Marc The Hague Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ben opzoek naar een degelijk cd-rack waar ik zo'n 600 cd's in kwijt kan. Materiaal is niet belangrijk, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien. Alle ideen/sugesties zijn welkom !!! THNX, Marc !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Hoi Marc, In ons vorige huis had ik gewoon een aantal 20 cm brede antracietkleurige planken boven elkaar aan de muur met van dat systeemprofiel van de Gamma bevestigd. Vooral als je veel CD's hebt zijn al die fancy CD rekjes gewoon niet hanfig meer. Wil je het mooi hebben: IKEA heeft hele mooie glazen CD opbergkasten gehad die behoorlijk ruim waren. Of IKEA ze nu nog heeft weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik zelf 4 Ikea Benno's. Verkrijgbaar in diverse kleuren/fineersoorten, en doordat ze lang zijn, nemen ze niet veel ruimte in, en kun je er toch veel in kwijt. Prijs is vanaf 29,- tot 39,- per rack, afhankelijk van kleur/fineer. Per rack kunnen er 180 CD's in. In bovenstaande 4 racks kan ik in totaal dus 720 CD's kwijt Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 13 augustus 2006 Author Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik zelf 4 Ikea Benno's. Verkrijgbaar in diverse kleuren/fineersoorten, en doordat ze lang zijn, nemen ze niet veel ruimte in, en kun je er toch veel in kwijt. Prijs is vanaf 29,- tot 39,- per rack, afhankelijk van kleur/fineer. Per rack kunnen er 180 CD's in. In bovenstaande 4 racks kan ik in totaal dus 720 CD's kwijt Groeten, Alco Ziet er goed uit en de prijs is ook zeer aantrekkelijk. Zijn deze nog steeds nieuw leverbaar ??? Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ziet er goed uit en de prijs is ook zeer aantrekkelijk.Zijn deze nog steeds nieuw leverbaar ??? Ja hoor, kijk hier maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 of zelf maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik zelf 4 Ikea Benno's. Verkrijgbaar in diverse kleuren/fineersoorten, en doordat ze lang zijn, nemen ze niet veel ruimte in, en kun je er toch veel in kwijt. Prijs is vanaf 29,- tot 39,- per rack, afhankelijk van kleur/fineer. Per rack kunnen er 180 CD's in. In bovenstaande 4 racks kan ik in totaal dus 720 CD's kwijt Groeten, Alco Er staan er hier ook een paar en ze voldoen goed. Het enige nadeel dat ik ervan ken is dat je de cd's in de onderste vakken vrijwel nooit meer draait. Ten eerste doordat je erg ver moet bukken, ten tweede omdat je ze niet meer ziet staan doordat (zoals ook op de foto) je er dingen voor zet, al is het maar tijdelijk. Heb me een keer r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik zelf 4 Ikea Benno's. Verkrijgbaar in diverse kleuren/fineersoorten, en doordat ze lang zijn, nemen ze niet veel ruimte in, en kun je er toch veel in kwijt. Prijs is vanaf 29,- tot 39,- per rack, afhankelijk van kleur/fineer. Per rack kunnen er 180 CD's in. In bovenstaande 4 racks kan ik in totaal dus 720 CD's kwijt Groeten, Alco Er staan er hier ook een paar en ze voldoen goed. Het enige nadeel dat ik ervan ken is dat je de cd's in de onderste vakken vrijwel nooit meer draait. Ten eerste doordat je erg ver moet bukken, ten tweede omdat je ze niet meer ziet staan doordat (zoals ook op de foto) je er dingen voor zet, al is het maar tijdelijk. Heb me een keer r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Het enige nadeel dat ik ervan ken is dat je de cd's in de onderste vakken vrijwel nooit meer draait Dat herken ik ook wel,...daarom heb ik ook bewust de CD's niet ik niet vaak meer draai, onderin geplaatst. Ik heb 't niet op alf. volgorde, maar op genre ingedeeld. Een andere optie zou deze Ikea Jarna kunnen zijn: Stofvrij, achter glazen schuifdeurtjes. Bovendien kun je ze dan op de gewenste hoogte aan de muur bevestigen. 1 kastje kan 145 bergen en kost 29,- euro. (145,- dus voor 5 waarin je dan 630 CD's kwijt kan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 augustus 2006 Members Report Share Posted 13 augustus 2006 Deze kost zoals afgebeeld 149 euro, kun je om te beginnen 1000 cd's kwijt. Alle vakken kun je nog een keer opdelen, kom je op 2000 cd's... ... je kunt er trouwens ook 1250 lp's in kwijt, zoder enige aanpassing. Werkt bijzonder goed, en kost relatief zo goed als niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Maar....bovenstaand meubel is ook veel dieper, waardoor 't voor LP's inderdaad een zeer geschikte kast is, maar voor CD's vind ik 't persoonlijk minder ideaal. (de vakken te hoog en te diep) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik zelf deze stalen vanwege z'n industriele uitstraling: (www.boltz.com) Standaard passen er 330 CD's in en het is modulair uitbreidbaar. Voor m'n LP's gebruik ik deze: (ook van Boltz en modulair uitbreidbaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Mooi spul, gruiter! Ik ben aan iets nieuws toe en je hebt mij op een idee gebracht. Had zelf bij Topdeq ook iets moois gezien, met glasplaten: Cubos - combinatie van nikkelkleurig metaal en matglas. Het CD-rek heeft 6 of 11 schappen, het DVD model heeft er 4 of 7. Op ieder schap is ruimte voor 40 CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Voor mij was een prioriteit dat de CD's en vinyl stofvrij opgeborgen kunnen worden; we hebben zeer veel "antieke" (lees: versleten ) tapijten, een condensdroogkast in de badkamer en allerlei gevogelte (parkieten, papegaai ed ) . ... Daarom zocht ik steeds berging die dicht kan. Ik had eerst een goedkope commode van Morres, konden v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Ik gebruik deze van Pastoe. De schuiven van deze kastjes zijn los leverbaar in alle RAL-kleuren. Wie slim en een beetje handig is bestelt de schuiven, maakt de rompen zelf en bespaart een smak geld. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 14 augustus 2006 Author Report Share Posted 14 augustus 2006 Ik gebruik zelf deze stalen vanwege z'n industriele uitstraling: (www.boltz.com) Standaard passen er 330 CD's in en het is modulair uitbreidbaar. Voor m'n LP's gebruik ik deze: (ook van Boltz en modulair uitbreidbaar) Deze van Boltz zijn waanzinng, ben ze al eens eerder op het net tegen gekomen. Heb toen gezocht naar een Nederlands importeur, maar kon het niet vinden. Heb je het rechtstreeks besteld uit de USA, of is er toch een importeur voor Boltz in ons land ?? Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Ik gebruik zelf deze stalen vanwege z'n industriele uitstraling: (www.boltz.com) ik heb een dergelijke constructie (drie stangetjes waar ze op / tegenaan staan) in een apothekerslade. Van vloer tot plafond 16 rijen boven elkaar, .55 m diep. Heb je toch 8 meter de ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Heb je het rechtstreeks besteld uit de USA, of is er toch een importeur voor Boltz in ons land ?? Besteld vanuit de USA. Snel geleverd en goede service. Helaas was kreeg ik een extra factuur voor de invoerrechten waardoor het uiteindelijke prijskaartje een stuk hoger uitviel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeffbuckley Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 http://www.cdkast.nl/ Hier heb ik een kast laten maken. Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 september 2006 Report Share Posted 11 september 2006 Ben opzoek naar een degelijk cd-rack waar ik zo'n 600 cd's in kwijt kan. Marc, geheel in eigen belang 3x Sund Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 11 september 2006 Report Share Posted 11 september 2006 Hoi Marc, Spectral (www.spectral.nl) heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 12 september 2006 Report Share Posted 12 september 2006 Ik gebruik deze: http://www.cd-rek.nl/uk/index.html Kan voor cd en dvd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 12 september 2006 Report Share Posted 12 september 2006 Een andere optie zou deze Ikea Jarna kunnen zijn: Stofvrij, achter glazen schuifdeurtjes. Bovendien kun je ze dan op de gewenste hoogte aan de muur bevestigen. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts