebouwde. Ik denk dat ik toch mijn Thorens op zal knappen en een voorversterker ga aanschaffen. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Daar heb je wel gelijk in, ik weet nu wat ik heb, en een losse voorversterker zal kwalitatief , in de meeste gevallen beter zijn dan een ingebouwde.Ik denk dat ik toch mijn Thorens op zal knappen en een voorversterker ga aanschaffen. jan Wijze keuze, Jan! Aan een Thorens kan je immers zo veel versleutelen dat hij goed mee kan komen met de meeste nieuwe spelers! Check www.platenspeler.com of neem contact op met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Een Thorens TD160 is standaard al een goeie draaitafel. Als je een MK2 of MK3 hebt, is het zelfs een geweldige draaitafel. Je moet diep in de buidel tasten om een betere te vinden. Daarbij is ie eenvoudig naar een nog hoger niveau te tillen en daar hoef je helemaal geen wizzard voor te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 Ik heb jullie advies opgevolgd en een cambridge 640 pre gekocht. Prima voorversterker. Ik moest helaas mijn versterker op 12 uur open zetten om nog enigzins een beetje geluid te krijgen. Heb daarom vanavond de bekabeling in de headshell vervangen, en voila, het klinkt als een klok. Ook de interne armbekabeling wil ik tzt vervangen, maar dat schijnt een lastige klus te zijn. Ik krijg steeds meer zin om de speler verder te tweaken. Loodbitumen zit er al in,. Bedankt voor jullie adviezen. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Ik heb jullie advies opgevolgd en een cambridge 640 pre gekocht. Prima voorversterker.Ik moest helaas mijn versterker op 12 uur open zetten om nog enigzins een beetje geluid te krijgen. Heb daarom vanavond de bekabeling in de headshell vervangen, en voila, het klinkt als een klok. Ook de interne armbekabeling wil ik tzt vervangen, maar dat schijnt een lastige klus te zijn. Ik krijg steeds meer zin om de speler verder te tweaken. Loodbitumen zit er al in,. Bedankt voor jullie adviezen. Jan Ik heb ook jarenlang met een Thorens TD166 gedraaid, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 Ik heb een Ortofon VMS30 MK2 Ik wil eigenlijk een upgrade van het element, eem mdf bodemplaat heb ik er ook al in gemaakt. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Van elementen ken ik te weinig om zo maar "snap" iets uit mijn mouw te toveren! Maar er komt hear vast wel iemand langs, er zitten hear een stuk of wat "connoisseurs" (kenners - sorry ik ben Belgisch ). mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 Aankomend weekend ga ik een stevige plint maken en een cinch aansluiting. Waar kan ik info vinden over het vervangen van armbekabeling? Het schijnt moeilijk te zijn om de arm te demonteren....lijmverbinding? jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Aankomend weekend ga ik een stevige plint maken en een cinch aansluiting. Waar kan ik info vinden over het vervangen van armbekabeling? Het schijnt moeilijk te zijn om de arm te demonteren....lijmverbinding? jan Het is een lijmverbinding inderdaad , maar alleen het randje. Met een stansleymes kom je heel ver. Je kunt ook het stukje plastic gewoon weglaten en meteen met de armbekabeling het element aansluiten. Uiteraard wel het gewicht aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 Oh ok, lijkt me wel te doen. Ben benieuwd of de vervanging daarvan net zo'n groot effect heeft als het vervangen van de korte headshell draadjes. Zal vast wel, want het ziet er erg "vergaan " uit. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 18 augustus 2006 Report Share Posted 18 augustus 2006 Aankomend weekend ga ik een stevige plint maken en een cinch aansluiting. Waar kan ik info vinden over het vervangen van armbekabeling? Het schijnt moeilijk te zijn om de arm te demonteren....lijmverbinding? jan Het is een lijmverbinding inderdaad , maar alleen het randje. Met een stansleymes kom je heel ver. Je kunt ook het stukje plastic gewoon weglaten en meteen met de armbekabeling het element aansluiten. Uiteraard wel het gewicht aanpassen. Ik vermoed dat het hier gaat over het dunne dekplaatje bbovenop de lagering van de arm.... Staat er iig niet duidelijk bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts